Skip to main content

Ik zegde Spotify op en toen kreeg ik een mail dat mijn pakket is gewijzigd. Ik moest mijn 4G modem terug sturen. Ik gebeld met KPN en toen werd mij verteld dat mijn internet snelheid net te hoog is om in aanmerking te komen voor sneller internet buitengebied. Kan ik nu van mijn contract af omdat ik een contract heb afgesloten inclusief sneller internet buitengebied?

 

Mijn snelheid met het internet buitengebied was 82/19 mbit/s. Nu is mijn snelheid  34/3 maximaal 4 mbit/s.

 

Aan maximaal 4 mbit/s upload heb ik niet genoeg.

 

Ik heb nu internet en tv afgesloten bij Ziggo. TV+ is bij KPN per dag opzegbaar. Maar nu heb ik dubbele internet kosten.  

Hallo @RS 1971 als je contractvrij bent bij KPN kun je opzeggen met 1 maand opzegtermijn.

Nog binnen contract, kun je dat alleen afkopen, dan moet je de nog niet-verstreken termijnen in 1 keer afrekenen.

Een snelheid over koper van 34/3-4Mbit/s zonder aanvullende 4G-router voor ex-buitengebied is een zeer mooie waarde. Dan heeft KPN blijkbaar in de centrale (wijkkkast) iets aangepast, waardoor de snelheid standaard omhoog is gegaan en jouw regio niet meer onder buitengebied valt.

Waarom is de uploadsnelheid niet hoog genoeg voor jou? Ben je een bedrijf?

Door de aanpassing in de centrale (wijkkast) is er nu misschien pairbonding bij joju mogelijk waardoor je snelheid ongeveer  verdubbeld wordt.

 


Die 34/4 mibit/s had ik al toen de monteur het aansloot zonder het 4G modem. Daarna sloot hij het 4G modem pas aan. 

 

Ja ik heb een bedrijf.


Pairbonding had ik volgens mij al toen ik het contract afsloot. Maar dat weet ik niet zeker.


Om bij de oorspronkelijke topicvraag te blijven:

je kunt dius als je contractvrij bent met 1 maand opzegtermijn opzeggen of je lopende contract openbreken en de nog niet-verstreken termijnen in 1 keer afrekenen.

Als je de opzegging door wilt zetten morgen even bellen of langs een lokale KPN-winkel gaan.

Succes.

 


Tv+ Bestaat pas sinds Februari 2023. Dus ik ben niet contract vrij.

 

Het gaat er mij om of KPN zo maar het contract mag wijzigen?


Het gaat er mij om of KPN zo maar mag wijzigen?

Ik vermoed van wel. Het 4G modem zal niet in uw contract genoemd worden. KPN levert denk ik gewoon wat ze in het contract beloven. 


Sneller internet buitgebied staat vermeld in het afgesloten contract.


Dat kan en mag KPN binnen de voorwaarden, waar zowel de klant als KPN zich dienen te houden.

Mocht je het daar niet mee eens zijn kun je in beroep gaan.

Je TV+ contract zul je dan open moeten breken, zoals ik al eerder schreef.

Het TV-deel van je contract kun je al na 1 maand kosteloos opzeggen, als je dat dan eerst doet, kun je eventueel daarna de rest van het contract, internt en vaste telefoon opzeggen zoals ik eerder beschreef.

Succes.

 


Tv+ kan je per dag opzeggen. Dan ben je er meteen vanaf. Heb ik over gebeld. Dan krijg je het teveel betaalde geld terug. 


de ham-vraag is en blijft (onbeantwoord), zit je nog binnen je contracttermijn? dat had je even moeten checken voordat je een nieuw contract met ziggo afsloot


de ham-vraag is en blijft (onbeantwoord), zit je nog binnen je contracttermijn? dat had je even moeten checken voordat je een nieuw contract met ziggo afsloot

Misschien eerst even lezen voordat je commentaar geeft. Ik ben niet contract vrij zoals in dit topic staat. En ja ik moet wel naar Ziggo omdat mijn internet snelheid niet meer voldoende is naar de actie van KPN.


Als je je abonnement wilt bespreken kun je hier het beste even over bellen @RS 1971

je kunt ons hierover bereiken op 0800-0402

ma-vr:  08:00 - 18:00
za:        08:00 - 17:00