Skip to main content

Onlangs via breedbandwinkel.nl een KPN abonnement afgesloten maar dat is niet helemaal goed gegaan. 

  1. Aansluiting zou volgens de site van breedbandwinkel inclusief TV zijn, alleen voor de ontvangers moest extra betaald worden. Angezien ik geen ontvangers wil hebben heb ik dat niet aangevinkt, maar wil uiteraard wel TV kunnen kijken (via app op TV). Nu blijkt echter dat breedbandwinkel geen TV heeft aangevraagd bij KPN maar dit probleem zelf ook niet kan oplossing. Vage excuses met AVG als drogreden. Moet zelf maar oplossen met KPN maar die rekenen extra kosten voor TV ook zonder ontvanger hetgeen ik uiteraard niet accepteer want niet de afspraak met breedbandwinkel. Je kan volgens mij niet eens zonder TV bestellen via hun site.  
  2. De bestelde aansluiting is 1Gb maar de 4Gb aanbieding van breedbandwinkel betrof dezelfde prijs in de eerste 12maanden (35 euro). Na telefonische navraag bij KPN of ik het 12maanden alsnog kon aanpassen van 4Gb naar 1Gb besloten om dit maar te proberen. Echter dat was logistiek niet handig en mij werd door KPN geadviseerd om eerst de 1Gb op te leveren en dan kosteloos op te waarderen naar 4Gb. Nu na de oplevering wil KPN dat ik ook hiervoor extra ga betalen, hetgeen dus ook niet conform de afspraak is.

Helaas lost breedbandwinkel dus niks op en verwijst naar KPN. Alleen is het amper mogelijk om iemand van KPN te spreken te krijgen. Heb al afspraak gehad met klantenservice maar hun terugbellen op 0800-020 08 09 met een toegezonden code lukt niet. Wachttijd is zogenaamd minder dan een minuut maar er wordt nooit opgenomen…

Hoe kan ik dit oplossen? Ik wil graag TV kunnen kijken en liefst ook een 4Gb aansluiting.

TV kijken via KPN kan alleen in combinatie met een TV-abonnement à €12,50 per maand inclusief een TV-decoder. Via de app tv kijken is een service er bij en kan niet los afgenomen worden. @berkhoff 

Als er een internetpakket is afgesloten met een korting en je gaat binnen die kortingstermijn je pakket aanpassen, in jouw geval van 1Gb naar 4GB, gaat je korting vervallen en betaal je de reguliere prijs van het 4Gb-pakket. Dus binnen een vast contract met een X aantal maanden korting moet je dus niets aanpassen, want dan vervalt de korting, is ook mijn persoonlijke ervaring in het verleden.

Je kunt binnen de 14-dagen termijn wel alles weer annuleren en als de opzegging rond is je weer als klant aanmelden.

 

 


Dat is idd de KPN reactie. Maar kijk eens op de site van breedbandwinkel.nl kijken hoe e.e.a. verkocht wordt en wat daarin wordt toegezegd.


Nvt


https://www.breedbandwinkel.nl/abonnement/kpn-superfiber-4-glasvezel-internet

Ik lees er zeker overheen wat hier wordt bedoeld.

Als ik geen tv kies wordt nergens iets over kijken via een app genoemd.

 

Odido en Ziggo bieden deze optie kPN nog niet en ik verwacht niet dat dit gaat gebeuren.

TV via KPN kost u die €12,50 extra ook als u dit via Breedband winkel had besteld, en alleen dan krijgt u ook toegang tot de KPN TV app.


Hoe kan ik nu alsnog tv kijken?

Alsnog TV+ erbij bestellen. Je krijgt dan wel een tv ontvanger. Maar je kunt kijken via de app voor LG, Samsung en toestellen met Android-TV. 

Ontvanger kun je eventueel gebruiken op een andere tv gebruiken waar de app niet op kan.

Via de ontvanger heb je wel meer (alle) mogelijkheden. Kpn heeft voor de app niet alle rechten. 

Andere optie. NLZIET nemen. Dat is app only.

