Skip to main content

Incassodatum factuur aanpassen / Betaling uitstellen of in termijnen betalen / Blokkering

  • 9 October 2020
  • 33 reacties
  • 6986 keer bekeken
Incassodatum factuur aanpassen / Betaling uitstellen of in termijnen betalen / Blokkering

Bij een abonnement hoort ook het betalen van de facturen. Meestal gaat dit allemaal goed en hoeven wij én jij ons nergens zorgen over te maken. Maar soms gaat het niet helemaal goed. Daarom hier een overzichtje van wat je zelf kunt doen om het makkelijker te maken.

 

Aanpassen van de incassodatum

Voor je vaste abonnement kun je eenmalig je factuurdatum aanpassen met het formulier op kpn.com/factuurdatum. Dit geldt voor internetabonnementen (eventueel met telefonie en/of tv erbij) en voor losse Digitenneabonnementen. Deze aanpassing is permanent en kan niet teruggedraaid worden.

Nadat je het formulier hebt verstuurd krijg je op de gekozen datum je volgende factuur. Daarna krijg je hem elke maand op diezelfde datum. Door het wijzigen zal de eerstvolgende factuur ook een ander bedrag hebben dan je gewend ben (hoger of lager). Dit omdat je factuurperiode nu eenmalig langer of korter is.

 

Als je een mobiel abonnement hebt kan de factuurdatum door KPN medewerkers aangepast worden. Neem hiervoor contact op met de klantenservice. 

Wij passen dan de datum waarop je de factuur ontvangt aan. De incasso vindt dan ongeveer 5 tot 7 dagen later plaats. Wel duurt het even voor deze wijziging in de systemen verwerkt is. Hierdoor krijg je na de aanpassing dan ook nog 1 of 2 facturen op de oude datum.

 

Uitstellen van de betaling

Je kunt via www.kpn.com/betaallater een betaalafspraak maken. Dit geldt voor mobiele abonnementen, vaste internetabonnementen (eventueel met telefonie en/of tv erbij) en losse Digitenneabonnementen.

Hier kies je zelf een andere datum (maximaal 1 maand later) om de betaling te doen. Op de gekozen dag krijg je van ons, via e-mail, een link waarmee je de factuur met iDeal kunt betalen.

Een betaalafspraak kan alleen gemaakt worden voor je laatst ontvangen factuur, die niet ouder mag zijn dan 31 dagen en maximaal €500 bedraagt. Ook mag je in totaal niet meer dan 1 openstaande factuur hebben.

Voldoe je niet aan deze voorwaarden dan kun je niet online een betaalafspraak maken. Neem in dat geval contact op met de klantenservice.  

 

In termijnen betalen

Als je factuur te hoog is om in een keer te betalen is het vaak mogelijk om dit in termijnen te doen. Neem hiervoor contact op met de klantenservice.

 

Bijna of al geblokkeerd?

Je hebt van ons een mail en/of sms gekregen met een betaalcode. Vul deze in op kpn.com/betaalnu om gelijk je volledige achterstallige bedrag te betalen. Doe dit voor de datum in de mail/sms, dan wordt je niet geblokkeerd.

Ben je al geblokkeerd? Je wordt dan binnen 2 uur na betaling weer aangesloten. Betaal je na 22:00 uur? Dan wordt je de volgende ochtend om 9:00 uur weer aangesloten.

 

 

Heb je verdere vragen? Zie ook het topic over facturatie en betalingen voor meer uitleg. Kom je er ook daarmee niet uit, stel je vraag dan hieronder :) 

Nel M zou graag de data,s van m,n beide facturen internet en mobiel naar een andere datum verschuiven. kunt u mij helpen

 

Admin: bericht verplaatst naar relevant topic


Hoi @nel 85. Welkom op het KPN Forum. We hebben jouw bericht verplaatst naar dit topic. In het bericht hierboven vindt je het antwoord op jouw vraag. Als je toch nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je.


Dag kpn..ik wil graag betalingsregeling voor de factuur van september

 

Admin: bericht+reactie samengevoegd met verzameltopic


Hallo @DevJairam 

KPN biedt de mogelijkheid om de betaling eenmalig uit te stellen en daarvoor een betaalafspraak te maken. Je mag een keer later betalen. Dit kan tot maximaal een maand na de datum van de factuur.

https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/online-betaalafspraak-maken.htm#/0000.1

Je kunt alleen een afspraak voor een betaling maken:

  • voor je laatst ontvangen factuur.
  • als je maar 1 factuur hebt openstaan.
  • als de originele factuurdatum minder dan 31 dagen geleden is.

Lukt dit niet, bel dan tijdens kantooruren met 0800 0402 en vraag naar afd. Collections. Die financiële afdeling kan bepalen wat eventueel nog wel mogelijk is.


Hoi @DevJairam, welkom! Ik heb je bericht verplaatst naar ons topic hierover. In het startbericht vindt je alle informatie over uitstellen en betalingsregeling. 


Wat is er nog mogelijk als er wel al een mail is geweest met afgesloten te worden  maar er  nog wel een werkende internet verbinding is 


Hi @Badass , zoals hierboven al staat:

 

Bijna of al geblokkeerd?

