Skip to main content

Ons bedrijf heeft sinds kort een duitse bankrekening. Het is niet mogelijk dit te wijzigen in mijn kpn, dus maar even gebeld. Tot mijn stomme verbazing krijg ik te horen dat KPN niet kan incasseren vanaf een buitenlands rekeningnummer. Terwijl ik op het forum lees dat dit al meer dan een jaar mogelijk is ? Kom op KPN, het is 2022. 

Terwijl ik op het forum lees dat dit al meer dan een jaar mogelijk is ? 

Waar leest u dat? Linkje?


Kan ik mijn factuur vanaf een buitenlands rekeningnummer laten incasseren? | KPN Community

 


Ok. Maar dit gaat wel over digitenne. Dat wil nog niet zeggen dat het voor bijvoorbeeld een thuis abonnement ook mogelijk is.

Wat voor abonnement gaat het bij u eigenlijk over? Misschien een zakelijk abonnement? Want dit is eigenlijk het particuliere forum van KPN. Bedoelt voor particuliere diensten. Bij zakelijk kunnen sommige dingen misschien anders zijn.


Ik begon mijn topic met “ons bedrijf heeft sinds kort een duits bankrekeningnummer” Daaruit zou je kunnen concluderen dat dit zakelijk is ja.


Ik weet niet hoe KPN hiermee omgaat. (Ik verwacht trouwens wel dat ze de wettelijke regels volgen.) Maar wat ik wel weet is dat ze in principe elke Europees IBAN moeten accepteren. Zie hier een artikel over IBAN discriminatie van de web site van De Nederlandsche Bank.


Er zijn heel veel mensen met een bedrijf die een particulier abonnement hebben. Daarnaast is er ook nog "Klein Zakelijk" wat volgens mij voor een gedeelte onder Particulier valt. Wacht even een KPN medewerker af. Die reageert hier met 1 of 2 dagen.


Hallo @Charles pro voor een snelle (re) reactie even bellen met 0800 0402 of 0800 403 (zakelijk)

Succes.

 


Hallo @Charles pro voor een snelle (re) reactie even bellen met 0800 0402 of 0800 403 (zakelijk)

Succes.

 

Ja ... dat heeft @Charles pro al gedaan...


Beste JanD,

 

Dat had ik al gebeld. Eerst 15 minuten in de wacht en dan een antwoord krijgen dat het niet mogelijk is ? Dan eerst maar even iets op het forum gooien. 


Hoi, @Charles pro .

Het is zeker mogelijk om met een Duits IBAN te betalen.

Voor zakelijke abonnementen kun je je wenden tot KPN Zakelijk. Je bent hier bij KPN Consumenten. Zeker als het KPN EEN betreft zul je je tot Zakelijk moeten wenden.

 

KPN Zakelijk is te bereiken via

0800-0403

http://zakelijkforum.kpn.com

Je kunt ook langs bij een KPN XL Store.


Beste KPN. Willen jullie aub de medewerkers op jullie klantenservice betere instructies geven. Incasso van een duits rekeningnummer is gewoon mogelijk (zowel bij zakelijk als particulier) 

 

En hartelijk dank aan de vriendelijke mevrouw die ik net sprak en WEL de moeite nam om het even te controleren. 

 

Wat mij betreft mag het topic worden gesloten.


Bedankt voor je feedback Charles, ik zal deze meenemen. Ikzelf was hier ook niet van op de hoogte.


Ik begrijp uit het bovenstaande dat het mogelijk is om een incasso van een NL-bank over te zetten naar een buitenlandse bank. Het gaat mij om een privé account voor 2 mobiele telefoonnrs. Kan iemand me vertellen hoe ik dat moet regelen? 0800-0402 heeft mij een te lange wachtrij. Alvast dank.


Beste Akkernoot,

 

Ten eerste ben je helaas veroordeeld dit te doen via 0800-0402. Kan niet anders. Dan nog een tip. Aangezien mij is gebleken dat er medewerkers bij kpn zijn die zeggen dat dit niet kan. Eerst omzetten naar acceptgiro. 1 dag later nogmaals bellen en laten omzetten naar automatische incasso met het buitenlandse nummer. Succes.