Skip to main content

Afgelopen 3 weken was ik in het buiten de EU, onlangs factuur ontvangen met het feit dat ik internet in het buitenland heb gebruikt. Terwijl ik de SIM kaart en de mobiel gegevens uit heb staan en de lokale SIM geplaatst tevens de mobiel gevens van de lokale SIM gebruikt.

Eenmaal in de EU-land Kroatie heb ik mijn KPN-sim aangezet en de gegevens. Omdat ik niet verwacht heb dat ik extra kosten zou hebben, heb ik in mijn KPN ook niet naar gekeken. Nu de factuur heb ontvangen ben ik verbaast en wil ik terug kijken welke land dit was of dat ik iets over het hoofd gezien tijdens mijn verblijf in een niet EU-land. 

Kan iemand mij vertellen waar in Mijn KPN mogelijk is, om terug te kijken? Op de factuur staat alleen hoeveel gebruikt is in het buitenland en niet welke land

Hallo @PajoH, welkom op het KPN Forum!

Je hebt data buiten de EU verbruikt, wat je niet had verwacht. Nu wil je graag weten waar deze data is verbruikt. Er is alleen geen makkelijke manier om dit te achterhalen.

Op de specificatie van de factuur (pagina 2 en verder) kan je zien in welke zones data is verbruikt. Ook kun je zien op welke tijden deze data is verbruikt. Als jij weet waar je toen was, weet je ook waar de data is verbruikt. Eventueel kun je hiervoor ook de sms’jes gebruiken die we je gestuurd hebben.