Skip to main content

Hallo,

 

Op 29 mei heb ik mijn thuisabonnement verlengd voor 45,00 euro per maand. Toch is mijn factuur voor juli vanwege inflatiecorrectie 46,99 euro. Volgens mij is inflatiecorrectie alleen van toepassing op abonnementen die vóór 1 april al aangegaan waren (althans zo was het vroeger). Is dat nog steeds zo?

 

Groet,

Tom

Hallo @TomBer ,

Deze constructie geldt alleen voor nieuwe abonnementen vanaf 1 april 2024 en als je na 1 april 2024 bent overgestapt (met verlenging) op KPN TV+. 
 

Heb je tussen 1 april 2024 en 1 juli 2024 verlengd met behoud van je oude abonnementsvorm, dan geldt deze vrijstelling niet. En ook niet als je al KPN TV+ had voor 1 april 2024 en nu in die periode hebt verlengd. 
 

Jammer natuurlijk, maar ik snap KPN ook wel. Want anders zou je jaarlijks tussen 1 april en 1 juli kunnen verlengen en eeuwig dezelfde prijs blijven betalen.

(Zelf heb ik op deze manier per 1 juli 2023 de verhoging kunnen ontlopen, maar dit jaar dus niet meer ondanks een nieuwe verlenging.)


Beste @Noordzee 

bedankt voor je reactie! 

Ik vraag me af of het eigenlijk mag, want je zou zeggen dat er voor een oud abonnement ook oude voorwaarden gelden (ik heb vorig jaar ook zo op deze manier de inflatiecorrectie kunnen ontlopen).

Misschien kan iemand van KPN zeggen welke voorwaarden in dit geval van toepassing zijn en waarom het in 2024 anders is dan in 2023? 


De algemene voorwaarden worden hier uitgebreid besproken en dat is ook via deze link te vinden:

Ze zijn niet gewijzigd in 2024. Dat jij in 2023 iets hebt kunnen regelen, is geen garantie naar de toekomst toe. En ja, ik had het dit jaar ook geprobeerd maar meer dan een tijdelijke korting is mij niet gelukt.


Goedemorgen @TomBer en bedankt voor jouw bericht :)

Eigenlijk heeft @Noordzee hier alles al gezegd en kan ik er ook niet zoveel meer aan toevoegen. Weet jij middels deze informatie waar je aan toe bent en zijn al je vragen hiermee beantwoord? Ook op onze website vind je trouwens nog wat informatie terug omtrent de inflatiecorrectie, wellicht nuttig!


De nieuwe truc is dus om na 1 juli te verlengen, want dan geldt echt de verlengprijs i.p.v. de verlengprijs van voor 1 juli + inflatiecorrectie 🤷🏻‍♂️


Reageer