Skip to main content

Mijn KPN internet abbonement is deze week ingegaan. 

 

Nu kreeg ik in het installatiepakket ook een tv-box. (ik heb alleen internet)

Mijn factuurbedrag is anders(lager) dan dat er er bij de bevestiging is aangegeven.

 

Ik heb een sterk vermoeden dat ik een ander abonnement heb gekregen dan volgens de bevestiging. 1 met korting+TV ipv een coolblue cadeaubon. Ik heb een duidelijke voorkeur naar de cadeaubon.

 

In mijn KPN zie ik ook nergens een referentie staan naar een cadeaubon, en een potentiële cadeaubon krijg ik pas na de bedenktijd. Dus potentieel zit ik ook vast voor 2 jaar aan een abonnement dat ik niet heb afgesloten.

 

Is het mogelijk dat iemand binnen nu en het aflopen van de bedenktijd bevestigd dat ik de cadeaubon krijg.

 

PS: Voordat ik een account kon aanmaken, moest ik gebruikersvoorwaarden accepteren die ik niet kan inzien. https://forum.kpn.com/uitleg-over-het-forum-nieuws-3/gebruikersvoorwaarden-kpn-forum-71500 

Bij het afsluiten van een abonnement krijg je 1 of meer e-mails ter bevestiging met alle details en voorwaarden. Daarin staat precies omschreven wat je afgesproken hebt voor welke termijn, tegen welke bedragen, welke voorwaarden en welke korting of cadeau je krijgt @BaitAndSwitch 

Als dat afwijkt van jouw gedachtengang na het weekend even bellen met KPN, 0800 0402.

 


De e-mails volgen mijn gedachtegang. De gegevens in ‘mijn KPN’ zeggen alleen wat anders dan de e-mails die ze hebben verstuurd.

 

Als ik meer op dit forum rondkijk zijn er vergelijkbare gevallen geweest, dit lijkt een boel frustratie te veroorzaken. Ik heb geen interesse in dezelfde ‘computer says no’ gesprekken.

 

Hoe kan er worden opgezegd binnen de bedenktijd, is daar een optie voor binnen ‘mijn KPN’?


Hoi @BaitAndSwitch 

Wil je binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen je abonnement annuleren, dan dien je telefonisch contact op te nemen met de telefonische klantenservice via 0800-0402
Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Opzeggen, en je wordt doorverbonden met een medewerker van de afdeling opzeggingen & contractbeheer, die dit direct voor je kunnen regelen.

Deze afdeling is bereikbaar: maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur en op de zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur (zondag en feestdagen gesloten).

Via jouw Mijn KPN account kun je dit niet regelen of opzeggen.

Je kunt eventueel (als je dit nog zou willen natuurlijk) ook nog even wachten op een KPN Moderator, die in jouw gegevens kan kijken wat er eventueel fout is gegaan bij je bestelling, en je eventueel vertellen wat je nog kunt doen om een Coolbleu cadeaubon te ontvangen.

Vul in dat geval alvast je forum profiel volledig in, denk hierbij aan:

  • Bestel- of ordernummer (zet je in het veld persoonlijke opmerkingen)
  • Klantnummer (staat in één van de bevestigingsmails vanuit KPN)
  • Geboortedatum
  • Postcode en huisnummer
  • En in het veld “persoonlijk opmerkingen” zet je de laatste vier cijfers van je bankrekening neer.

Deze gegevens zijn alleen voor jezelf en een moderator inzichtelijk.
Zonder deze gegevens kan een moderator je helaas niet helpen!

Hou er wel rekening mee, dat het enkele dagen kan duren, voordat een KPN moderator je gaat voorzien van antwoord hierop, maar het kan tijdens rustige momenten ook sneller zijn.

 


Welkom op ons forum @BaitAndSwitch.

