Skip to main content

Mijn internet aansluiting xs4all is overgenomen door KPN. Had bij XS4ALL een automatische incasso.

Ging ervanuit dat deze gewoon werd gecontinueerd en KPN heeft ook proberen te incasseren bij de Bank.

De bank heeft de incasso geweigerd daar er sprake is van een andere partij. 

Heb nu een aanmaning met kosten en een dreiging tot afsluiting aan mijn broek hangen!

Daar ik ervan uitging dat alles netjes geregeld werd heb ik verder geen mails of andere zaken gelezen (heb een druk leven).

Heb ook niet gevraagt om een KPN aansluiting was dik tevreden bij Xs4all.

Heb vandaag kontakt gehad en er werd doodleuk beweerd dat ik de mails maar had moeten lezen en gewoon de aanmaning kosten moet betalen omdat KPN niet door de bank wordt erkent als de rechtmatige opvolger van Xs4all.

Ben aardig boos.

‘k Ben bang dat je hiervoor naar je bank moet, blijkbaar staat daar iets in het systeem dat er niet geïncasseerd kan worden indien er sprake is van een andere partij, iets van ‘selectieve incassoblokkade’ ofzo. Inderdaad is het ‘incassantnummer’ en machtigingsnummer gewijzigd. ,

Dat het nummer van begunstigde veranderd is staat in de migratie brief vermeld, die je als ex-XS4ALL klant hebt ontvangen, onder het kopje ‘algemene veranderingen’. 


@Henk Portegies . Als je zinsnede "Heb nu een aanmaning met kosten en een dreiging tot afsluiting aan mijn broek hangen!¨ juist is dan is er in de communicatie al het nodige mis gegaan. KPN mag dan incasseren met een ander rekeningnummer dan voorheen, het huidige XS4ALL is en blijft onze provider en we betalen ook nog steeds aan XS4ALL. Laat bij het zoeken van een oplossing KPN 'links' liggen en meld je bij de klantenservice van XS4ALL op 020 398 76 66: de XS4ALL site vermeld: Voor antwoord op al uw vragen over onze diensten, abonnementen, facturen, enzovoort. 

Een uitspraak als "dat ik de mails maar had moeten lezen en gewoon de aanmaning kosten moet betalen omdat KPN niet door de bank wordt erkent als de rechtmatige opvolger van Xs4all" lijkt mij onmogelijk te zijn gedaan door de helpdesk van XS4ALL. Dus bel met 020 398 76 66 en ik weet zeker dat het opgelost wordt. 


Beste @Henk Portegies, welkom op het KPN forum. Wat jammer om te lezen dat deze situatie nu is ontstaan. Heb je contact gehad met de helpdesk van XS4ALL? Ik ben benieuwd hoe je anders had gezien dat we je informeren over het feit dat er iets misgaat met de betaling. Mocht je daar ideeën over hebben, laat het gerust weten.