Skip to main content

Ik ben overgestapt met glasvezelabonnement van Online naar KPN.  Ik heb gevraagd of KPN de overstapservice wilde regelen. Dat is geen probleem werd mij toegezegd: ‘Online is een provider van ons (KPN).  Vrijdag 21 april heeft de monteur van KPN mijn glasvezelverbinding aangesloten. Vanaf die datum gaat mijn abonnement bij KPN in naar zijn zeggen.  Toch loopt mijn automatische betaling van Online mbt de volgende maand nog door, terwijl de verbinding op woensdag 19 april is afgesloten. 
Heeft KPN inmiddels Online op de hoogte gesteld?  Eigenlijk had ik al anderhalve maand eerder mijn nieuwe glasvezelabonnement bij KPN besteld. Maar omdat mijn adres met een toevoeging 111 (hg) niet ingevoerd kon worden in het systeem, werd de apparatuur bij het huisadres 20 hs bezorgt en mijn bestelling geannuleerd. Maar goed dat is gelukkig weer allemaal goed gekomen. Ik heb alles een maand later ontvangen, Alleen is toen waarschijnlijk niet de opzegservice door KPN aan Online gedaan. 
Ik heb inmiddels denk ik begrepen dat de opzegservice in werking gaat als de 
service bij KPN in gaat en dan pas Online van KPN bericht krijgt, Kunt u dit in orde maken?

Hoi @Schaker013, als er gebruik wordt gemaakt van de overstapservice wordt er op het moment van aansluiten inderdaad een bericht gestuurd naar de oude provider om het abonnement te stoppen. In de bevestiging van de order wordt genoemd of er gebruik van is gemaakt, staat het daar wel of niet? Als daar geen melding staat over het gebruik van de overstapservice wordt er geen gebruik van gemaakt en dan zal je de oude provider zelf moeten opzeggen. Wat staat er in de bevestiging over?

De gegevens op je profiel zijn niet volledig, daardoor kan ik nog niet met je meekijken. Als het nog niet duidelijk is kan je jouw postcode, huisnummer en geboortedatum daar toevoegen en daarna een seintje geven zodat ik weet dat je het hebt ingevuld. Dan kan ik met je meekijken.


Nou ja ik heb dit wel met de medewerker die met mij het nieuwe abonnement heeft gedaan gesproken. Ik weet niet of hij dit dan daarna ook geregeld heeft. Kennelijk dus niet wat blijkt uit twee rekeningen.  Als je anderhalve maand eerder een betelling doet en rechtmatig mag opzeggen dan lijkt het mij vanzelfsprekend dat dit goed wordt geregeld. Volgens de medewerker is Online van Kpn., dus dat moet dan toch soepel verlopen.

Toch voorzie ik weer veel problemen met Online omdat er nu kennelijk niet goed is opgezegd. Zo ging dat ook vorig jaar tussen Canal Digitaal en Online. 


Wat er in de bevestiging staat is waar je mee akkoord gaat, daarom is het belangrijk om te kijken of het daar wel of niet wordt genoemd. Heb je daar al kunnen kijken @Schaker013? Wat staat er daar over? Ik kan niet zien wat jij ziet, ik zie alleen wat jij me vertelt.

Als je je profiel aanvult zoals ik in mijn vorige bericht vroeg kan ik met je meekijken, maar daar zie ik nog niet meer gegevens staan. Daardoor kan ik er nog niet meer over zeggen.


JaJasper,  in de email van KPN staat dat er een overstapservice  zal  worden  toegepast. In de bijlage van deze email zit een huiscontract. Als je de email leest verwacht je dat dit dan ook in het  huiscontract staat. Maat er staat toen ik dit las niets over in! Ook niet dat ik zelf mijn contract met Online moet opzeggen. Dit is heel verwarrend en zelfs denk ik nalatend, omdat duidelijk in de mail van KPN staat dat jullie de overstapservice gaan doen,  waar ik dan op reken. Verder is het ongepast dat Online op 19 april mijn verbinding verbreekt en gewoon doodleuk daarna weer een volgende maand in rekening bij mij brengt, terwijl kpn er nu voor zorgt. Kennelijk heeft Online de opzegging niet gehad van KPN of is er iets gepasseerd. Maar Online kan toch niet geld vragen voor iets wat men niet levert? Er is geen opzegtermijn omdat ik langer dan een jaar  klant was van Online.

