Skip to main content

Ik wordt regelmatig lastig gevallen door 0887751703.

De eerste malen niet opgenomen, de laatste keer wel omdat ik nl. wil dat er actie ondernomen wordt en dit nummer geblokkeerd wordt. Mij is namelijk verteld dat je daarvoor wel moet opnemen en de tijdstippen moet noteren.

 

Uit het laatste gesprek blijkt dat het iemand is die zich voordoet als KPN medewerker en die aandringt op een abonementswijziging omdat mijn contract bijna afloopt. “Vreemd” genoeg kan deze medewerker, wanneer ik er om vraag, niet de juiste datum niet noemen 🙄 en noemt 21 maart.  Wat uiteraard niet klopt.

Uiteraard toen snel het gesprek beeindigd omdat het totaal niet legitiem overkomt.

Kan iemand mij bevestigen dat dit idd een echte KPN medewerker was of een soort van phising poging?

Dit zijn de nummers van de uitgaande lijnen van KPN.

https://www.kpn.com/service/veelgebruikte-telefoonnummers-kpn.htm

Het lijkt heel erg op een van die nummers vanaf die lijst, op ***1703 na. 

Is deze lijst nog up-to-date?

Opmerkelijk is ook dat het nummer gespoofed is. Bij de nummers op de genoemde lijst krijg ik gewoon een welkomstbericht te horen en mijn telefoon ziet het als legitiem, behalve op jouw nummer.

Ik vertrouw er dus weinig van. 


Het zou kunnen dat wij dit waren, @Erwin321. Maar voor zover ik weet is de lijst op de pagina die @AriënC deelde up to date. Waardoor ik verwacht dat dit een nummer is van een externe partij die diensten levert via het KPN netwerk. Ik ben niet bekend met dit specifieke nummer, dus kan je helaas niet meer vertellen. Maar als je het niet vertrouwt, dan zou ik er ook niet op ingaan. Als je zeker wilt weten dat je met ons spreekt, en je zou informatie willen over je abonnement en de mogelijkheden, neem dan zelf contact met ons op. Dit kan via ons gratis nummer 0800-0402.

 

Dit zijn de nummers van de uitgaande lijnen van KPN.

https://www.kpn.com/service/veelgebruikte-telefoonnummers-kpn.htm

Het lijkt heel erg op een van die nummers vanaf die lijst, op ***1703 na.