Skip to main content

Beste KPN,

sinds kort heb ik mijn huis verkocht, maar helaas nog geen nieuw huis kunnen vinden. Wel al in onderhandeling, maar de kans is groot dat ik tijdelijk ergens anders ga verblijven. Dit kan bij familie of vrienden zijn. We weten het nog niet.

Ik zou graag mijn huidige thuis-abonnement ‘on hold’ willen zetten en weer willen activeren zodra ik een andere woning heb gevonden. Dus geen wijziging van abonnement of stopzetten van het abonnement, maar even on hold. 

Per 15 januari 2024 zullen de nieuwe bewoners de sleutel krijgen, ik verwacht voor mijzelf dat ik binnen een termijn van 3 maanden na deze datum een andere woning heb gevonden. Wellicht al eerder want we zijn nu al bezig/ zoekende met/naar een andere woning, afhankelijk van de onderhandelingen en de afspraken weet ik niet hoelang dit gaat duren.

 

Ik ben blij en zeer tevreden met mijn huidige abonnement en zou dit graag in deze vorm willen behouden zonder verdere aanpassingen. Wat kunnen jullie voor mij betekenen?

Ik hoor het graag.

 

met vriendelijke groet

Ralph Bouten

 

Dag @RalphBouten on hold zetten is niet mogelijk. Het is dus verhuizen of stopzetten. 


Dag Joep1965,

 

dank voor je reactie. U werkt voor KPN? of is u hetzelfde overkomen?

Het is een beetje vreemd dat KPN dan op die manier werkt. Veel andere bedrijven met een contract kunnen de contracten tijdelijk opschorten of ‘on hold’ zetten. Waarom kan dat bij KPN niet?

Wat zegt KPN zelf eigenlijk?

 

mvgr

Ralph


@RalphBouten, welkom hier. Ik ben van KPN. Ik zeg hetzelfde als Joep1965. Ik kan het alleen bevestigen. Meer kan ik er niet van maken. Het is of verhuizen, maar dat kan enkel naar een woning waar nog geen KPN is. Of het is opzeggen en als je dan weer een aanvraag doen als je weer een nieuwe woning hebt. 


Misschien is dit nog een oplossing @RalphBouten ?:
Zet alle extra pakketten uit, neem de laagste internetsnelheid en het goedkoopste TV abonnement en betaal dit gewoon door tot je je nieuwe huis hebt.

Maar zoals de anderen voorstellen, is opzeggen goedkoper en later weer aanmelden, misschien krijg je dan ook nog een Nieuweklantkorting, maar daar beslissen wij niet over, maar het kan een optie zijn als je 6 maanden geen klant meer bent.


@huistijger schrijft:

Misschien is dit nog een oplossing @RalphBouten ?:
Zet alle extra pakketten uit, neem de laagste internetsnelheid en het goedkoopste TV abonnement en betaal dit gewoon door tot je je nieuwe huis hebt.

Dat lijkt me geen oplossing. Oude woning wordt verlaten; nieuwe nog niet gevonden/beschikbaar.

Er moet wel een aansluitpunt zijn waar een abonnement, hoe kaal ook, actief kan zijn, huistijger 🐱


RalphBouten schrijft: de mogelijkheden die KPN wel kan bieden.

Alles staat écht al in dit topic:

Abonnement behouden: 

Er is een aansluitpunt nodig. Bijvoorbeeld verhuizen naar familielid die zelf Ziggo (andere drager) heeft. Verlagen door extra opties uit te zetten.

Of opzeggen.

 

En als je weer een woning hebt:

Indien geparkeerd (eerder verhuist naar familielid) dan nu weer abonnement verhuizen naar je nieuwe adres.

Indien opgezegd:

Als je langer dan een half jaar geen lopend vast contract hebt heb je recht op recht op het cadeau voor nieuwe klanten bij een NIEUW abonnement. Er zijn daarbij wel andere tv ontvangers dan je huidige. (de discussie wáárom het een half jaar is is een hele andere.)

