Skip to main content

Goedendag,

Ik heb een vraag over het overstappen naar KPN mobiel. Mijn vrouw zou graag overstappen naar KPN mobiel vanuit een andere provider, maar we lopen hierbij tegen wat dingen aan in het formulier op de website. 

Toen we een nieuw mobiel abonnement met nummerbehoud (en zonder toestel) wilden afsluiten voor mijn vrouw, zagen we dat je korting op het abonnement krijgt als er sprake is van KPN internet thuis. De eerste vraag die we dan ook krijgen is of er sprake is van KPN internet thuis. Omdat we inderdaad internet van KPN hebben, hebben we dit aangegeven op het formulier (ja aangevinkt). Op de volgende pagina wordt dan gevraagd of je het over te zetten nummer wil behouden en als je ja ingeeft, wordt er gevraagd om welk nummer het gaat en om de gegevens, maar hier zit meteen het probleem. Het gaat om de mobiele nummer van mijn vrouw, maar het KPN internet abonnement staat op mijn naam. Als zij haar gegevens invult (naam + achternaam), krijgen we dan ook de melding ‘ongeldige invoer. Achternaam niet gevonden.’ Vul ik mijn gegevens in, dan krijg ik wel groene vinkjes, maar het gaat dus om haar nummer. Hoe zouden we dit eventueel kunnen oplossen? In theorie is het niet erg als het mobiele abonnement bij KPN op mijn naam komt te staan, maar het kan niet op mijn naam bij de vorige provider worden opgezegd omdat het over te zetten telefoonnummer daar onder haar naam bekend is. Overigens heb ik zelf nog een telefoonnummer bij die provider met nog een lopend abonnement en kunnen mijn gegevens en haar nummer dan voor verwarring zorgen.

We zaten zelf ook al te denken aan het eventueel aanvragen van het abonnement zonder aan te geven dat er sprake is van KPN internet op het adres en het nummer dan eventueel later te koppelen, maar we weten niet of dit dan goed gaat met de korting + als klant krijg je nu gratis dubbele data en het zou jammer zijn als we die dan zouden mislopen. NB: het gaat om een nieuw abonnement waarvan de ingangsdatum in mei zou liggen.

We horen graag hoe we dit eventueel kunnen oplossen. Alvast bedankt!

Hallo  @Vennetje 

...

We zaten zelf ook al te denken aan het eventueel aanvragen van het abonnement zonder aan te geven dat er sprake is van KPN internet op het adres en het nummer dan eventueel later te koppelen, maar we weten niet of dit dan goed gaat met de korting + als klant krijg je nu gratis dubbele data en het zou jammer zijn als we die dan zouden mislopen. NB: het gaat om een nieuw abonnement waarvan de ingangsdatum in mei zou liggen.

We horen graag hoe we dit eventueel kunnen oplossen. Alvast bedankt!

 

Dat is inderdaad de juiste weg, het abonnement op haar naam aanvragen en dan later toevoegen aan je huishouden zodat je op dat abonnement ook combivoordeel en dubbele data krijgt.

 

Zie ook dit artikel voor meer informatie: