Skip to main content

Hallo allemaal.

Ieder jaar weer komt er dezelfde aankoop te staan op mijn kpn factuur.

Het gaat om een abbonement in de play store wat mijn dochtertje buiten ons weten per ongeluk heeft afgesloten.

Alleen is het betreffende abbonement nergens terug te vinden in de playstore dus opzeggen gaat ook niet.

Google verwijst me door naar de app ontwikkelaar omdat deze nergens is terug te vinden. 

De app ontwikkelaar stuurt me vervolgens terug naar Google omdat de factuur gaat via de playstore.

Net telefonisch contact gehad met KPN maar daar trof ik helaas een medewerker aan die mij op vrij onbeschofte toon weer terug verwees naar Google.

Nu hoop ik dat ik hier wel iemand kan vinden die mij wil helpen zodat ik eindelijk verlost ben van de jaarlijks terugkerende ergernis op mijn factuur.

Hoi @wessel75 

Helaas, kan KPN jouw daarbij niet helpen, om het simpele feit dat het abonnement verloopt via Google Play, wat een onderdeel is van Google.

Het abonnement is niet afgesloten via KPN, maar via de Google Play Store van Google, wat dus de verkopende partij in deze is.

Google zou je daar ook gewoon bij moeten helpen, als het opzeggen niet wilt lukken.

Maar dit is het stappenplan, om een abonnement afgesloten via de Google Play Store te beëindigen:

Een abonnement opzeggen in de Google Play-app

  1. Ga op je Android-apparaat naar je abonnementen in Google Play.
  2. Selecteer het abonnement dat je wilt opzeggen.
  3. Tik op Abonnement opzeggen.
  4. Volg de instructies.

Uiteraard is het niet de bedoeling dat een KPN medewerker jouw onbeschoft behandeld aan de telefoon, maar je juist helpt bij het vinden van een passende oplossing.
Zoals bijvoorbeeld: bovenstaande stappenplan met je door te nemen.

Maar in dit geval dien je echt bij Google te zijn, aangezien dit volledig buiten KPN om gaat.


Bedankt voor je reactie. 

Het stappenplan heb ik uiteraard gevolgd.

Maar het probleem zit hem in het feit dat ik geen lopende abonnementen heb in de Google play store en het dus ook niet terug te vinden is.

Blijkbaar is dit met een account gebeurt waar wij geen toegang meer toe hebben.

Dat is het probleem waar we tegen aan lopen. 

Heb contact gehad met Google die kan het ook nergens terug vinden dus die stuurt me door naar de app ontwikkelaar. 

De app ontwikkelaar zegt dat het een abbonement van Google is en stuurt me weer terug naar Google. 

 


Hoi @wessel75 

Oké, duidelijk verhaal.

Om welke app gaat het in dit geval? (de naam van deze app)
Wie is de ontwikkelaar van deze app?

Daarnaast kun je Google ook bellen, dat praat waarschijnlijk een stuk gemakkelijker dan alles in tekstvorm te doen.

Telefoonnummer Google Nederland: 0800-2525513

Hopelijk dat een medewerker van Google via de telefoon, je wel graag hierbij wilt helpen


Het gaat om de picsart app.

Fijn dat je een telefoonnummer hebt van Google want die kon ik zo snel niet vinden,bedankt 

Bellen gaat inderdaad een stuk makkelijker als via de mail.

 


Reageer