Goed dat je je bevestiging al nagekeken hebt. Je hoort inderdaad hetzelfde abonnement in MijnKPN te zien als het abonnement dat op je bevestiging staat. Je kunt in MijnKPN wijzigingen doen als je aanpassingen in je abonnement wilt doen. Als er echt iets niet klopt aan het abonnement dat je in MijnKPN ziet, dan dien je binnen 14 dagen contact met onze klantenservice op te nemen op 0800-0402. Via het forum kunnen we dit niet voor je rechtzetten, als er iets niet klopt in een nieuw abonnement. 


Ik heb de klantenservice gebeld, en ze kunnen het verschil zien tussen de email en wat er bij  mijn KPN staat. Dat is mooi. En het is aangepast (nu ik de bevestiging zie, is het deels aangepast, zit nog TV in al gebruik ik het niet, dus misschien moet ik er nog een keer achteraan bellen)

 

Maar blijkbaar gaan de cadeaubonnen via een andere afdeling. Dus of ik uiteindelijk een cadeaubon krijg kan niet worden nagegaan. Dat weet ik pas wanneer de bedenktijd is afgelopen en ik er wel/niet 1 krijg.😔

 

@Alexandra kan jij (of iemand anders van KPN) nagaan of ik volgens het systeem een cadeaubon zou moeten krijgen?


@BaitAndSwitch Fijn om te horen dat 't telefonisch gelukt is! Als je nog twijfelt aan of het klopt, zou ik toch nog even bellen. Dan weet je zeker dat straks alles goed is.

Wat het welkomstcadeau betreft, het is belangrijk dat die in de bevestiging van je abonnement staat. Want de bestelbevestiging geeft uitsluitsel over of je gebruik maakt van een bepaalde actie, en of je er dus recht op hebt. Staat het er niet in, geef dit dan ook opnieuw aan als je contact met de klantenservice opneemt.


In de bevestiging staat dat ik een welkomcadeau krijg. Maar er is wat fout gegaan, waardoor het niet zo in het systeem staat. Er stonden 2 bestellingen in het systeem, waarbij de mijne is geannuleerd. Via de telefoon is nu bevestigd dat ik het niet krijg.

 

Ik zou hier bijna uit principe een rechtzaak beginnen om een cadeaubon van 250 euro.

 

 @Alexandra of jij hebt het hier bij het verkeerde eind, of de kpn helpdesk. Maar volgens de helpdesk is wat er in de bevestingsemail staat absoluut niet leidend.


@BaitAndSwitch De bevestiging is leidend voor zowel je abonnement als welkomstcadeau. Als er een bestelling geannuleerd is en opnieuw geplaatst is, dan geldt de laatste (oftewel meest recente) bevestiging en de voorgaande vervalt. Daarom is 't altijd belangrijk dat de bevestiging klopt en dat je anders contact opneemt via onze klantenservice. Binnen de 14 dagen bedenktijd kan dit via die weg nog aangepast en rechtgezet worden.


Voor de duidelijkheid, wat ik eerder heb neergezet heb ik van de klantenservice. Of dat nu de exacte status is weet ik niet, hoe/wat de volgorde is van de mysterieuze bestellingen.

Maar zij konden mij niet helpen. Het enige wat ik kon doen was gebruik maken van de 14 dagen om het op te zeggen, dat heb ik toen ook gedaan. 

Ik kan wel blijven bellen met de klantenservice, en misschien dat de volgende persoon wat anders zegt/kan. Maar ik neem liever niet het risico dat ik over de 14 dagen bedenktijd ga. 

 

Ondanks dat het duidelijk is dat ik die bevestiging heb gekregen, en dat ik ruim binnen 14 dagen heb aangegeven dat ik iets anders in ‘mijn KPN’ zie, en ook binnen dezelfde 14 dagen weer heb gebeld, dat de wijzigingsbevestiging niet klopt. Ondanks dat, kan dat niet worden aangepast naar de oorspronkelijke afspraak.

 

Ik wil domweg wat er is afgesproken volgens de bevestiging, dat kan jammer genoeg niet.

 

Advies voor iedereen met een vergelijkbaar probleem, direct een andere aanbieder zoeken. Dan kan je de dagen zonder internet minimaliseren.  

Als er wat fout gaat, dan is het onwaarschijnlijk dat de bureaucratie binnen kpn dit kan oplossen.