Skip to main content

Ik heb twee abonnementen. Dat is prima. Maar ze hebben beide als aanduiding "Thuis” waardoor ik niet weet om welk abonnement het gaat als ik facturen wil openen. Hoe kan ik die aanduiding wijzigen?

Er staat toch een klantnummer op? Op basis daarvan kunt u de facturen indelen/ordenen. Elk abonnement heeft z'n eigen klantnummer.


Bedankt voor je snelle reactie, Nick

Die ken ik echt niet van buiten, zeker niet meer als ik een paar maanden niet meer ingelogd heb.

Daarom wil ik die aanduiding bij éen van de twee wijzigen in mail of in internet.

Ton Sprangers


Hallo @TonSprangers 

Heb je twee Internetabonnementen “Thuis” (van verschillende adressen) geregistreerd onder hetzelfde MijnKPN account?

Technisch gezien is het mogelijk om een 2e klantnummer voor een internetabonnement te koppelen aan je MijnKPN account, maar het heeft de absolute voorkeur om een andere account aan te maken. Het is dusdanig zeldzaam dat iemand op 2 verschillende adressen een internetabonnement afneemt, dat de KPN systemen niet goed weten hoe ze moeten ‘kiezen’ tussen 2 verschillende abonnementen. Je loopt ook het risico dat de systemen in de war raken met verkeerd geleverde bestellingen of niet werkende servicetools als gevolg. 


Nee, ik heb op 1 adres een abonnement voor mijn e-mailaccount en een abonnement voor mijn tv/internet


Een apart e-mail abonnement? E-mail maakt normaal gesproken (zonder extra kosten) deel uit van een internet abonnement.

Is het misschien een e-mail only abonnement waar je €7,50 per maand voor betaalt?
Dat geld kan je besparen door het te laten samenvoegen met het internet/tv abonnement.


Kan ik dan mij e-mailadres behouden? Het is een f2h…..@hetnet.nl adres vanuit het aloude freeler.


Kan ik dan mij e-mailadres behouden? Het is een f2h…..@hetnet.nl adres vanuit het aloude freeler.

Ja. Dat kan gewoon.


Ja, dat moet kunnen. Ik heb ook nog steeds rb……..@hetnet.nl e-mailadressen in gebruik.

Bel morgen met KPN klantenservice via 0800-0402 en bespreek de mogelijkheden.
Bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 07.00 tot 17.00 uur.


@TonSprangers 

Ik neem aan dat de bedragen op de facturen verschillend zijn ? Een “email only” abonnement is goedkoper dan een TV abonnement.


Dat klopt. Het gaat me om de herkenbaarheid. Ik open altijd eerst de verkeerde.


@TonSprangers

Als het @hetnet emailadres een emailaccount is dan kan waarschijnlijk de KPN dat hele account (incl. Freeler adres/alias) in zijn geheel (incl. emails) overzetten naar dat TV abonnement.

Als het Freeler emailadres het hoofdaccount is dan moet er “meer werk verzet worden” voordat het kan worden overgezet naar dat TV abonnement. Dat vergt meer instructies.

Daarom de vraag: Welk emailadres is het email-account en welk is het email-alias ? En welk emailadres gebruik je (beide of slechts één van beide ) ?


Ik gebruik uitsluitend het f2h*****@hetnet.nl account. Ik ken geen alias hiervan.

Gr.

Ton


@TonSprangers

Als het @hetnet emailadres een emailaccount is dan kan waarschijnlijk de KPN dat hele account (incl. Freeler adres/alias) in zijn geheel (incl. emails) overzetten naar dat TV abonnement.

Als het Freeler emailadres het hoofdaccount is dan moet er “meer werk verzet worden” voordat het kan worden overgezet naar dat TV abonnement. Dat vergt meer instructies.

Daarom de vraag: Welk emailadres is het email-account en welk is het email-alias ? En welk emailadres gebruik je (beide of slechts één van beide ) ?

Allemaal leuk maar wat maakt het uit? Meneer of mevrouw betaald nu iets voor wat net zo goed gratis in zijn internet abonnement kan. De eerste stap is bellen met kpn op 0800-0402. Kunnen we hier alles uitpluizen maar dat moet gewoon gebeuren zodat heel die factuur van e-mail verdwijnt. Die hoeft niet betaald te worden als meneer of mevrouw al internet van KPN afneemt.


Ik ga bellen morgen, bedankt! Ook voor al jullie reacties.


@Ik_Combineer 

Dit antwoord is van belang omdat, hier op het forum, in het verleden klanten al hun oude email verloren omdat het niet volledig duidelijk was wat een klant nu exact wilde met zijn emailadressen/-accounts. Bij het overzetten van een emailadres/-account verdween dan al hun oude emails.


@TonSprangers moet gewoon aan de KPN vragen om een oplossing waarbij ook tegelijkertijd al zijn huidige emails worden overgezet naar het “TV abonnement". Dan hoeft hij niet zelf deze taak uit te voeren.


Reageer