Skip to main content

Ik heb een vraag over mijn eerste factuur.

Op 17 oktober 2023 sluit ik een contract af voor twee jaar inzake glasvezel en tv enz.
Op mijn aanmelding staat dat het eerste jaar dit 40 euro per maand kost en het tweede jaar 70 euro.
Aansluiting heeft plaats gevonden op 17 november 2023.

Op mijn eerste factuur staat echter geen 40 euro maar 41,29 euro.

Persoonlijk vind ik, dat als ik een contract afsluit in oktober dat óf KPN al rekening had moeten houden met zijn eigen inflatiecorrectie en een andere prijs had moeten melden aan mij óf mij het bedrag in rekening had moeten brengen wat op mijn contract staat.
Wat mij betreft het laatste dus, die 40 euro voor het eerste jaar.

Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen?

Het is geen wereldbedrag, maar mij gaat het meer om het principe.

 

Dat is bijzonder, volgens mij waren op 17 oktober alle prijsverhogingen al bekend. Ik zou toch eens bellen met KPN op 0800-0402 om opheldering te vragen


Hallo @MarcoDD ,

Inflatiecorrectie speelt geen rol, dat betaal je alleen als je abonnement al 3 maanden loopt.
Ik denk dat jouw eerste factuur over een periode iets langer dan 1 maand loopt. Zo te zien 1 dag extra bij jou. Het bedrag € 1,29 is precies één dag ( € 40,00 gedeeld door 31 ).
Kijk op de factuur pagina 2, daar zie je de specificatie van het totaalbedrag. Hopelijk verklaart dat het.


Hallo @MarcoDD ,

Inflatiecorrectie speelt geen rol, dat betaal je alleen als je abonnement al 3 maanden loopt. Ik denk dat jouw eerste factuur over een periode iets langer dan 1 maand loopt. Zo te zien 1 dag extra bij jou. Het bedrag € 1,29 is precies één dag ( € 40,00 gedeeld door 31 ).
Kijk op de factuur pagina 2, daar zie je de specificatie van het totaalbedrag. Hopelijk verklaart dat het.

Je hebt helemaal gelijk. Daar had ik even niet op gelet. Dankjewel.