Skip to main content

Op 6 oktober heb ik een contract gesloten met KPN over glasvezelaansluiting. Iets was nog niet helemaal in orde met de aansluiting. De monteur zou komen op 8 november tussen 8.00 en 10.00 uur.

Hij kwam na 10.00 uur en had in 5 minuten gezien dat hij het niet kon oplossen.  Hij zei dat de kabel kapot was. Op de monteursbon stond dat er een monteur moest komen van KPN Netwerk.

Nieuwe afspraak gemaakt (zucht).  De monteur zou komen op 18 november 2022 tussen 15.00 en 17.0 uur. De afspraakbevestiging lijkt erg op de afspraakbevestiging van de eerste monteur. Is deze nieuwe afspraak wel met een monteur van KPN Netwerk?

Op 18 november ben ik op tijd thuis en kijk bijna continu naar buiten tijdens het stofzuigen, om de monteur niet te missen. Geen monteur gezien. ‘s Avonds krijg ik een mailtje dat de monteur is geweest, maar het werk niet kon afmaken. In de bon staat als reden vermeld dat er eerst een monteur van KPN Netwerk langs moet komen voor laswerk glas/koper.

De linkjes die ik krijg voor het maken van de afspraak werken niet omdat ze naar verkeerde mailadres gaan. Dinsdag 29 november begin ik ‘s morgens al met bellen. Eerst met KPN Netwerk (gekregen telefoonnummer klopt niet) dan KPN voor het juiste tel.nr, nogmaals KPN Netwerk, nogmaals KPN Netwerk, Delta (er zijn geen medewerkers beschikbaar), Delta in Zeeland (bij ons moet u niet zijn, mevrouw), KPN Netwerk (wij hebben geen service voor uw wijk), KPN. (Totaal beltijd ongeveer een uur??)

KPN maakt een nieuwe monteursafspraak voor vrijdag 2 december. Op vrijdag 2 december word ik tijdens mijn werk gebeld. In mijn pauze bel ik terug en krijg een opname te horen  dat ik een nummer moet bellen dat ze me hebben doorgegeven per SMS, mail, en/of voicemail. Ik zoek een telefoonnummer op de aangegeven plekken: niets gevonden. In de opname staat ook nog dat ik me geen zorgen hoef te maken als het nummer niet bij mij is doorgekomen, ze gaan me dan opnieuw proberen te bereiken.

Ik haast me om op tijd thuis te zijn voor de monteur. Voor de zekerheid ga ik vanaf huis toch bellen met de klantenservice. Kwartier wachttijd… Die geven aan dat de monteur niet komt en dat ze hem moeten herplannen.

Hoe / waar kan ik aangeven dat ik schadeloos gesteld wil worden voor 1 dag werk (3 x 2 uur monteursafpsraak, en 1 uur van het kastje naar de muur gestuurd worden), 1 uur vruchteloos zoeken naar een mogelijkheid om KPN een mail te kunnen sturen over het geheel zodat mijn klacht zwart op wit staat?

Hoe / waar kan ik laten weten dat de nieuwe monteursafspraak echt de laatste kans is die KPN van mij krijgt? Als de monteur weer niet komt opdagen zonder een duidelijke afzegging, gaat de bestelling niet door en wens ik een extra schadevergoeding.

 

Hallo @Yvonne G een schadevergoeding voor immateriële schade en/of loonderving ga je niet krijgen, zie de voorwaarden.

Je kunt alleen een vergoeding claimen voor niet-genoten diensten zoals internet, tv en telefoon voor de periode datje er geen gebruik van kon maken.

 


Dank je wel Jan. Niet helemaal wat ik zou willen horen, maar wel in de lijn der verwachtingen bij KPN zoals ik het de laatste weken heb leren kennen. Normaliter geen probleem, maar wel als ze telkens niet komen opdagen...


Hoi @Yvonne G en welkom hier op ons forum!

Dat is natuurlijk niet de start zoals we deze voor ogen hadden en het verdient ook zeker niet de schoonheidsprijs 😞 Voor wat het waard is, wil ik je daarvoor namens KPN dan ook excuses voor aanbieden. Weet jij inmiddels waar je aan toe bent? Als er iets is wat ik kan doen om er voor te zorgen dat je de bestelling annuleert, laat me dit dan vooral weten :)