Zenders NLziet 

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-nlziet/

Canaldigitaal heeft ook een app waarbij het niet uitmaakt welke provider je voor internet hebt. Maar die is zonder ontvanger al € 2,45 meer dan KPN TV+ met ontvanger. 


Ik ga toch niet iets erbij bestellen en betalen waar ik al recht op zou moeten hebben?

Zo staat het op breedbandwinkel.nl, dus inclusief TV

 


Onder “Tv” staat nergens dat je geen tv ontvanger erbij krijgt.

Het tweede punt noemt 'm zelfs specifiek.

Nota Bene. De tv ontvanger is tevens een complete streamingbox! (Android-TV)

KPN TV:

1 x tv ontvanger + 2 x tegelijk gebruikt van app voor smart-tv.

En tot 5 x mobiele app (tablet, telefoon, laptop)

KPN is zelfs mét de geleverde ontvanger (Android-TV streamingbox) de op één na goedkoopste als je ook zonder kastje wilt kijken. 

KPN TV 12,50

Odido zonder kastje, app only 12,50 (met kastje 15,00)

Canaldaigitaal, app only, 14,95

NLziet 8,95 (minder zenders dan bovenstaande)


Ik heb het aanbod vergeleken met kpn.com en zie een belangrijk vverschil:

Breedbandwinkel biedt indernet+tv aan voor €80 per maand, als 1 bedrag

KPN biedt internet aan voor €67,50 voor 4Gb internet en TV voor €12,50, is ook €80.

Dus je hebt inderdaad een tv-abo erbij @berkhoff 


Inderdaad zou het erbij moeten zitten en idd zelfs inclusief een ontvanger (die ik niet nodig heb). Alleen heb ik dit nu niet gekregen. Het is door breedbandwinkel.nl niet goed besteld bij KPN en beide partijen kunnen/willen dit niet corrigeren.


Je kunt dan binnen 14 dagen van de koop afzien en rechtstreeks bij KPN een abno afsluiten @berkhoff 

 


Wat staat er op de bevestiging die je via e-mail van breedbandwinkel hebt ontvangen?

Zijn er bepaalde zenders die je per se wilt hebben? 

Anders zou je nog voor één van deze app only diensten kunnen kiezen.

NLziet basispakket 8,95, extra zenders 2,00

Canal digitaal tv app 14,95 (vast aanbod)

Voor beide diensten heb ik info op m'n site. Met links naar hun eigen sites.

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-nlziet/

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-canaldigitaal/

P.S. ik koop mijn Fiat ook niet bij de “alle merken” dealer. Maar gewoon bij de Fiat dealer.


In uw start bericht schrijft u dat u extra moet betalen voor de TV ontvangers dat is niet helemaal correct. De eerste is altijd inbegrepen, u heeft alleen nee gezet bij extra ontvangers elke volgende kost € 5,00 extra.

Nu is het me inderdaad duidelijker u heeft dus wel Internet&TV besteld dan zit er bij KPN altijd een ontvanger bij.

Zoals Peter ook vraagt wat stond er in de bestelbevestiging? En wat staat er in uw Mijn KPN als u die al heeft aangemaakt? 

Als mijn vermoeden correct is staat daar nu allee  internet onder producten. En zal er geen € 80,00 mogen worden gefactureerd.

 


In de orderbevestiging die ik van Breedbandwinkel heb ontvangen staat het zoals het ook op de site staat met in de titel “Internet en TV”.

Alleen in de orderbevestiging van KPN (eind Nov 2023) staat alleen internet genoemd. Ergens is de TV er dus vanaf gevallen wat ik destijds over het hoofd heb gezien en pas vorige week na aansluiting ontdekte. In Mijn KPN staat TV dan ook niet aan.

Ik overweeg de bestelling evt alsnog te annuleren wat volgens mij tot 14dagen na aansluiting zou moeten kunnen.


Ik overweeg de bestelling evt alsnog te annuleren wat volgens mij tot 14dagen na aansluiting zou moeten kunnen.

Dat klopt. Alleen of dat nu via Breedbandwinkel of via kpn zelf kan doen weet ik dus niet.