Het kan zéker voordeliger zijn om op te zeggen en later een nieuw abonnement te nemen! Overigens raak je alleen je tv opnamen kwijt. En evt. je vaste telefoonnummer.

Dit zijn de prijzen waarmee je dan weer zou starten:

 


@RalphBouten, Heb je ook vaste telefonie van KPN? Zo ja, dan is het simpelweg beëindigen van je abonnement misschien wat kort door de bocht immers daarmee zou je ook jouw telefoonnummer verliezen.


Dag PeterG,

 

in het opzeggen schuilt nu net het probleem in mijn situatie. Ik heb nog een, voor KPN, ‘oud’ contract.

Dus als ik het opzeg, zoals u omschrijft, en weer opnieuw aanmeld dan ben ik duurder uit dan mijn huidige contract. Vandaar dat ik iemand van KPN (en niet iemand van een callcenter) graag wil spreken en de mogelijkheden, in mijn geval, wil doornemen.

 

Die 6 maanden-discussie heb ik niet benoemd en zou ik ook graag in een ander topic willen zien, niet meer via deze vraag.

Dank

mvgr

Ralph

 


Geen vaste telefonie, wel mobiel. Maar dat hou ik gewoon aan.

 


RalphBouten schrijft: Dus als ik het opzeg, zoals u omschrijft, en weer opnieuw aanmeld dan ben ik duurder uit dan mijn huidige contract

Dit kan ik me niet voorstellen. Elk oud abonnement is duurder dan een nieuw huidige. Ook al omdat er al jaren inflatiecorrectie over zo'n oud abonnement is gegaan EN dat dit jaar bovendien flink was: 8,4 %.

Zeker als je nu nog Alles in één Standaard of Premium hebt zal je met de nieuwe propositie echt minder duur uitkomen.

De “6 maanden discussie” is inmiddels verplaatst:

https://forum.kpn.com/facturen-en-administratie-125/waar-komen-de-6-maanden-vandaan-bij-acties-602476

 

Per 15 januari 2024 zullen de nieuwe bewoners de sleutel krijgen

Niet later dan 15 december opzeggen in verband met de 1 maand opzegtermijn. Een eventuele verhuizing kan wel wat korter tevoren, maar dat zie ik niet gebeuren. Het nieuwe huis moet eerst ook nog verlaten worden door de huidige bewoners.


Hoi @RalphBouten, welkom! Mijn collega gaf, net als de overige forumgebruikers, eerder aan dat we hierin geen opties hebben. Dit blijkt alleen niet juist. We hebben de mogelijkheid tot een Tijdelijk Pakket. Deze is alleen in te zetten door onze Verhuisdesk, dus je zult hiervoor wel telefonisch contact moeten opnemen (0800-0402, tijdens kantooruren, gratis).

 

Het Tijdelijk Pakket kost €25 per maand en kan maximaal 12 maanden actief zijn. Het betekent dat we jouw huidige abonnement wijzigen. Je krijgt dan Digitenne met één ontvanger en wekelijks 50 GB data op alle mobiele abonnementen op hetzelfde adres. De verbinding met het modem wordt verbroken per het moment van wijziging. Op deze manier kunnen nieuwe bewoners van jouw oude adres zelf gewoon een internetabonnement afsluiten.

Betekent dus dat je, gedurende de periode dat je TIjdelijk Pakket actief is, geen vaste internetverbinding hebt. Je kunt ook géén gebruik maken van interactieve tv, inclusief de apps of tv.kpn.com. Je moet dan ook je modem en tv-ontvanger(s) terugsturen.

Verder:

  • Compleetvoordelen op je vaste abonnement komen tijdelijk te vervallen. Compleetvoordelen op gekoppelde mobiele abonnementen blijven wél actief.
  • KPN Veilig en je mailadressen blijven ook behouden.
  • Hoe het zit met een vast telefoonnummer heb ik alleen niet direct kunnen achterhalen. Dus heb je een vast nummer, check dat even bij de verhuisdesk als je hen belt.
  • Tegen betaling kun je Spotify, Netflix, een extra Digitenne ontvanger en/of ESPN Digitenne aan het Tijdelijk Pakket toevoegen.