Je hebt van ons een mail en/of sms gekregen met een betaalcode. Vul deze in op kpn.com/betaalnu om gelijk je volledige achterstallige bedrag te betalen. Doe dit voor de datum in de mail/sms, dan wordt je niet geblokkeerd.

Lukt dit niet, bel dan tijdens kantooruren met 0800 0402 en vraag naar afd. Collections. Die financiële afdeling kan bepalen wat eventueel nog wel mogelijk is.


Kan je een betalings regeling treffen of moet je egt in een keer alles betalen?

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic


Hoi @Pmm, welkom op het forum. Goed dat je de vraag stelt! In dit centrale topic staat veel informatie. jouw vraag heb ik hiernaartoe verplaatst, neem het gerust even door. Mocht je daarna nog vragen hebben, dan horen we het graag :)  


Wordt deze uitspraak altijd gehaald?

Door het wijzigen zal de eerstvolgende factuur ook een ander bedrag hebben …

Ik heb eerdere topics gezien waar het langer duurde, voordat het geëffectueerd was.

EDIT: ik moet beter lezen :nerd:

Wel duurt het even voor deze wijziging in de systemen verwerkt is. Hierdoor krijg je na de aanpassing dan ook nog 1 of 2 facturen op de oude datum.


Het verschilt tussen vast en mobiel, RBxx. Bij vast gaat het per direct, bij mobiel duurt het even :)


Duidelijk @Erik_ , bedankt voor de aanvulling. Er was al een (sticky) topic Aanpassen factuurdatum van Nadia. Misschien een idee om de topics samen te voegen?


deblokkeer internet


Hoi @RoziRozmus : ik heb je vraag naar het centrale topic verplaatst. 

Mocht er iets anders aan de hand zijn, wil ik dat graag weten.


wij hebben 3 abonnementen die allemaal op verschillende data worden geïncasseerd. ik heb het thuis abonnement al veranderd maar nu wil ik dat ook met de 2 andere abonnementen. hoe doe ik dat?

ik wil ze alle drie op de 25e van de maand

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hoi @Digibetje. Welkom op het KPN Forum. Ik jouw bericht verplaatst naar dit topic. In het eerste bericht lees je dat je hiervoor contact moet opnemen met onze klantenservice. Zij kunnen jou verder helpen.


Halloik heb een vraagIk kreeg vandaag een bericht dat ik over 5 dagen facture moet betalenmijn verzoek is of ik het kan betalen op 2.11.2020

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hoi @D S Laskowski 

Je kunt eenmalig een betaling uitstellen, klik om een betaalafspraak te maken.


Mijn vragen

Hoi ik heb gisteren 3 factuur betalen en staat noch steeds niet betaald en ook bij mijn bank staat noch steeds dat jullie noch niet geaccepteerd en staat ook dat jullie mijn blokkeren, en wat nu?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

*Admin: naam aangepast i.v.m. privacy

 


Hi @Klant nR, wat jammer dat het nog niet goed gaat met je facturen :slight_frown: Ik wil je aanraden om contact op te nemen met de afdeling ‘Collections’ via ons telefoonnummer 0800 - 0402. Dit is de enige afdeling die kan kijken hoe het nu precies zit met je rekeningnummers en de incasso opdracht!


Ik wil graag mijn automatische incassodatum vervroegen naar de 1ste van de maand. Kunnen jullie dit regelen? Ik zie dat ik dit zelf niet kan aanpassen

Bvd

Clauro

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hoi @Clauro. Ik heb jouw bericht verplaatst naar dit topic. Hier vindt je het antwoorden op jouw vraag in het eerste bericht.


Door de Corona Virus, ben ik dus m'n baan kwijt. Heb dus, hopelijk voor tijdelijk, een uitkering moeten aanvragen. Nu is het dus zo dat deze 8 weken nodig hebben om mijn uitkering op orde te maken. Ik heb hierdoor dus 2 maanden achterstand met betalen, waardoor ik dus morgen 15 december 2020 wordt afgesloten (geblokkeerd). Mijn loon wordt uiterlijk maandag as 21 12 2020 op mijn rekening bij geschreven. Is er nu niet een mogelijkheid om tot maandag 21 12 uitstel te krijgen, Het is niet eens mijn eigen schuld. Dit stemt een mens toch best wel verdrietig, je mag al bijna niks meer. En dan ook geen internet en tv. Het komt allemaal in orde, maar geef mij aub nog tot maandag 21-12-2020 de tijd hiervoor. Ik hoop op begrip voor dit alles, in deze vreselijke Corona-Virus tijd.
Met vriendelijke groet

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hoi @harsch. Wat een nare situatie. Ik heb jouw bericht verplaatst naar dit topic. Hier vindt je meer informatie over het uitstellen of in termijnen betalen van jouw factuur. Als dit niet lukt, dan kan je nog proberen om telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kunnen aan onze financiële afdeling vragen of er nog mogelijkheden zijn en jou eventueel doorverbinden. Onze klantenservice is te bereiken op het nummer 0800 0402. 


Hoi Vikash, ik zie helaas het bericht nu pas, Mocht ik morgenvroeg nog verbinding hebben, zal ik gelijk even bellen met jullie klantenservice.

I.i.g. heel erg bedankt.

 

m.vr.gr.