Jasper,  kan KPN alsnog de overstapservice doen? Bij voorbaat mijn dank.

Met vriendelijke groet

Stephan Blaas

 


Ik weet niet of dat kan @Schaker013, de gegevens die ik je twee keer eerder vroeg heb je nog niet op je profiel toegevoegd. Daardoor kan ik er niets over zien. Als je dat invult en een seintje geeft kan ik kijken, anders kan ik niets voor je doen.


Ik weetvniet wat er op.mijn profiel onbreekt. Naar ik weryjeb ik mijn naam , adres en geboortedatum ingevuld. Stephan Blaas,

Maar op.mijn kpnid staat als ik inlog day mijn order is geannuleerd. Merkwaardig, ik heb alles na een maand alsnog van KPN op dit adres ontvangen. 

Alleen kon ik het zelf op 19 april jl. niet aansluiten..Een monteur  van KPN eerst ook niet. Met veel moeite en met hulp van de centrale daarna wel.Het adres 20, 111 paste niet in het systeem. Na een tijdje kon de monteur met hulp wel inloggen en de internet en ethetnetverbinding activeren. Kennelijk  is daardoor neem ik aan de overstapservice wellicht  ook niet goed gegaan. Is de systeemfout verholpen? Of kan.Kpn nog steeds niets met dit adres uit de voeten en wordt elke actie automatisch geannuleerd, is mijn vraag.

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Ik zie je adres nog niet @Schaker013, ik zie wel dat er iets is verborgen door een collega, maar ik weet niet of dat jouw postcode en huisnummer was of iets anders. Als je gegevens wilt delen kan je dat het beste via je forumprofiel doen. De gegevens zijn daar afgeschermd, daar kunnen alleen jij en wij moderators ze zien staan. Kan je het daar alsnog invullen?

Wat je beschrijft zou mee kunnen spelen, als de order geannuleerd was en daarna opnieuw ingevoerd kan het zijn dat de overstapservice daarbij niet is meegekomen. Van de tweede bestelling zou je een nieuwe bevestiging hebben moeten krijgen ook, waar het dan ook in zou moeten staan als het aangezet was.


Ik heb geen tweede bestelling gedaan.Alles is 3 werken daarma gewoon geleverd  op mijn adres *******. maar ik krijg wel een dubbele rekening. Van KPN en van Online. Kpn kan nu alsnog een overstapservice doen toch..?

Op 19 april is er geleverd en is de verbinding met  Oline beeintigd. Op die dag had ik.geen internet en glasvezelabonnement van Online maar van KPN. Als online bij mij nu toch een.maand in rekening brengt  omdat kpn niet heeft opgezegd ga ik.maar mijn advocaat.

 

Admin: privégegevens verborgen


Dank je voor de gegevens @Schaker013, nu kan ik met je meekijken. Ik zie dat er inderdaad gebruik is gemaakt van de overstapservice, dus het oude abonnement had gestopt moeten worden. Dat is aan jouw berichten te zien blijkbaar niet gebeurd. Ik heb de afdeling die over de overstapservice gaat daarom nu een bericht gestuurd met het verzoek om te bekijken of dat alsnog gedaan kan worden. Zij zullen daarover binnen 3 werkdagen contact met jou opnemen.


Ik heb van Online een reyourenveloppe gehad om de bruikleenapparatuur terug te zenden dus ik neem maar aan dat zij nu op de hoogte zijn. Ik heb het afgeschreven bedrrag gestorneerd en heb daar geen negatieve reactie op gehad. Dus ik vertrouw er maar op dat de overstap nu goed  komt. Bedankt voor je aandacht! Alles werkt  prima  dus ik ben tevreden.

Groet Stephan Blaas


Graag gedaan @Schaker013, ik zie ook een notitie nu dat we een reactie van Online hebben gekregen dat het abonnement aan die kant is opgezegd. Dit komt helemaal goed dus.

Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden