Skip to main content

Ik heb een internet instap abonnement met vaste telefonie van Telfort/KPN. Daarnaast een abonnement voor vaste telefonie bij KPN. De vaste telefonie gebruik ik niet kan wat mij betreft worden opgezegd. 
Mijn vraag is als de telefoonaansluiting/abonnement wordt opgezegd blijft mijn Internet dan wel werken?
Wij denken van niet. Callcenter zegt van wel.
Op MIJN KPN heb ik mijn IP adres gecontroleerd van mijn internet Instap, deze bestaat niet. Melding IP adres niet beschikbaar controleer uw modem. 

Groet

 

Hallo @Marielje , dus je hebt 2 telefoonabonnementen voor de vaste telefoon, met 2 nummers denk ik dan en hoe zijn die telefoons aangesloten? Foto's zouden handig zijn.

 


Denk er om dat je abonnement misschien omgezet wordt naar hussel. Dan kun je zónder telefoon duurder uit zijn dan met...


 


Hallo Jan, idd 2 verschillende telefoonnummers. 1 moest ooit voor bellen via internet via telfort. Betaal apart. 1x voor telefonie en 1x voor internet instap. We bellen nooit vast. Sins kort nieuw modem ivm glasvezel. Dus twee aansluitingen.

 


Hallo @Marielje ,

Als je helemaal van Vast Bellen afwil, dan moet je overstappen op KPN Hussel.

Je bent dan minimaal 42,50 (vanaf 1 juli 44,00) kwijt en nog minimaal 10 euro extra als je ook TV erbij wilt. Wil je nog meer? Dan loopt de prijs snel op.  Kijk eerst even goed na of deze wijziging wel gunstig gaat uitpakken voor jou. 

Zo ja, overstappen naar KPN Hussel kun je bv regelen via 0800-0402.

 

De prijzen Van KPN Hussel tot 1 juli 2022 :

Bij je Hussel Thuis abonnement kies je zelf of, en hoeveel tv’s je wil aansluiten. Kies bijvoorbeeld voor 0, 1 of 2 tv’s en kies zelf of je deze tv’s wil upgraden naar 4K of niet. Daarnaast bepaal je zelf of je NetflixSpotify (Family),Viaplay, FOX Sports, Films en Series, Videoland of een van de andere tv pakketten of OTT (Over-The-Top) diensten wil afnemen. Combineer je Hussel Thuis en Hussel Mobiel? Dan krijg je ook nog eens 5 euro korting op 1 van de onderstaande entertainmentpakketten:

Lees ESPN voor Fox Sports en het pluspakket is tegenwoordig gratis als je ook een mobiel abonnement hebt bij KPN. 


Ik heb een internet instap abonnement met vaste telefonie van Telfort/KPN. Daarnaast een abonnement voor vaste telefonie bij KPN. De vaste telefonie gebruik ik niet kan wat mij betreft worden opgezegd. 
Mijn vraag is als de telefoonaansluiting/abonnement wordt opgezegd blijft mijn Internet dan wel werken?
 

 

Je schrijft dat je een internet abonnement bij voormalig Telfort had wat nu naar KPN is overgegaan en daarnaast een los telefoon abonnement van KPN, nu is de wedervraag @Marielje Is dit een losstaand PSTN abonnement, dus alleen telefonie met een losse factuur?

Zoja, dan kun je deze gewoon opzeggen, die heeft niks met het voormalig Telfort abonnement te maken, wil je de Telefoon uit het voormalig Telfort abonnement hebben moet je over op Hussel van KPN, en dan kan je wel eens duurder uit zijn dan wat je hebt inclusief ongebruikt telefoon nummer.


Doornekamp33,  Ja twee losse facturen idd.


Dat ene losstaande telefoonabonnement kun je sowieso opzeggen via 0800-0402, die andere die in combinatie met internet (en TV?) even goed bekijken:

Hallo @Marielje ,

Als je helemaal van Vast Bellen afwil, dan moet je overstappen op KPN Hussel.

Je bent dan minimaal 42,50 (vanaf 1 juli 44,00) kwijt en nog minimaal 10 euro extra als je ook TV erbij wilt. Wil je nog meer? Dan loopt de prijs snel op.  Kijk eerst even goed na of deze wijziging wel gunstig gaat uitpakken voor jou. 

Zo ja, overstappen naar KPN Hussel kun je bv regelen via 0800-0402.

