Skip to main content

Ik heb een vraag waar ik niet uit kom en geen gelegenheid om overdag te bellen i.v.m. betaalde baan.
Als ik in onze “MijnKPN” portal mijn internet verbinding wil aanpassen naar een “hogere” snelheid kan ik kiezen voor 50/5 voor +€11,29. Daarmee word mijn abonnement 43,19 per maand. Wat best hoog is voor maar 50/5. Even los van dat ik dit een absurde hoge prijs vind voor 30/3 meer, viel mij iets op bij het verder zoeken naar abonnementsvormen.

Als ik namelijk mijn postcode/huisnummer invul en kijk wat ik kan bestellen als “nieuwe” klant. Dan krijg ik een pracht aanbod wat uiteraard goedkoper is. Maar wel 100/10. En als ik dan kijk wat de kosten per maand worden na 9 maanden, valt op dat dit maar €42,50 word. 

Dat betekend dat als ik nu een nieuw abonnement voor 100/10 afsluit dat ik zelfs €0.69 minder per maand ga betalen uiteindelijk voor 2x zo snelle verbinding. 

Dit kan toch niet?!?! Waarom kan ik uberhaupt niet kiezen voor de 100/10 bij het “upgraden” van mijn snelheid? De portal geeft duidelijk aan dat de maximale “theoretische” snelheid 173/52 is.

 

Links mijnKPN, rechts gewoon losse “bestelling” met postcode van de zelfde locatie. 

U heeft naar het lijkt nog een heel oud type abonnement. Wellicht een oud telfort abonnement. Kijk hiereen keer naar de mogelijkheden. 


U wijzigt uw huidige abonnement naar de voorwaarden en prijzen die toen gelden. U kunt ook uw abonnement verlengen (minimaal 1 jaar vast zetten) en dan krijgt u de huidige prijzen. Het beste kunt u hiervoor even bellen met 0800-0402. Dit kan volgens mij ook via de app maar weet even niet precies waar. 


Het is inderdaad een oude Telfort abonnement. Dank voor het advies. Ik ga zeker even kijken. Maar goed, wel vreemd. Beide is toch dezelfde KPN omgeving inmiddels.


Tegenwoordig hebben de abonnementen inderdaad veel meer te bieden voor minder €. 😀

Als bestaande klant krijg je niet de lok korting. Je betaalt direct € 42,50 voor 100 down. Wil je er tv bij dan kost dat 12,50 voor één ontvanger met basis pakket. 

 

Kpn is 6 dagen van de week te bellen. Veel KPN winkels zijn zelfs ook op zondag open.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.


Ik doe dit voor een vereniging en dan is het vooral in de avonduurtjes. Maar even goed bedankt voor de informatie.


Reageer