Skip to main content

Als ik mijn abonnement wil opzeggen ivm wijziging voorwaarden, word er dan nog steeds een opzegtermijn van een maand gehanteerd bij vast internet?I

Bij mijn gekoppelde mobiele abonnement is de overstap door kpn naar vodafone met nummerbehoud goedgekeurd. Donderdag aangevraagd, maandag overstap. Dus hier geen maandtermijn. 

Maar bij vast internet weten de medewerkers niet hoe of wat 

Hallo @Fk1974 ,

Ja, één maand opzegtermijn. Opzeggen gaat het snelste via 0800-0402. 


@Noordzee Net iemand van kpn gesproken die er verstand van heeft : GEEN opzegtermijn. Geld voor vast internet en alles wat eraan gekoppeld is. Ook geen boete of afkoop oid.

Bij een nieuwe aanvraag bij een ander provider (als het kpn abonnement gekoppeld is aan vast natuurlijk) doet de nieuwe een aanvraag voor nummerbehoud. Kpn geeft automatisch toestemming om direct over te nemen. Dit zou niet moeten kunnen als er een opzegtermijn is. Dit argument kan gebruikt worden.

Alles bij mij is nu opgezegd 

 

Btw: reden dat ik opzeg is de slechte kwaliteit internet thuis dagelijks. Zelfs toen ik met de medewerker aan de lijn was, viel het weg 😄


OK @Fk1974 . Mooi ! Dat had ik niet verwacht, maar ze zijn kennelijk coulant. 


Jammer dat je weg bent bij ons, maar als de verbinding zo slecht is snap ik je keuze heel erg goed @Fk1974 😬

En klopt @Noordzee, omdat het hier een wijziging van onze algemene voorwaarden betreft, gaat het anders dan normaal. Er is nu géén sprake van een opzegtermijn!


Hallo!

 

Ik heb een gerelateerde vraag: als ik wil opzeggen obv de gewijzigde voorwaarden, mag ik dan ook nog na 1 april opzeggen? Althans, dat ik nu opzeg, maar per een datum in de nabije toekomst? Dus dat mijn internet bv over 1 of 2 maannden pas stopt?

Of moet het per direct/ per 1 April ingaan dan?

Wij gaan over op glasvezel, maar de definitieve datum van oplevering is nog niet bekend en wordt steeds uitgesteld. Maar ook als ik nu naar bv ziggo overstap, is het denk ik niet met 2 dagen geregeld en dan zou ik liefst niet zonder internet zitten.

Ik heb dus nog heel even nodig om een vervangend alternatief te regelen…

 

En weet iemand of je ook je mobiele abonnementen mag stoppen? Want die willen we graag paralel houden aan ons internet thuis (zelfde aanbieder).

Alvast bedankt!

 

Sanja


Hallo @Sankpn als je je thuisabo op wilt zeggen, dien je dat vóór 1 april a.s. te doen.KPN bepaalt dan de definitieve opzegdatum. je bent nu nog contractvrij, dus geen maand opzegtermijn.

Als je van de overstapservice van een andere provider gebruik wilt maken, dient die provider die aanvraag vóór 1 april a.s. in te dienen en zal dan van KPN horen, wanneer zij de lijn vrijgeven.

Â