Maar daarna zou ik het wel gewoon bij kpn zélf bestellen.

In de bevestiging van uit kpn zou nu dus de prijs ná de kortingsperiode ook zonder KPN TV+ moeten zijn.

Ik denk wel dat het wat verwarrend wordt. Abonnement, wat nu via kpn loopt, weer opzeggen en dan meteen weer een nemen.

Na één maand (periode 30/31 dagen) kunnen al wijzigingen in het abonnement aangebracht. Opties aan/uit zetten enzo. TV+ is ook een optie.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.


Lijkt mij dat een ontbinding via breedbandwinkel moet, met hen heb ik de overeenkomst afgesloten. Ook bij KPN ontbinden is meer voor de zekerheid. Helaas reageert breedbandwinkel nergens op dus vrees dat dit niet op tijd gecorrigeerd gaat worden.

Zal uiteraard niet nogmaals via hen bestellen. Ze boden als extra korting een cashback van 25 euro maar dat weegt niet op tegen de belabberde service als het mis gaat zoals nu.


Lijkt mij dat een ontbinding via breedbandwinkel moet, met hen heb ik de overeenkomst afgesloten. Ook bij KPN ontbinden is meer voor de zekerheid. Helaas reageert breedbandwinkel nergens op dus vrees dat dit niet op tijd gecorrigeerd gaat worden.

Zal uiteraard niet nogmaals via hen bestellen. Ze boden als extra korting een cashback van 25 euro maar dat weegt niet op tegen de belabberde service als het mis gaat zoals nu.

Zit u niet ver voorbij de 14 dagen. Althans bij mijn weten is het bij breedbandwinkel vanaf de besteldatum niet de aansluitdatum. Dat heeft links en rechts wel vaker tot verwarring en onenigheid geleid. Terzijde wat was de ingangs/aansluitdatum?

 

KPN hanteert wel de aansluit datum. Bron

  • Een overeenkomst voor een dienst: de overeenkomst is per mail verstuurd. Hierin staat de datum van de aansluiting of de datum van de monteursafspraak. Op die datum start de bedenktijd van 14 dagen.

 


De besteldatum was destijds 23-Nov en de aansluit datum 27-Dec. Ik begrijp dat ook n.a.v. een uitspraak van de geschillencommissie de aansluit datum als startdatum zou moeten gelden. Dan zou ik tot 10-jan (as. woensdag) de tijd hebben om de overeenkomst te ontbinden zonder opgaaf van reden. Weet niet of breedbandwinkel dat zal accepteren maar ik kan ze ook nog in gebreke stellen wegens het niet nakomen van de overeenkomst.

Hopelijk komt het niet zover want het zal idd. weer verwarring geven als ik gelijk daarna weer opnieuw aanvraag (direct bij KPN)


... zelfs inclusief een ontvanger (die ik niet nodig heb).

Als je de best mogelijke TV ervaring wilt dan zou ik toch maar die TV ontvanger gaan gebruiken en niet de KPN smart-TV app op de televisie zelf. De stabiliteit, functionaliteit en beeldkwaliteit van de TV ontvanger is echt een stuk beter dan die van de KPN smart-TV app.


Ik zal die TV ontvanger uitproberen mocht ik hem ooit nog ontvangen.

Het is inmiddels duidelijk dat breedbandwinkel het niet lukt om samen met KPN tot een oplossing te komen. Te gek voor woorden natuurlijk maar lijkt erop dat overeenkomst ontbinden en opnieuw bestellen de enige mogelijkheid is.

Wel was KPN er snel bij om de facturering te starten. Allereerste bericht wat ik ontving was dat de automatische incasso was geweigerd (geen idee waarom) en dat ik binnen 5 dagen moet betalen. Moet ik nog steeds betalen voor een dienst die niet overeenkomt met wat ik besteld heb en waarvan de overeenkomst ontbonden wordt?


Moet ik nog steeds betalen voor een dienst die niet overeenkomt met wat ik besteld heb en waarvan de overeenkomst ontbonden wordt?

Ja. Zolang het niet is voldaan kan het niet ontbonden. Na ontbinding volgt er een restitutie.