Skip to main content

Hallo Kpn,

Ik probeer vroegtijdig op te zeggen. Nu heb ik met 2 medewerkers gesproken en bij de 1 krijg ik een bedrag te horen die anders is dan bij de ander. Mijn abbonement loopt tot juli 2023. Wat ik nu wil weten wat moet ik nu precies betalen als ik nu wil opzeggen dus abbo kosten en toestel kosten?  1 medewerker zegt 56 euro en de ander 105 euro? Ik snap het niet meer. Na het gesprek wou ik de opzegging annuleren omdat het onduidelijk is wat ik nu moet gaan betalen, ook dit was onduidelijk of dit gaat lukken? Wat een drama dit.

Hallo @Sadar als jouw mobiele abo van combikorting gebruik maakt omdat je ook een KPN thuisabo hebt, ben je i.v.m. de voorwaardenwijzging per 1 april a.s. contractvrij tot 1 april 2023 en kun je je abo opzeggen zonder opzegtermijn.

Geen combikorting, dan zit je tot aan contracteinde aan je abo vast  en als je dan toch opzegt moet je een afkoopsom betalen over de niet-verstreken termijnen tot aan einde contract.

Zie onderstaande link i.v.m. de wijziging voorwaarden:

Wijziging Algemene Voorwaarden 2023 KPN | KPN Community

Succes


Volgens mij is het simpel. Je moet eerst het toestelkrediet aflossen. Dat gaat via de volgende pagina op de KPN website: Toestelkrediet aflossen. Het restbedrag staat op je factuur vermeld bij Toestel per maand onder abonnementskosten. Bij "resterend bedrag" zie je hoeveel je nog moet betalen voor je toestel als je alle voorgaande termijnbedragen hebt betaald.

Daarna kan je het abonnement afkopen. De kosten daarvan zijn de som van alle resterende maandbedragen tot het einde van de contractperiode (bij jou dus juli 2023).


Hallo de afkoopsom snap ik, op mijn factuur staat resterende bedrag 46 euro toestelkrediet en mijn abbo kosten zijn 18.51 per maand  wat moet ik nu betalen om het abbonement vroegtijdig op te kunnen zeggen en waarom gaat die annulering zo moeizaam?


Hallo de afkoopsom snap ik, op mijn factuur staat resterende bedrag 46 euro toestelkrediet en mijn abbo kosten zijn 18.51 per maand  wat moet ik nu betalen om het abbonement vroegtijdig op te kunnen zeggen en waarom gaat die annulering zo moeizaam?

Laten we zeggen dat uw abonnement nog 4 maanden loopt. Dan word de afkoopsom: € 18.51 × 4 = € 74,04 + € 46,- = € 120,04.

U wilt naar een andere provider? 


Oké, nu is het duidelijk. Dank jullie wel. Nog laatste vraag ik he de opzegging geprobeerd te annuleren, in de email die ik had ontvangen stond als de opzegging wil annuleren ik zo snel mogelijk contact moet opnemen met kpn, dit gelijk gedaan alleen ze wist niet of de annulering mogelijk was? 


Oké, nu is het duidelijk. Dank jullie wel. Nog laatste vraag ik he de opzegging geprobeerd te annuleren, in de email die ik had ontvangen stond als de opzegging wil annuleren ik zo snel mogelijk contact moet opnemen met kpn, dit gelijk gedaan alleen ze wist niet of de annulering mogelijk was? 

Hallo @Sadar even naar de afdeling opzeggingen vragen, die weten van de hoed en de rand.