Skip to main content

Wij hebben een paar maanden geleden een glasvezel abonnement afgesloten. De kabel moest nog naar binnen worden gebracht en dat levert problemen op. Het is een VVE waar beperkingen zijn en de buren ook niet echt meewerken. 

Er is dus nog niets gerealiseerd, al heeft KPN wel een router en zo gestuurd, Kan ik deze kosteloos terugsturen en hiermee de bestelling annuleren want nog langer wachten op de VVE heeft voor mij geen zin.

 

Ben daarvoor met de klantenservice 0800-0402 @EricLucky . Op het forum helpen klanten elkaar en kunnen we inhoudelijk niets voor je doen. Misschien is het verstandig om ook zelf in contact te gaan met de vve. Ze "moeten " toch een keer mee met moderne technieken. 


Ik snap dat een klant hier niet kan helpen met de aanleg problematiek, maar dit zijn algemene vragen..

Wanneer start de 14 dagen bedenktijd voor het kosteloos annuleren van een contract? Na aanleg/oplevering van de verbinding, of zodra je een bestelling plaatst (in mijn geval paar maanden geleden)? In het laatste geval, hoe lang mag KPN een klant dan aan het lijntje houden om te pogen een verbinding op te leveren?

Ik heb namelijk wel al Coax liggen zal daar dan een abonnement willen afsluiten.


Is er geen koperaansluiting van kpn in huis? Zeg maar de oude telefoonlijn?


Is er geen koperaansluiting van kpn in huis? Zeg maar de oude telefoonlijn?

Nee, is verbouwd appartement. Ik wil gewoon naar Coax en niet meer wachten op glasvezel aanleg. Dus mag een klant kosteloos annuleren zolang de verbinding niet werkend is opgelevert?


Daar kan ik het antwoord niet op geven. Gevoelsmatig zeg ik ja want er kan niet geleverd worden maar nogmaals bel daarvoor de klantenservice. 


Hallo @EricLucky 

 

Volgens de informatie op de bestelpagina (onder Wil je meer weten?) kan dat waarschijnlijk wel, als die aansluitdatum al 14 dagen verstreken is en ze moeilijk gaan doen dan bestel je gewoon die monteur om de boel aan te sluiten, die zal dat vast niet kunnen en dan kan je er alsnog vanaf:

Bestelling wijzigen of annuleren

 

Wijzigen

Wil je een andere aansluitdatum? Of heb je per ongeluk het verkeerde adres doorgegeven? Je kunt je bestelling wijzigen door ons te bellen. Doe dit het liefst zo snel mogelijk, om vertraging te voorkomen.

Neem hiervoor contact op met de klantenservice: 0800-0402

Annuleren

Je kunt je bestelling binnen 14 dagen annuleren. Deze 14 dagen gaan in vanaf de aansluitdatum die in de bevestiging van je bestelling staat. Of vanaf wanneer de KPN monteur alles heeft geïnstalleerd. Je hebt vervolgens 14 dagen om het installatiepakket te retourneren naar ons. Voor sommige diensten geldt de 14 dagen bedenktijd niet. Voor welke diensten dit het geval is kunt u vinden bij de informatie over de dienst op deze pagina.

Wil je de overeenkomst binnen de bedenktijd van 14 dagen opzeggen en hebben we al kosten gemaakt? Dan kunnen we die kosten in rekening brengen. Bijvoorbeeld retourkosten en installatiekosten. Of abonnementskosten over de periode dat je Internet en TV van KPN had.


Reageer