Skip to main content

Hoi, weet iemand hier of KPN al prijsverhoging voor 2023 heeft aangekondigd? Of komt dit nog?

Dit is nog niet bekend (gemaakt). De jaarlijkse prijsaanpassing per 1 juli wordt doorgaans eind mei bekend gemaakt. Volgens de voorwaarden moet dat namelijk minimaal een maand van te voren.

De prijsaanpassing wordt nooit berekend over de extra (zender)pakketten. Maar alleen over de basis internet, KPN TV en vaste telefoon.

Bij bijv een Alles-in-1 is dat dus eenvoudig….


Aha okay, nog even afwachten dus Ziggo heeft de prijzen al wel bekend gemaakt, dus benieuwd wat KPN gaat doen.


Als ik nu een abonnement bij KPN afsluit, blijf ik dan dezelfde prijs betalen ook al komt er een prijsverhoging? 

Of krijg ik dan ook de prijsverhoging?

Weet iemand dat?


Nee, die krijg je niet als je nu een vast abonnement neemt. Volgend jaar pas.

Uit de voorwaarden (pdf):

9 Tarieven en vergoedingen

Als we de tarieven voor andere diensten* indexeren doen we dit per 1 juli. De prijsindex berekenen we over de afgelopen periode 1 januari t/m 31 december. Dit geldt onder andere voor vaste telefonie, vast internet, tv en Digitenne. De indexering geldt alleen voor u als u op het moment van indexeren langer dan 3 maanden klant bent.

De indexatie voor mobiele abonnementen is per 1 oktober.

*Die voor de andere diensten per 1 juli.


De laatste 5 jaar heeft KPN altijd de eerste week van mei zijn prijswijzigingen doorgegeven m.u.v 2019, dat was zelfs eind maart.

2018, 1 mei. 2019, 25 maart, 2020, 6 mei. 2021, 3 mei en 2022, 2 mei.

Oftewel, KPN is dit jaar een beetje laat als je het vergelijk met de afgelopen jaren.  Zeker voor de lange nadenkers die nog tijd willen hebben om over te stappen.


Ik had 'm vorig jaar op 7 mei. En in 2021 op 5 mei. 

Kpn is voor hun doen laat inderdaad. 


Ik had 'm vorig jaar op 7 mei. En in 2021 op 5 mei. 

Kpn is voor hun doen laat inderdaad. 

Voor degene die 1 juni de factuur van juli krijgen (je betaald een maand vooruit), wordt het wel een krappe bedoeling. Volgende week donderdag is het al 1 juni.

Uitzonderlijk laat.


In TotaalTV een mededeling dat Solcon (is eigendom van KPN) de prijzen zelfs gaat verlagen.🙂

KPN-dochter Solcon verlaagt prijs tv en internet | Totaal TV

Misschien doet KPN daar ook wel aan mee per 1 juli, we gaan het meemaken.

Vóór 1 juni 2023 moet iedere klant die het aangaat, bericht hebben gehad.

 


KPN

Het basis tv-pakket wordt drie euro goedkoper en gaat tien euro per maand kosten. Veel gecombineerde abonnementen met tv en internet worden vijf euro per maand goedkoper en daarnaast wordt in enkele gevallen ook de geleverde internetsnelheid verhoogd. Er zijn ook enkele abonnementsvormen die in prijs gelijk blijven. De prijs van het gigabit internetabonnement gaat met vijftien euro per maand omlaag en kort voortaan €54,99.

bron : https://www.totaaltv.nl/nieuws/het-kan-nog-in-nederland-kpndochter-solcon-verlaagt-prijs-tv-en-internet/

Datzelfde abonnement kost bij KPN nu nog 52,50 per maand.  

 

Ik zou het zelf ook niet raar vinden als er een verlaging plaatsvind. Ik betaal nu nog 44,00 voor 50 Mbit/s terwijl bij nieuwe abonnementen 42,50 wordt gerekend voor 100 Mbit/s.  

Het zou mooi zijn als alle huidige Hussel-abonnementen van 50 Mbit/s en 100 Mbit/s dadelijk per 1 juli 2023 in één keer worden aangepast naar 42,50 en dan de 50Mbit/s schrappen als aparte abonnementsvorm.    


Ik wacht in spanning af wat de prijzen gaan worden.


Benieuwd of er vandaag een bericht komt met de prijzen vanaf 1 Juli 2023. 🤑


Eerlijk gezegd verwacht ik dat niet meer, vanwege de introductie van de nieuwe TV+ abonnementsvormen.


Er komt vast wel iets van een bericht.

Of het nu een verhoging of verlaging is, ze communiceren het vast wel!

Alleen dus afwachten...wanneer....


Zou het vandaag dan zover zijn dat er een bericht komt met de prijzen vanaf 1 Juli 2023?


Om er maar even een cliché in te gooien: het komt wanneer het komt 😉 . Ik heb daar nog geen concrete datum voor doorgekregen maar we zullen dat tijdig communiceren. 


Eerlijk gezegd verwacht ik dat niet meer, vanwege de introductie van de nieuwe TV+ abonnementsvormen.

Zat ik ook al aan te denken @Galdor68 

Toen KPN Hussel werd geïntroduceerd, werden de Hussel-prijzen de eerste keer op 1 juli ook niet verhoogd. Maar wel de prijzen van de oudere abonnementen. Waardoor het voor veel klanten ineens aantrekkelijk werd om over te stappen op Hussel. 


Om er maar even een cliché in te gooien: het komt wanneer het komt 😉 . Ik heb daar nog geen concrete datum voor doorgekregen maar we zullen dat tijdig communiceren. 

Heerlijk zo'n cryptische reactie. Want 'nog geen concrete datum'  betekent dat een datum waarop iets bekend gemaakt mag worden. 

Tijdig communiceren zou toch echt dit weekend betekenen, uitgaande van 1 juli.


Het is dinsdag en woensdag ook nog geen juni... dus ... eerst rustig pinksterweekend houden 😊


Het is dinsdag en woensdag ook nog geen juni... dus ... eerst rustig pinksterweekend houden 😊

Klopt echter dat is niet wat ik gewend ben en wat de standaard lijkt te zijn. We zien wel.


Hi allen. Voor wie op zoek is naar meer informatie over de inflatiecorrectie 2023, zie onderstaand topic. Wil je er graag op reageren of heb je vragen, laat ze dan gerust daar achter.

Â