Skip to main content
Vraag

Kan ik een toestel met mijn debit card betalen?

  • 7 September 2024
  • 12 reacties
  • 179 keer bekeken

Geloof het of niet, maar momenteel krijg ik voor aankopen gedaan met mijn debit card 10% korting. Nou ben ik van plan om een abo met IPhone 16 PRO aan te schaffen en hoop daarbij de mogelijkheid te hebben om het bij te betalen deel te kunnen doen met debit card. Mag in de winkel of onlineā€¦ als het maar met debit card kan. Hetzelfde geldt voor mijn vrouw.

hoe wordt bijbetaling doorgaans geregeld?

Dat word automatisch afgeschreven. U kunt het in de winkel proberen. Maar ik denk dat u dan moet pinnen. Ik vermoed dat ze geen creditcard accepteren.Ā 


VerwijderdĀ 


De kosten voor een debit card betaling zijn hetzelfde als pin, daar waar pin geaccepteerd wordt worden tegenwoordig ook debit cards geaccepteerd, dus waar ik debit card schreef zou je pin moeten lezen. Kosten zijn voor KPN iets van ā‚¬0,10 en neeā€¦ de korting die ik krijg betaalt KPN niet.

Ik denk dat ik t ff in een vestiging moet vragen hoe dat verloopt. Haar toch om ongeveer ā‚¬1000 bijbetaling, dus voor ā‚¬100 is dat wel de moeite ;)


@Steef78Ā 

Ik heb nog even verder gezocht. De aanschaf van de telefoon in een winkel is wel mogelijk met een creditcard.Ā 

Bron moderator Alex:

Bij een verlenging gaat dit inderdaad via de automatische incasso en dus via je facturen. In de winkel heb je wĆ©l de mogelijkheid om met een credit card te betalen, dit gaat echter om losse aankopen die los staan van je abonnement en verlenging.Ā 

Ā 

Ā 


Bron moderator Alex:

Bij een verlenging gaat dit inderdaad via de automatische incasso en dus via je facturen. In de winkel heb je wĆ©l de mogelijkheid om met een credit card te betalen, dit gaat echter om losse aankopen die los staan van je abonnement en verlenging.Ā 

Hier begrijp ik uit dat je een los toestel zonder abonnement kunt betalen met creditcard. Maar losse toestellen zijn een stuk duurder dat toestellen met abonnement.Ā 


Tsjaa, het is inderdaad niet superduidelijk allemaal. Dan maar gewoon proberen in de winkel.Ā 


Dat word automatisch afgeschreven. U kunt het in de winkel proberen. Maar ik denk dat u dan moet pinnen. Ik vermoed dat ze geen creditcard accepteren.Ā 

@Steef78Ā heeft het over een DEBIT-card, dat is heel iets anders dan een creditcard @Nick83Ā 


@Steef78

Ik heb nog even verder gezocht. De aanschaf van de telefoon in een winkel is wel mogelijk met een creditcard.Ā 

Bron moderator Alex:

Bij een verlenging gaat dit inderdaad via de automatische incasso en dus via je facturen. In de winkel heb je wĆ©l de mogelijkheid om met een credit card te betalen, dit gaat echter om losse aankopen die los staan van je abonnement en verlenging.Ā 

Ā 

Ā 

Maar @Steef78Ā heeft het over een DEBIT-card, dat is heel iets anders dan een creditcard @NoordzeeĀ 

De huidige pinpassen die vervangen gaan worden, worden tevens debitcards.

Ā 


OK, zegt mij nu verder niets.Ā 


OK, zegt mij nu verder niets.Ā 

Een debitcard kun je vergelijken met een prepaid card en een creditcard met een abo @NoordzeeĀ 


Bron moderator Alex:

Bij een verlenging gaat dit inderdaad via de automatische incasso en dus via je facturen. In de winkel heb je wĆ©l de mogelijkheid om met een credit card te betalen, dit gaat echter om losse aankopen die los staan van je abonnement en verlenging.Ā 

Hier begrijp ik uit dat je een los toestel zonder abonnement kunt betalen met creditcard. Maar losse toestellen zijn een stuk duurder dat toestellen met abonnement.Ā 

@Nick83, Ik zou daar graag KPN voorbeelden van zien. Zelf heb ik meerdere malen bij KPN naar een telefoon met abonnement gekeken maar scheelt bijna niks en zelfs veel vaker nog duurder dan een losse telefoon bij bijv. Belsimpel. Ik heb daarom al meerdere telefoons voor vrouw, kind, schoonmoeder en buurvrouw daar gekocht. Bij andere providers kan het idd wel behoorlijk schelen maar dan is het abonnement weer minder zoals 4 ipv 5G, andere voorwaarden in het buitenland etc.

Off Topic: nogal merkwaardig dat KPN nog steeds IPhones 11/12 verkoopt ondanks alle problemen met 4/5Gā€¦.of zijn dit telefoons die inmiddels aangepast zijn?


Hoi @Steef78, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt! Ben je in de tussentijd nog bij een winkel geweest?


Reageer