Skip to main content

Inflatiecorrectie 
KPN heeft het recht om 1 x per kalenderjaar per 1 oktober een inflatiecorrectie toe te passen volgens CBS Consumentenprijsindex over de voorgaande periode 1 juli − 30 juni.

 

Dit is wat er in mijn contract staat en niet per 1 juli

Gaarne jullie uitleg (contractbreuk?)

mag ik dus ook mijn maandbedrag aan gaan passen

ps klantencontact kon hier niets meedoen erg vreemd!

    Moest maar via de klachten side van kpn waar niet doorheen te komen is

KPN hanteert 2 verschillende data: de maand juli voor vast/thuis internet, 1 oktober voor mobiele telefonie. Dus als in jou contract iets van 1 oktober staat, dan gaat het zeker over een contract voor mobiele telefonie, en die valt dan ook niet onder de verhoging van juli.


Joris,

helaas heb ik geen telefonie van KPN alleen tv en internet 

cc uit contract:

Inflatiecorrectie
KPN heeft het recht om 1 x per kalenderjaar per 1 oktober een inflatiecorrectie toe te Consumentenprijsindex over de voorgaande periode 1 juli − 30 juni.


Hallo @Gert heritage 

Sinds begin dit jaar gelden de algemene voorwaarden 2023. Dit geldt vanaf 1 april 2023 voor alle consumenten en Klein Zakelijk klanten.

Hierin staat deze wijziging vermeld in artikel 9.1

Inflatiecorrectie mobiel per 1 oktober en (nieuw) de overige diensten per 1 juli.


Contract is contract, anders hoeft je dus ook geen contract af te sluiten!

contracten zijn er niet voor niets en dus ook niet eenzijdig aan te passen!


Voorwaarden aanpassen kan wel, maar je hoeft daar niet mee in te stemmen.

In februari is door KPN een mail verstuurd om deze wijziging aan te kondigen.

We zijn blij dat je klant bij ons bent en helpen je graag verder. Kijk voor meer informatie op kpn.com/av2023. Wil je door deze verandering liever iets aanpassen aan je abonnement(en) of opzeggen? Dan kan dit zonder kosten, schriftelijk of via onze Klantenservice.

Je kon dus kosteloos opzeggen, maar dat kon tot 1 april.


Contract is contract, anders hoeft je dus ook geen contract af te sluiten!

contracten zijn er niet voor niets en dus ook niet eenzijdig aan te passen!

Een overeenkomst is eenzijdig aan te passen, als consument heb je wanneer iets aan de overeenkomst of Algemene Voorwaarden veranderd, het recht om je overeenkomst te ontbinden.

KPN heeft alle klanten schriftelijk of per e-mail geïnformeerd, deze correspondentie heeft plaatsgevonden in de maand februari en de e-mail heeft als onderwerp "Op 1 april 2023 veranderen onze Algemene Voorwaarden”.

Deze e-mail begint al direct met de tekst;

Op 1 april 2023 veranderen onze Algemene Voorwaarden. We hebben een paar artikelen bijgewerkt en duidelijker opgeschreven.

 

 

 

Als consument had je hiermee het recht om tot 1 april 2023, je overeenkomst te ontbinden. Met ingang van 1 april zijn hiermee voor alle klanten de Algemene Voorwaarden gelijk getrokken met die van consumenten die klant geworden zijn tussen 1 januari en 1 april 2023.

Overigens; Voor zover ik mij kan herinneren heeft KPN nog nooit inflatiecorrectie doorgevoerd voor vaste diensten, op 1 Oktober. Op 1 juli werd tot en met vorig jaar daarentegen wel een prijswijziging doorgevoerd. Daarmee is met de nieuwe Algemene Voorwaarden nu mogelijk dus een einde aan gekomen.

 

Zie ook:

 


GerritS76,

bedankt voor je heldere uitleg👍

KPN mag blij zijn met een afnemer als U👍

met vriendelijke groet,

Gert