 

Als je eenmaal een nieuw huis hebt gevonden kan je TIjdelijk Pakket weer omgezet worden naar een regulier abonnement. Dit zal dan wel een abonnement zijn uit de huidige line-up, je kunt niet terug naar een oude stijl abonnement. 


Maar @Erik_, Dat is toch heel iets anders dan het tijdelijk stopzetten.

Zoals ik de vraag van @RalphBouten lees dan gaat hij tijdelijk bij anderen inwonen en heeft dan waarschijnlijk geen abonnement nodig.

 


Ben ik met wjb eens. Ralph wou dan de mogelijkheid om i.v.m. de prijs (...) het huidige abonnement weer te gebruiken in de nieuwe woning na een onderbreking.

Dat kan dus sowieso NIET.

Als je eenmaal een nieuw huis hebt gevonden kan je TIjdelijk Pakket weer omgezet worden naar een regulier abonnement. Dit zal dan wel een abonnement zijn uit de huidige line-up, je kunt niet terug naar een oude stijl abonnement.

En in het Tijdelijke zit wel Digitenne. Maar ook dat is niet nodig lijkt mij als Ralph een tijdje bij familie inwoont. Want dan kan ie gewoon tv kijken via hun abonnement. Gewoon bijvoorbeeld met de app van KPN of de aanwezige provider. Scheelt voor de familie ook extra ontvanger huren bij de provider.


Dank Erik voor je uitgebreide reactie. Ook dank voor de andere reageerders.

Ik heb al contact gehad met KPN en het is inderdaad waar wat jij omschrijft, echter ben ik en dat is ook nagerekend, meer kwijt bij een nieuw abonnement dan bij mijn huidige abonnement, hoe raar dat ook klinkt. Vandaar dat ik graag iemand van KPN wil spreken die met mij kan meedenken.

Ik ben al jaren trouwe klant bij KPN en heb weinig tot geen klachten. Sterker nog, ik prijs KPN juist aan bij vrienden, familie, collega's etc omdat ze bij ZIGGO vaker problemen ervaren.

Eigenlijk word ik nu ‘gestraft’ door KPN omdat ik geen geschikt huis kan vinden in deze toch-al moeilijke huizenmarkt van tegenwoordig. De verkoop ging ook al niet heel erg soepel dus ben blij dat dat uiteindelijk gelukt is. Maar als ik nu een nieuw huis had gevonden dan kon ik mijn abonnement 1-op-1 mee overnemen en was er niets aan de hand geweest, maar omdat het mij niet is gelukt om, vooralsnog, een nieuw huis te vinden kan ik mijn huidige abonnement niet meenemen en word ik voor de keuze gesteld om een duurder abonnement te nemen. 

Als ik bij de energie maatschappij vraag om het On Hold zetten van het contract doen ze niet moeilijk en kan ik mijn huidige contract opschorten en meenemen zodra ik een nieuw huis heb gevonden tegen dezelfde condities. Het gaat daar toch ook om het afsluiten van energie en het beschikbaar maken voor nieuwe bewoners. Daar kan het wel.

Ik bedoel te zeggen; wat is er mis mee om mijn contract tijdelijk On Hold te zetten en daarna weer gewoon verder te gaan als ik een nieuwe woning heb gevonden? En dan vind ik het redelijk als gezegd wordt dat er een bepaald termijn aan vast hangt.

Ik vind dit jammer, zeker als er niet wordt meegedacht. Ik heb het gratis nummer gebeld maar de medewerkers van KPN kunnen geen andere oplossing bedenken, dus wat heeft het voor zin om nog een keer te bellen met KPN……Ik zou het op prijs stellen dat KPN met mij contact opneemt ipv elke keer verwezen worden naar een telefoonnummer van KPN.

