Skip to main content

Om de periode tussen verhuizen huidige woning en oplevering nieuwe woning te overbruggen, gaan wij bij onze zoon inwonen. Hij beschikt al over een internetabonnement van XS4all incl Fritz-modem. Wij hebben KPN Thuis compleet met Spotify. Omdat hij zijn fritzbox en glasvezel op eigen abonnement wil behouden, zou ik graag ons TV-deel en spotify willen behouden en overzetten naar zijn adres. Enkel vervalt dan het glasvezel deel.  Is dit mogelijk en wat staat mij te doen.

Ook wil ik natuurlijk mijn email behouden door email only te nemen, maar kan nergens achterhalen of alle vijf “accounts” blijven behouden. De KPN ziet maar 1 account. 

PS de kpn-winkel en de klantenservice geven verschillende reacties.

TV bij KPN kunt u niet verhuizen naar een ander abonnement. Dus de opnames zullen verloren gaan. Daar is niets aan te doen. 

Als u het thuis abonnement stop zet, dan word ook Spotify via KPN stop gezet. Het account bij Spotify blijft echter gewoon bestaan. U kunt het gewoon blijven gebruiken zelfs, u word alleen bestookt met reclame. U kunt via Spotify zelf weer gaan betalen. Dan is de reclame weer weg. Of u kunt het bij KPN aan het thuis abonnement van uw zoon koppelen. 


Allereerst dank voor het nemen van de moeite mij te antwoorden.

Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest: de bedoeling is dat ik alleen het internet deel van mijn abonnement stopzet. Het tv-deel wil ik meenemen naar het adres van mijn zoon. Dit inderdaad om de opnames te behouden. Mijn zoon blijft zijn abonnement en router houden. De vraag is of dit kan.


Dat is helaas niet mogelijk. 


Zoals Joep schrijft: dat kan niet. TV is niet te verhuizen naar een ander abonnement. TV is ook niet te behouden zonder internet. Internet stopzetten = TV weg.


de bedoeling is dat ik alleen het internet deel van mijn abonnement stopzet

Dat kan niet. Kpn tv is optioneel bij internet. Internet is de basis. Geen basis, dan niks.

Je zult je abonnement helemaal moeten opzeggen. De aansluiting is niet vrij voor jouw abonnement want die van je zoon zit op dezelfde kpn lijn. Daar kan maar 1 abonnement op.

it inderdaad om de opnames te behouden

Dat zal dus niet gaan. 

 

Spotify kun je opzeggen bij kpn en dan heractiveren via Spotify zelf. Dit geeft Nick83 ook al aan.

Ook wil ik natuurlijk mijn email behouden door email only te nemen, maar kan nergens achterhalen of alle vijf “accounts” blijven behouden. De KPN ziet maar 1 account.

Kan het zijn dat je dus 5 emailadressen hebt, maar dat dat 1 account is met 4 aliassen?

Voor behoud opzeggen met e-mail only. Dit kan alleen telefonisch. 

 


Dank allen. Het is mij duidelijk. Helaas.


Reageer