Skip to main content

Er is bij mij afgelopen week, 18 nov,  KPN geïnstalleerd door een monteur. Dat zou gratis zijn maar binnen 2 dagen had ik al een factuur van de maandkosten plus installatie kosten van totaal 50 euro. Er is geen meerwerk geweest.

Ook lijkt het dat ik 20 nov meteen voor komende 4 weken betaal?

Hoi @s.groeneweg en welkom op het KPN Forum.

Ik begrijp dat er onduidelijkheid is over de eerste factuur. We hebben een uitleg op onze website over de Maandfactuur van TV, Internet en Bellen.

Hier staat onder andere uitgelegd dat de startperiode berekend en een volle maand vooruit. De abonnementskosten worden altijd vooruit in rekening gebracht. Op een eerste factuur kunnen eenmalige kosten staan, zoals activatiekosten en kosten voor een monteur. Je vindt daar ook voorbeeldfacturen.

Mijn advies is om de monteursbon na te kijken: staan daar kosten berekend en zo ja, waarvoor precies? Check ook de 2e pagina van jouw factuur en de link met meer uitleg.

Als er nog vragen of onduidelijkheden zijn, laat het dan weten. Als jij je klantgegevens invult in jouw forum profiel, dan kan ik eventueel ook met jou meekijken!