Ik zou het op z’n minst fatsoenlijk vinden dat ik mijn huidige pakket tegen dezelfde voorwaarde en condities weer opnieuw kan afsluiten. Ik vraag niet om een wijziging, ik word hiertoe gedwongen door KPN en dat vind ik niet terecht.

Mvgr Ralph

 

 


Wat valt er mee te denken als wat jij wilt gewoon niet kan?

Ook nog even dit: heel oude abonnementen afgesloten voor 2016 kunnen niet verhuisd. Evenals van Telfort (TFT) en xs4all afkomstige.

Deze worden uitgefaseerd. 

En ik ben toch wel heel benieuwd wat voor abonnement je hebt wat nu nog goedkoper is als je dat al jaren hebt dan de huidige nieuwe abonnementen. Waar ben je weer begint zonder inflatiecorrecties.


PeterG dank voor je reactie.

Als je voor KPN werkt kan ik hierop meer inhoudelijk op reageren, als je niet voor KPN werkt helaas niet. 

Gezien het feit dat Erik, die wel voor KPN werkt, aangeeft dat enkele reageerders het niet bij het juiste eind hebben, kan ik bevestigen dat jij daar een van bent.

Vorig jaar ben ik ook verhuisd, ja en nu alweer, en toen kon ik wel gewoon mijn abonnement van voor 2016 (2013) meenemen zonder problemen. Ook zijn er diversen inflatiecorrectie meegenomen.

Ik weet waar ik over praat dus ik wil met KPN overleggen over een oplossing.

Dank.

Mvgr 

Ralph


Het abonnement is mogelijk wel te verhuizen dan. Maar niet tijdelijk te onderbreken. En daarna weer opnieuw te nemen. Want oude abonnementen kunnen nou eenmaal niet opnieuw genomen na onderbreking.

Dus of je verhuist je abonnement naar een beschikbare aansluiting for the time being. OF je legt je erbij neer dat je es een nieuw abonnement moet nemen. 

Wat het nieuwe abonnement betreft:

100 Mb/s met TV is maar € 55 . Je huidige abonnement kán niet goedkoper zijn na zoveel jaar afname. Bestaat niet. Zelfs mijn Alles in één instap startte duurder in 2016.

Ik werk niet bij of voor kpn. Maar ben na 9 jaar zeer actief bezig ook zeer goed in de materie ingevoerd.

En als je '’weet waar je het over hebt'’ waarom dan überhaupt de vraag. En vervolgens zelf keihard ontkennen van de zelfs door de KPN moderator uitgelegde onmogelijkheid!!


Ik ontken helemaal niets, ik bevestig het eea van KPN zelfs. Ik ben het er alleen niet mee eens. Wat ik vraag is een gesprek met KPN om tot een gezonde oplossing te komen omdat ik het niet eens ben met de in mijn ogen 'gedwongen' oplossing.

Maar voor jou speciaal; ik betaal 76,70, inclusief 2 boxen, espn, ziggo sport, opnemen, kpn veilig en 100mbit/s.

Als ik ditzelfde nu afsluit dan ben ik duurder uit.

Maar goed, blijkbaar moet ik, aan een KPN gestelde vraag, die door een reageerde beantwoord wordt, neerleggen.

Vreemd.

Mvgr

Ralph

 


Ik ben het er alleen niet mee eens. 

Dat is duidelijk. Maar hoe het bij kpn en ook bij andere providers werkt kan je echt niks veranderen.

 

Wat ik vraag is een gesprek met KPN om tot een gezonde oplossing te komen omdat ik het niet eens ben met de in mijn ogen 'gedwongen' oplossing.

Daar gaat ook een '’gesprek'’ wat ene donder aan veranderen.

Tja, die oplossing is ontstaan doordat jij geen nieuwe woning hebt om je abonnement te verhuizen.

