Skip to main content

Ik wil mijn internet+tv abonnement wijzigen. Na veel klikken en zoeken had ik eindelijk gevonden wat ik kan wijzigen en hoe.

Nu krijg ik een noreply mail vanuit KPN dat het niet mogelijk om een nieuwe bestelling te plaatsen, omdat ik al een contract met klantnummer bij ze heb.

Ik heb niet per se om een nieuwe bestelling gevraagd, maar om een wijziging. Ik zie/vind geen andere mogelijkheid om het aan te passen dan de weg welke ik nu heb bewandeld. 

Via de chat wilde ik hier naar vragen, maar dan moet er gebeld worden en dat past niet binnen mijn werk.

Ik hoop via deze weg antwoord te krijgen. Alvast bedankt!

Het thuis abonnement verlengen kan alleen via de telefoon @MvdV2511. Er is geen andere manier.


Hallo @MvdV2511 wijzigingen in je abonnement kun je via MijnKPN doen.

Hallo @Nick83 er wordt gevraagd om het wijzigen van een abo, niet om een verenging.

 

 


Bedankt @JanD en @Nick83. De wijziging heb ik via MijnKPN gedaan, maar dan kom ik dus in deze situatie terecht.


Bedankt @JanD en @Nick83. De wijziging heb ik via MijnKPN gedaan, maar dan kom ik dus in deze situatie terecht.

Hieruit leid ik af dat u via de homepage gewoon een nieuw abonnement afgesloten heeft:

Nu krijg ik een noreply mail vanuit KPN dat het niet mogelijk om een nieuwe bestelling te plaatsen, omdat ik al een contract met klantnummer bij ze heb.

 


De wijziging heb ik via MijnKPN gedaan

Welk wijziging @MvdV2511?

Want Jan heeft natuurlijk wel gelijk. Als u bijvoorbeeld een extra tv-ontvanger wilt of een hogere snelheid, dan kan dat wel via MijnKPN. 


Hallo @MvdV2511 dan heb je je waarschijnlijk als nieuwe klant aangemeld.

Als je inlogt via onderstaand scherm;

KPN | Inloggen

word je gezien als bestaande klant en kun je wijzigingen aanbrengen.

Wil je aangeven wat je wilt wijzigen?

Je internetsnelheid, je tv-abo of je abo op je vaste telefoon?

 


Het lijkt inderdaad alsof ik vanuit de homepage heb besteld. 

Wat ik heb gedaan:
Ingelogd MijnKPN
Gekozen voor ‘producten’- ‘thuis’ - ‘abonnement aanpassen’ - internetsnelheid aangepast naar ‘snel’ (gratis) (vreemd hierbij is overigens dat er steeds wordt aangegeven dat ik glasvezel kan aan laten sluiten, dat heb ik al sinds 2016 en ben al sinds 2012 klant bij kpn)
Daarna geklikt op ‘doorgaan naar TV&Entertainment’, omdat ik van mijn tv pakket af wil.
In dit ‘menu’ kan ik niets wijzigen aan mijn tv pakket. Ik kan alleen meer tv-ontvangers aanvragen, maar dat is juist wat ik niet wil.
Ik pas dus niks aan en klik op ‘doorgaan naar winkelmand’.

Lang verhaal kort; Ik heb een boel stappen doorlopen, maar niet het resultaat wat ik wil (alleen sneller internet, wat ik niet per se nodig heb).

Daarna ben ik gaan zoeken op de site en kwam ik bij internet only uit. Dat is inderdaad precies wat ik nodig heb. 
Op deze pagina vulde ik mijn postcode in om te checken wat het aanbod is op mijn adres. De tweede vraag welke gesteld wordt op deze pagina is: “heb je al een abonnement bij KPN?” Ik heb daar uiteraard op de keuzen ‘Internet (en tv)’ en ‘Mobiel’ geklikt en ben de overige stappen weer doorlopen. Nu kon ik wel bestellen wat ik zocht.
Daarna kreeg ik dus de ‘bevestiging’ dat het niet mogelijk is.

Wat nu? Opzeggen en opnieuw aanvragen?
 

​​​​​​​


U heeft waarschijnlijk nog een ouder abonnement waarbij tv een vast onderdeel is wat niet verwijderd kan worden. De enige oplossing is dan het abonnement verlengen. Dat kan alleen via de telefoon. 


Hallo @MvdV2511 dan is even langs een lokale KPN-winkel gaan of even gratis bellen met 0800 0402 de enigste oplossing.

Laat s.v.p. even de (goede) afloop weten.

 


U heeft waarschijnlijk nog een ouder abonnement waarbij tv een vast onderdeel is wat niet verwijderd kan worden. De enige oplossing is dan het abonnement verlengen. Dat kan alleen via de telefoon. 

 

Het is inderdaad een abonnement van een jaar of 11 oud. 
Jammer dat je als trouwe klant dan niet kan wijzigen of gebruik kan maken van een nieuw aanbod waarin ik €100 per jaar goedkoper uit zou zijn 😉.

Naar de winkel gaan is geen optie voor mij (i.v.m. openingstijden vs werk) en bellen wordt ook een crime, maar ooit moet het een keer lukken lijkt mij :)
Ik laat het weten!

 

 


Het is inderdaad een abonnement van een jaar of 11 oud. 
Jammer dat je als trouwe klant dan niet kan wijzigen of gebruik kan maken van een nieuw aanbod waarin ik €100 per jaar goedkoper uit zou zijn 😉.

Naar de winkel gaan is geen optie voor mij (i.v.m. openingstijden vs werk) en bellen wordt ook een crime, maar ooit moet het een keer lukken lijkt mij :)
Ik laat het weten!

 

 

Hallo @MvdV2511 als je je huidige oude pakket wijzigt naar het nieuwste pakket dat KPN nu standaard aanbiedt, kun je maar zo goedkoper uit zijn, maar je moet in jouw geval dan wel even de moeite nemen om te bellen.

Laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

Succes.