Skip to main content

De mobiele abo's van mijn vrouw en van mij zijn per 1/12 overgegaan naar Simyo. Vanmorgen kreeg ik in de mail een factuur voor abo en voor verbruik van mijn vrouw. Ik wil graag die verbruiksgegevens inzien, maar in MijnKPN is het abo van mijn vrouw al niet meer zichtbaar. Ik heb 2 vragen:

  1. Hoe kan ik nu toch de verbruiksgegevens inzien?
  2. Waarom heb ik voor mijn abo wél al een eindafrekening gekregen maar voor het abo van mijn vrouw nog niet? Waarschijnlijk zou ik dat normaal gesproken in MijnKPN kunnen achterhalen, maar beide abo's zijn daar helaas niet meer zichtbaar.

@Katana321 Heel onhandig dat je direct na opzegging al niet meer in mijnKPN je gegevens kan zien. 

Ik zag dat je je gegevens wel al had ingevuld in je forumprofiel. 

Ik zie dat beide nummers in een andere factuurperiode zaten. Hierdoor heb jij nog geen en je partner al wel een eindafrekening. 

Voor wat betreft de facturen, ik kan deze in dit geval mailen naar het bij ons bekende e-mailadres. Hierop kan dan het verbruik nog worden ingezien. 

Mocht je dit inderdaad willen, kun je het hier dan laten weten? 

Voor wat betreft de situatie in mijnKPN, hiervoor heb ik een verbetervoorstel ingediend. Het zou in mijn ogen handig zijn als je ook na opzegging nog je facturen kunt inzien. 


@Katana321 Heel onhandig dat je direct na opzegging al niet meer in mijnKPN je gegevens kan zien. 

Ik zag dat je je gegevens wel al had ingevuld in je forumprofiel. 

Ik zie dat beide nummers in een andere factuurperiode zaten. Hierdoor heb jij nog geen en je partner al wel een eindafrekening. 

Voor wat betreft de facturen, ik kan deze in dit geval mailen naar het bij ons bekende e-mailadres. Hierop kan dan het verbruik nog worden ingezien. 

Mocht je dit inderdaad willen, kun je het hier dan laten weten? 

Voor wat betreft de situatie in mijnKPN, hiervoor heb ik een verbetervoorstel ingediend. Het zou in mijn ogen handig zijn als je ook na opzegging nog je facturen kunt inzien. 

-Ah, dan is die andere factuurperiode de verklaring. Ik had al zo'n vermoeden dat daar de oorzaak van het probleem zit.

-Ja @Rutger_ dan krijg ik graag de facturen gemaild. Dank alvast.

-Fijn dat je een verbetervoorstel hebt ingediend.


@Katana321 Ik heb de facturen gemaild! Deze zou je ondertussen in je mailbox moeten hebben! 


@Katana321 Ik heb de facturen gemaild! Deze zou je ondertussen in je mailbox moeten hebben! 

Ja @Rutger_ ik heb ze binnen. Dank hiervoor.

Wel heb ik een vraag over de factuur van het mobiele abo van mijn vrouw (Factuurnummer 1240536860).

De verbruikskosten zijn mij nu helder. Maar ik vraag mij af of de kosten voor het abo wel kloppen. Want (ook) haar nummer is per 1/12 overgezet naar Simyo. Dan is het toch vreemd dat er nog kosten voor het kpn-abo voor de maand december  (“Periode 01.12 - 31.12”) in rekening worden gebracht? 


@Katana321 Kan het zijn dat je de facturen door elkaar haalt? 

Ik zie namelijk 1 slotfactuur, voor het nummer eindigend op 46. Hier zijn voor de periode van 01-12 tot 08-12  € 4,27 negatieve abonnementskosten gerekend. 

Dit betekent dus dat je geld terugkrijgt voor die periode. 

Wel zijn er nog 11 cent aan verbruikskosten gemaakt in november. 

Voor het nummer eindigend op 01 volgt dus nog een slotfactuur. Deze ontvang je normaal gesproken rond 22-01-2023. 


@Katana321 Kan het zijn dat je de facturen door elkaar haalt? 

Ik zie namelijk 1 slotfactuur, voor het nummer eindigend op 46. Hier zijn voor de periode van 01-12 tot 08-12  € 4,27 negatieve abonnementskosten gerekend. 

Dit betekent dus dat je geld terugkrijgt voor die periode. 

Wel zijn er nog 11 cent aan verbruikskosten gemaakt in november. 

Voor het nummer eindigend op 01 volgt dus nog een slotfactuur. Deze ontvang je normaal gesproken rond 22-01-2023. 

@Rutger_ Nee, ik haal de facturen niet door elkaar.

Om misverstanden te voorkomen: het nummer dat eindigt op 01 is het nummer van mijn vrouw en daar gaat de vraag over. (Het andere nummer is dus van mijzelf en daar heb ik de slotfactuur van gezien. Beide nummers zijn overgezet naar Simyo.)

Dat abo van mijn vrouw is dus per 1/12 bij kpn stopgezet en ik vind het een beetje vreemd dat dan nog de hele maand december in rekening wordt gebracht.. Maar als per 22/1 daarover een slotfactuur komt waarin de hele maand december verrekend gaat worden, is dat natuurlijk prima. 😉  Misschien ben ik te ongeduldig?


@Katana321 Dat maakt het inderdaad een stuk duidelijker! 

En ik ben met je eens dat het ongelukkig is dat je nog een maand betaald voor december. 

Dit komt omdat de factuurperiode hier net vervelend valt. 

Ik wil natuurlijk niet zeggen dat je te ongeduldig bent, maar als je dit zelf doet.. ;) 

Mocht de factuur in januari toch niet goed zijn dan hoor ik het natuurlijk graag!