Als je je abonnement januari niet kan verhuizen moet je het opzeggen. En op het nieuwe adres later een nieuw abonnement nemen. Uiteraard zijn oude abonnementen niet meer beschikbaar om weer te nemen.

 

Voordelen vervallen nou eenmaal. Ook bij gedwongen situatie. 

 

 ik betaal 76,70, inclusief 2 boxen, espn, ziggo sport, opnemen, kpn veilig en 100mbit/s.

Kom je inderdaad een ietsje duurder uit. ca 6 euro. Met een mobiel abonnement krijg je Pluspakket gratis. Het is echter niet anders als je half januari je huidige abonnement niet kan verhuizen. ( 6 euro want je krijgt ook nog 5 euro Entertaimentkorting ivm entertainmentpakket (espn en zs zijn dat en mobiel kpn abonnement)

Ik begrijp dat je hier niet blij van wordt. Maar ook dat kpn je hierin niet tegemoet gaat komen meer in de richting van je huidige maandbedrag.

Ikzelf heb bijna hetzelfde, maar wel een veel hoger maandbedrag want ook nog Pluspakket (betaalt), Viaplay en Videoland via kpn, maar kom nog geen 3 euro duurder uit als ik naar het nieuwe abonnement zou gaan.


Dag PeterG

 

Dank nogmaals voor je reactie. Zoals je kunt zien is mijn abonnement goedkoper, al is het een paar euro. De kortingen zijn hierin al verwerkt. Het gaat erom dat ik tevreden ben over het huidige abonnement en dit niet veranderd wil zien.

 

Ik ben op dit forum terecht gekomen omdat de telefoniste van KPN mij niet verder kon helpen omdat ze het niet wist en voorstelde via het forum deze vraag te stellen. Ik richtte mij dan ook tot KPN. Dat er andere mensen reageren had ik wel verwacht, maar ik hoef mij er niet bij neer te leggen als iemand die niet bij KPN werkt het allemaal denkt te weten omdat hij al 9 jaar 'in de materie' ingevoerd is.

Ik heb niet om jouw reactie gevraagd, ik vraag om een reactie, lees telefonisch contact, met KPN.

Met vriendelijke groet 

Ralph 

 

 


Contact met kpn gaat er helemaal niks aan veranderen. 

Fijne avond. Ik ga nu maar verder knvb beker en NL elftal vrouwen kijken. 


Veel kijkplezier 👍🏻


Hopelijk vind je toch nog tijdig een nieuwe woning zodat je na de verhuizing weer €6 per maand kan besparen.


Ik zat inderdaad fout gisteren. Ik was daar niet van op de hoogte. Erik_ heeft de verdere mogelijkheid uitgelegd. 

Meer kan ik er niet van maken. Er zijn dus 3 opties indien mogelijk. 

1 abonnement meeverhuizen naar nieuwe onderkomen indien daar geen KPN is. 

2 optie voor het tijdelijk abonnement met Digitenne en een mifirouter.

3 opzeggen en op jouw nieuwe adres een nieuw abonnement aanvragen. 

Dit zijn de enige mogelijkheden die ik kan bieden. Allen via de verhuisdesk achter 0800-0402.


Ik had een paar jaar geleden een vergelijkbare situatie en heb toen mijn abonnement moeten opzeggen en een nieuw afgesloten toen ik een paar maanden later weer een eigen woning had.

Het is waarschijnlijk geen kwestie van niet willen meedenken van KPN. Als het 'on hold’ zetten van een abonnement niet ondersteund wordt in de systemen, dan is dat ook niet 1-2-3 te realiseren. Waarschijnlijk kost het implementeren daarvan KPN meer dan dat ze zouden verliezen doordat een aantal klanten overstappen naar een andere provider omdat ze hun oude abonnement niet on hold kunnen zetten. Er is dus mogelijk gewoon geen business case die het mogelijk maken van het on hold zetten voor KPN interessant maakt.