Skip to main content

Ik heb mijn internetabonnement op 16 juni voor een jaar verlengd, toen is me verteld dat er dit jaar geen inflatiecorrectie meer zou worden toegepast. In de bevestiging staat een bedrag genoemd en een korting voor de eerste drie maanden.
 

Op 24 juni heb ik nieuwe factuur ontvangen waarin staat dat er wel inflatiecorrectie zal worden berekend vanaf de volgende factuur. Vanmorgen (27 juni) is dat bevestigd door de klantenservice en heb ik de verlenging ontbonden. 
 

Indien je verlengd hebt voor 1 juli zou ik er dus zeker niet vanuit gaan dat er geen inflatiecorrectie wordt toegepast. De klantenservice heeft mij daarin bij de verlenging ook verkeerd geïnformeerd. 

 

Admin: reactie afgesplitst en nieuw topic voor je aangemaakt.  
 

Kan jij eens een screenshot plaatsen van die factuur waarop vermeld staat dat je vanaf de volgende factuur €3,36 meer zou moeten gaan betalen?

Poets wel jouw persoonlijke gegevens even weg of, beter nog, laat die buiten dat screenshot.


Ik denk dat het juridisch wel klopt wat er in dit geval gebeurd. Op 16 juni was namelijk de verhoging op basis van inflatiecorrectie al openbaar gemaakt. Ook is het wat betreft de korting anders bij een verlenging van een bestaand abonnement als bij een nieuwe klant. Bij een bestaande klant wordt een bepaald bedrag korting in mindering gebracht. In dat geval gaat het maandbedrag gewoon omhoog en blijft de korting gelijk.

Het zou anders moeten zijn als je van een ouder abonnement zoals Hussel naar het nieuwe TV+ abonnement overstapt.


Ik denk dat het juridisch wel klopt wat er in dit geval gebeurd.

Mij gaat het ook niet om of het juridisch wel of niet klopt maar om het feit dat KPN hier op het forum al meerdere keren heeft aangegeven dat er geen inflatiecorrectie van toepassing zal zijn op TV+ abonnementen.


Kan jij eens een screenshot plaatsen van die factuur waarop vermeld staat dat je vanaf de volgende factuur €3,36 meer zou moeten gaan betalen?

Poets wel jouw persoonlijke gegevens even weg of, beter nog, laat die buiten dat screenshot.

Bij dezen:

Hoe die -14,84 over het oude abonnement tot stand is gekomen is me overigens niet duidelijk. 


Ik denk dat het juridisch wel klopt wat er in dit geval gebeurd.

Mij gaat het ook niet om of het juridisch wel of niet klopt maar om het feit dat KPN hier op het forum al meerdere keren heeft aangegeven dat er geen inflatiecorrectie van toepassing zal zijn op TV+ abonnementen.

Zover ik weet is dat nog steeds zo. 


Dus je hebt een Internet-only abonnement van 1Gbps.

Dit is dus de nieuwe propositie maar dan zonder TV+.

Zou het dan echt zo krom zijn dat je wel een inflatiecorrectie als je verlengt naar een Internet-only abonnement maar niet als je verlengt naar een Internet en TV+ abonnement?! @Alex_P?

Als dat zo is, dan kan je beter een maandje TV+ erbij nemen, dat heb je in drie maanden terugverdiend.


Bij dezen:

Hoe die -14,84 over het oude abonnement tot stand is gekomen is me overigens niet duidelijk. 

Dit komt doordat je destijds over bent gestapt naar een ander abonnement. Van Hussel naar de nieuwe versie van 1 Gbit/s. 

Wat de inflatiecorrectie betreft; zover ik kan zien heb je nooit TV+ gehad. Daarom krijg jij wél de inflatiecorrectie. 

Ik had het graag anders voor je gezien.