Skip to main content

Hoe is het mogelijk dat ik kosten buiten mijn bundel maak terwijl ik nog 8gb heb? Volgens mij wordt ik gefopt. Ben in Griekenland, Italië en Kroatië geweest. Kan iemand mij uitleg geven.

Op Corfu en bijvoorbeeld ook Kos kan het heel goed gebeuren dat je een Albanees resp. Turks netwerk te pakken hebt. Die vallen niet onder de EU. 


@Lieshoutjes Welkom op het forum. 

Jammer om te lezen dat er kosten buiten de bundel zijn gemaakt. 

Wat @DLD zegt wil inderdaad wel eens voorkomen, op het moment dat je dicht bij de grens van een ander land bent. 

Ik controleer graag of ik kan achterhalen waar de kosten vandaan komen. 

Zou je daarom je forumprofiel zo volledig willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 


Dat zou super fijn zijn. Want is echt heel erg raar. Ik kreeg zelfs een x een melding dat ik in America zat. Nog niet eens in de buurt geweest, dus er gebeuren rare dingen.


Ik heb het forumprofiel ingevuld. Graag hoor ik wat hier gebeurd is. 


@Lieshoutjes Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb je gegevens er bij gepakt en ik zie dat de kosten zijn gemaakt zijn door een telefoongesprek naar België op 02-06 aan het eind van de ochtend. De kosten voor dit gesprek waren € 4,73. 

Omdat je een ouder abonnement hebt gelden daarvoor de volgende regels: 

Dit is dus de reden dat je extra kosten op je laatste factuur hebt. 


Beste Rutger,

Jij kijkt bij het verkeerde mobiel nummer, dat heb ik ook niet ingevuld bij het profiel. Betreft rond de €60.

Hoor graag van je.

Groetjes Koosje


@Lieshoutjes Excuus, je hebt gelijk. 

Ik heb het andere nummer er ook bij gepakt. 

Ik zie internet verbruik dat buiten de bundel valt. Dat zijn een vijftal sessies geweest. 

Ben je op vakantie wellicht in een grensgebied geweest? Bijvoorbeeld in de buurt van Turkije? 


@Lieshoutjes Overigens zie ik ook de sms met de Amerika/Canada melding. 

Waarom je deze sms hebt ontvangen kan ik nog niet precies plaatsen. Ik ga uitzoeken of ik kan achterhalen hoe dit kan! 


Hoi Rutger,

Ik ben zeer benieuwd. Ben op de boot gestapt in Venezië, daarna naar Brindisi, Mykonos, Piraeus, Split en weer terug naar Venetië. Het rare is dat we op de boot helemaal geen internet / bereik hadden. Dus echt heel erg raar. Ben alleen in Europese landen geweest en ik had echt genoeg gb. Ik hoor het wel. 

 


@Lieshoutjes Ik heb de situatie doorgezet naar onze mobiele technische dienst. 

Omdat jouw situatie wel een bijzondere is. Zodra ik meer informatie heb zal ik het zo snel mogelijk delen. 


Dat zou super fijn zijn. Top.


Goedemiddag Rutger,

Ben je nog iets te weten gekomen over ons bijzonder geval. Had graag iets van je geweten.

Groetjes.


Jij bent het zoveelste slachtoffer van het ontbreken van de functionaliteit om data-roaming buiten de EU te blokkeren zonder dat data-roaming binnen de EU uitgezet hoeft te worden.

Blijkbaar heeft jouw telefoon contact gehad met een maritiem netwerk of een netwerk van buiten de EU en dan zijn die kosten in luttele seconden gemaakt.

Ik heb KPN in de afgelopen jaren tientallen keren gevraagd om deze functionaliteit beschikbaar te stellen maar nog altijd heeft KPN geen actie ondernomen en daar ben jij nu helaas ook tegenaan gelopen.

Beste KPN, Hoe vaak moet ik nog smeken om data-roaming buiten de EU standaard te blokkeren en de functionaliteit te bieden waarmee de abonnee zelf in staat is data-roaming buiten de EU aan en uit te zetten.

Neem een voorbeeld aan Simpel, die kunnen dat blijkbaar wel.


@Lieshoutjes Goed dat je nog een reactie hebt achtergelaten. 

Het vorige doorgezette bericht lijkt te zijn uitgevallen. Ik durf niet te zeggen wat daar mis is gegaan. 

Ik heb jouw situatie opnieuw doorgezet. Ik verwacht binnen 5 werkdagen een reactie te kunnen geven. 


Goedemorgen Rutger,

Is er ondertussen al iets meer duidelijk? Hoor graag iets vanje.

Groetjes Koosje


@Lieshoutjes Ik zie dat er door mijn collega's 2 keer geprobeerd is om contact op te nemen. 

Maar dat het niet gelukt is om telefonisch contact te krijgen. Vervolgens hebben mijn collega's een e-mail gestuurd met uitleg over de kosten. 

De kosten zijn gemaakt (op een mast) in Liechtenstein, dit land is niet aangesloten bij de EU. Vandaar dat deze kosten buiten de bundel zijn. 

Voor de USA/CAN sms is niet direct een verklaring, dit is een foutje geweest. Deze fout heeft echter geen invloed gehad op de gemaakte kosten. 


 

De kosten zijn gemaakt (op een mast) in Liechtenstein, dit land is niet aangesloten bij de EU. Vandaar dat deze kosten buiten de bundel zijn. 

Dit lijkt mij niet te kloppen en als dit zo is zijn er onterecht kosten in rekening gebracht voor de TS.

Als ik op kpn kijk en voer in dat ik In Liechtenstein ben dan geeft die gewoon aan “roam like home” 

 


@Ferry1984 en @Lieshoutjes Dit is het lastige met het doorgeven van informatie van anderen. 

Ik ben het op basis van de informatie die je deelt met je eens. 

Ik ga dan ook nogmaals navraag doen bij de desbetreffende collega over hoe de vork in de steel zit. 


Beste Rutger,

Graag wil ik iemand hierover een x bellen, maar weet niet wie ik daarvoor moet bellen. Dit duurt veel te lang en ben het een beetje beu aan het worden. Het telefoonnummer waar het om gaat is nog niet eens in de buurt van Liechtenstein geweest. Is in Venezië, daarna naar Brindisi, Mykonos, Piraeus, Split en weer terug naar Venetië geweest. 

Graag een telefoonnummer die ik even kan bellen.

Groetjes Koosje


Reageer