Skip to main content
Beantwoord

Kan ik opzeggen omdat er op mijn nieuwe adres geen glasvezel is?

  • 5 September 2024
  • 16 reacties
  • 159 keer bekeken

Ben verhuisd van Etten-Leur naar Oudenbosch en in Oudenbosch is er geen glasvezel van KPN !

ik heb alle bewijsstukken opgestuurd naar opzeggen@kon.com maar hoor verder niks !

is dit een bekend fenomeen?

Ben verhuisd van Etten-Leur naar Oudenbosch en in Oudenbosch is er geen glasvezel van KPN !

En daar komt u na de verhuizing pas achter?

ik heb alle bewijsstukken opgestuurd naar opzeggen@kon.com maar hoor verder niks !

is dit een bekend fenomeen?

Is er wel een verbinding over koper mogelijk? 


Heb nu 1Gb  abonnement en dat is niet vergelijkbaar met koper !


Geen glasvezel is geen reden voor opzeggen, KPN kan op je nieuwe adres leveren, dus gewoon een verhuizing regelen @p029351 


Heb nu 1 Gb en dan zou ik naar koper moeten??


Heb nu 1Gb  abonnement en dat is niet vergelijkbaar met koper !

Alleen de snelheid zal wat lager zijn. Verder is het heel vergelijkbaar. 

"vergelijkbaar" betekent niet dat het identiek hetzelfde moet zijn hé? 😉


Heb nu 1 Gb en dan zou ik naar koper moeten??

Inderdaad, als KPN nog geen glasvezel levert.

je kunt wel een postcode check doen wanneer KPN eventueel gaat leveren.

Op je nieuwe adres is misschien maximaal 200Mbit/s te leveren via pairbonding, dat kun je ook controleren @p029351 


@JanD @p029351 Je kan internet niet opzeggen indien allen koper beschikbaar is, maar je kan wel opzeggen indien de beloofde snelheid niet haalbaar is, en met koper kan je in geen geval de minimale 75% snelheid van 1Gbs halen.

 

Algemene voorwaarden

13.2 Tussentijds opzeggen

  •  Als we onze verplichtingen niet nakomen en de niet-nakoming zo ernstig is dat het terecht is dat u opzegt
  • Als u verhuist naar een plaats waar we de dienst of een vergelijkbare dienst niet kunnen leveren

Internetsnelheid
Wij verwachten de volgende maximale internetsnelheid op uw adres:
Downloadsnelheid: 1 Gbit/s
Uploadsnelheid: 1 Gbit/s
Deze snelheid is een schatting en kan hiervan afwijken. De werkelijke snelheid hangt af van verschillende factoren, zoals het aantal apparaten en het gebruik van wifi.
In de meeste gevallen is de beschikbare internetsnelheid op uw adres 85% van de maximale down- en uploadsnelheid.
De minimaal beschikbare snelheid op uw adres is 75% van de hierboven getoonde maximale down- en uploadsnelheid.

 


👍


Ben ik het niet mee eens @TDN 

Als op het nieuwe adres de te leveren snelheid de normen van 75% van de te leveren koper snelheid niet gehaald kan worden.

Een moderator zal uitsluitsel moeten geven @p029351 


In de algemene voorwaarden staat:

'’13.2 Tussentijds opzeggen De overeenkomst kan alleen tussentijds worden opgezegd:

• Als we iets aan de overeenkomst of aan de tarieven veranderen en u daardoor de overeenkomst kunt opzeggen. Meer daarover leest u hieronder

• Als we onze verplichtingen niet nakomen en de niet nakoming zo ernstig is dat het terecht is dat u opzegt

• Als u een openbare elektronische communicatiedienst, zoals internet of (mobiele) telefonie, afneemt en de daadwerkelijke kwaliteit van de diensten voortdurend afwijkt van wat met u is afgesproken

• Als u verhuist naar een plaats waar we de dienst of een vergelijkbare dienst niet kunnen leveren

• Bij overlijden'’

Van een gigabit naar 200/200 (als je dit al gaat halen) is niet vergelijk baar, dus reden tot tussentijds opzeggen zonder kosten naar mijn mening.

Ook wordt dit in een oud topic bevestigd door een moderator:
 

Bron: Link


Die reactie is van 2 jaar geleden, in 2023 zijn er nieuwe voorwaarden van kracht geworden 


Die reactie is van 2 jaar geleden, in 2023 zijn er nieuwe voorwaarden van kracht geworden 

Die betreffende voorwaarden zijn nog precies hetzelfde..
Onze nieuwe Algemene Voorwaarden (kpn.com)


Die reactie is van 2 jaar geleden, in 2023 zijn er nieuwe voorwaarden van kracht geworden 

Nou als je zoveel weet, aub de wijziging met betrekking tot opzegging graag citeren. Aub niet uit de duim zuigen en forumleden onzeker maken.


Ik ben geen jurist, maar volgens mij moeten de voorwaarden inzake tussentijds opzeggen als volgt uitgelegd worden:

Ga je verhuizen en KPN kan op het nieuwe adres geen diensten leveren, kun je opzeggen.

Kan KPN wèl diensten leveren, hetzij koper, hetzij glasvezel, kun je niet opzeggen.

Als de te leveren snelheid  op koper of glasvezel niet de minimum snelheid kan halen, kun, je opzeggen

Een moderator moet me maar verbeteren als ik het verkeerd zie.

Dat is het laatste wat er er binnen dit topic over wil schrijven.

 

 


Als de te leveren snelheid  op koper of glasvezel niet de minimum snelheid kan halen, kun, je opzeggen

In de voorwaarden wordt over een vergelijkbare dienst gesproken, een verschil van 80% snelheid (-800 Mbit download / upload) is geen vergelijkbare dienst meer.

Tevens, heeft KPN in een weliswaar twee jaar oud topic aangegeven dat dit inderdaad een reden tot beëindiging is, de nieuwe voorwaarden zijn op dat gebied niet gewijzigd en daarom in mijn ogen nog steeds van toepassing.


Ah ik dacht al, dit topic klinkt bekend. 🙃 Ik heb in je andere topic al gereageerd @p029351 

Ik zal deze sluiten. Graag geen dubbele topics aanmaken, dat voorkomt dit soort dubbel werk. Zie ook de huisregels
Dank voor het reageren en meedenken allemaal!