Skip to main content

Hallo,

Op het adres van mijn ex-partner en mij hebben wij een KPN tv en internetabonnement welke op naam én rekening van mijn ex staat (geen CJ rekening). Dit betreft een 1-jarig contract welke nog niet afgelopen is.

Binnenkort is de uitkoop rond en zal hij onze/mijn woning verlaten. Echter wil ik het abonnement liever NIET overnemen vanwege de hoge kosten. Hij en ik hadden geen samenlevingscontract en geen geregistreerd partnerschap, dus wij waren feitelijk niet aan elkaar verbonden. 

Zou ik een nieuw contract (van welke provider dan ook) op mijn adres kunnen afsluiten zonder dat ik gedoe krijg met het huidige contract, welke dus niet op mijn naam staat? Zoals aangegeven waren (en zijn) mijn ex en ik ‘niks van elkaar’ op papier en stond/staat alles m.b.t. het KPN tv en internetabonnement op zijn naam.

Met andere woorden: moet hij het contract zelf afkopen of het 1-jarige contract uitzitten en kan ik in de tussentijd een ander contract aangaan?

Ik hoor het graag!

 

Het liefst wil ik overigens een (veel) goedkoper 1-jarig KPN contract afsluiten.


Hoi wat vervelend. 

Is het vaste contract zo duur? Wanneer is het afgesloten. Nog voor 23 januari?

Dan is het Hussel. 23 januari of later "propositie 2023". 

In beide gevallen kan je eventuele extra zenderpakketten stopzetten. Dan kost het al minder. 

En voor jouw adres:

Of dit abonnement moet op jouw naam (en bankrekening) komen. Daarna kun je die wijzigingen ook doen. Pas als dan het jaar voltooid is kun je naar het nieuwe abonnement*

Of hij moet het mee verhuizen naar zijn nieuwe adres. Alleen dan kun je nu al een heel nieuw abonnement* nemen. 

Doet hij niks dan blijft hij er voor betalen. Terwijl hij dus weg gaat. 

*de huidige mogelijkheid om af te sluiten:

Sterkte 


Bedankt voor je reactie! Ik heb nog even wat communicatie teruggezocht en als het goed is hebben wij ons contract afgesloten op 19 januari 2023 (dit betrof destijds een deal met een Philips 4K-tv cadeau) en op 20 februari is alles bij ons aangesloten.

De reden waarom ik zelf een compleet nieuw contract wil afsluiten is omdat de kosten voor een nieuw jaarcontract vele malen lager zijn dan wanneer ik modules ga 'terugschalen' in het huidige contract. Als ik nu naar (uitsluitend) 100 mb/s internet en KPN tv+ ga volgens het bovenstaande voorbeeld ben ik in totaal €55 per maand kwijt. Wanneer ik een nieuw contract afsluit bij KPN zou ik even veel kwijt zijn, maar wél de eerste 6 maanden 50% korting krijgen. 

Tot op heden heeft mijn ex nog geen nieuw adres en ik betwijfel of hij dat voor elkaar gaat krijgen voordat hij mijn huis uit moet. Een realistisch scenario is dat hij tijdelijk bij familie (bijvoorbeeld zijn ouders) gaat wonen, maar die hebben uiteraard al een abonnement op hun adres lopen. Dient hij dan zelf het lopende 1-jarige contract af te betalen en kan ik in de tussentijd een nieuw abonnement aangaan?


Hij zal inderdaad het contract moeten beëindigen. Pas als dat gedaan is kan jij op jouw naam een werkende aansluiting krijgen.  Er kan namelijk maar één abonnement per adres actief zijn.


Oh, okee. Net nog Hussel met de VIP 5202 ontvanger. In dat abonnement kun je extra zender pakketten laten vervallen, ook tijdens het eerste jaar. Dat drukt al kosten. Ook mag je de internet snelheid verlagen. Is ook al wat lagere kosten.

Dient hij dan zelf het lopende 1-jarige contract af te betalen en kan ik in de tussentijd een nieuw abonnement aangaan?

Zolang dit abonnement actief is op jouw adres kan je geen nieuw abonnement aanvragen. De lijn is erdoor bezet tenslotte.

Er zijn 2 opties dat het weggaat:

Hij verhuist het abonnement mee naar zijn nieuwe adres.

Het abonnement wordt afgekocht. Hierbij dien je (hij, jij of jullie) in 1 x alle resterende (tot en met 19 januari 2024) maanden te betalen + € 25 administratiekosten. (Dit is natuurlijk een dure oplossing want je betaalt voor maanden die je niet meer hebt en ook nog je nieuwe abonnement.)

Als hij voorlopig geen eigen adres heeft en dus het abonnement niet kan verhuizen is de beste oplossing toch zoveel mogelijk terugschalen. Opzeggen per 20 januari 2024 (denk aan de maand opzegtermijn, zie onder). En dan op je eigen naam een nieuw abonnement nemen. Je zit helaas half januari dan wel 1 tot enkele dagen zonder, daar is niks aan te doen.

Het contract kan pas zonder extra kosten beëindigd worden per 20 januari 2024. In verband met de maand opzegtermijn zal opzeggen net voor 20 december resulteren in "tijdige” beëindiging. Na beëindiging kun je ook een nieuw abonnement aanvragen op je eigen naam. In verband met andere naam zal kpn dit zien als een nieuw abonnement lijkt me. En niet een omweg voor de nieuwe-klanten-korting. 


Waarom zou jij kpn betalen voor een contract dat niet op jou naam staat. Je ex mag het regelen met kpn. 


Waarom zou jij kpn betalen voor een contract dat niet op jou naam staat. Je ex mag het regelen met kpn. 

Ja precies, daarom wil ik ook een nieuw (en dus goedkoper) abonnement en hem voor alle kosten laten opdraaien, maar het was dus de vraag of ik intussen al een nieuw KPN contract kon afsluiten terwijl er al een KPN contract (op zijn naam) op mijn/ons adres loopt. Dat laatste kan dus niet als ik het antwoord van PeterG zo lees, dus ik ga even kijken hoe ik dit het beste kan aanpakken.

In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp & reacties!