 

De prijzen Van KPN Hussel tot 1 juli 2022 :

Bij je Hussel Thuis abonnement kies je zelf of, en hoeveel tv’s je wil aansluiten. Kies bijvoorbeeld voor 0, 1 of 2 tv’s en kies zelf of je deze tv’s wil upgraden naar 4K of niet. Daarnaast bepaal je zelf of je NetflixSpotify (Family),Viaplay, FOX Sports, Films en Series, Videoland of een van de andere tv pakketten of OTT (Over-The-Top) diensten wil afnemen. Combineer je Hussel Thuis en Hussel Mobiel? Dan krijg je ook nog eens 5 euro korting op 1 van de onderstaande entertainmentpakketten:

Lees ESPN voor Fox Sports en het pluspakket is tegenwoordig gratis als je ook een mobiel abonnement hebt bij KPN. 

 

 


Noordzee, ik wil mn internet juist behouden zonder extra abonnement voor vaste telefonie.


Noordzee, ik wil mn internet juist behouden zonder extra abonnement voor vaste telefonie.

Je wilt PSTN dus behouden?


Noordzee, ik wil mn internet juist behouden zonder extra abonnement voor vaste telefonie.

@Marielje 

Ik snap het. 

Maar jij hebt nu kennelijk een oud combinatieabonnement i.c. vast bellen en daarnaast nog een apart abbo voor Vast Bellen bij KPN. 

Daarom dat aparte abonnement bij KPN sowieso opzeggen via 0800-0402.

En dat oude combinatieabonnement alleen wijzigen al dat gunstig uitpakt voor jou.

 

 


Hoi @Marielje, welkom op het forum. Ik zie dat de anderen al goed met je hebben meegedacht. Fijn om te zien. Als je hier nog niet verder contact over hebt gehad via 0800-0402 dan kan ik ook voor je kijken wat er precies aan abonnementen is. En hoe we de telefonie kunnen stopzetten en het internet behouden. Als je dat zou willen, vul dan je forumprofiel in. Reageer hier weer als je dit gedaan hebt. Dan pak ik aan deze kant alles erbij 🙂


Noordzee, ik wil mn internet juist behouden zonder extra abonnement voor vaste telefonie.

@Marielje

Ik snap het. 

Maar jij hebt nu kennelijk een oud combinatieabonnement i.c. vast bellen en daarnaast nog een apart abbo voor Vast Bellen bij KPN. 

Daarom dat aparte abonnement bij KPN sowieso opzeggen via 0800-0402.

En dat oude combinatieabonnement alleen wijzigen al dat gunstig uitpakt voor jou.

 

 

@Marielje 

Is het opzeggen gelukt via 0800-0402? 


Beste Erik, ik heb het eea ingevuld bij mijn profiel. 


Dank je @Marielje! Sorry voor de vertraging in antwoord.

Je hebt een Internet Instap + telefonie abonnement van €31,52. Daar zit een telefoonnummer bij in. Deze eindigt op 800.

Daarnaast heb je een los PSTN abonnement van het type BudgetBellen van €29,52 per twee maanden. Dit telefoonnummer eindigt op 906.

 

Je hebt twee opties.

  1. We kunnen het losse telefoonabonnement in z'n geheel gewoon opzeggen. Je raakt het telefoonnummer dan kwijt.
  2. We kunnen het telefoonnummer overzetten naar je Internetabonnement. Dit stopt het losse telefoonabonnement dan ook.

Als we het nummer overzetten wordt dit het tweede telefoonnummer binnen je internetabonnement. Je abonnement wordt dan €2,50 per maand duurder. Maar je hebt niet meer de kosten voor het losse internetabonnement.

Je kunt er dan ook nog voor kiezen om het nummer eindigend op 800 te laten verwijderen als je aan één nummer genoeg hebt. Dan blijf je voor het internet+telefonie abonnement op de €31,52 die het nu is.

Je kunt er zelfs ook nog voor kiezen, als je helemaal geen vaste telefonie hoeft, om ook het telefoonnummer uit je internetabonnement te halen. De prijs van je internetabonnement gaat dan met €2,50 naar beneden.


Beste Erik, dank voor het uitzoeken. Beide telefoonnummers mogen opgezegd zodat ik alleen internet instap over hou. Mijn internet instap wil ik daarna combineten met mobile abonnement. Kunt u de PSTN vaste telefonie beeindigen? 

 

Met vriendelijke groet,

Mariel


Dat kunnen we regelen, @Marielje. Ik heb hier even verder naar gekeken en ik heb een aanvullende keuze voor je. Ik kan namelijk zelf niet het losse telefonie (PSTN) abonnement opzeggen. Je hebt dan de keus uit deze opties:

  1. Bellen met 0800-0402 (gratis) en daar aangeven dat je jouw PSTN abonnement wilt opzeggen. Houdt het telefoonnummer daarvan (dat eindigt op 906) even bij de hand voor de verificatie van het juiste abonnement. Je wordt dan doorverbonden met de opzegafdeling. Zij zullen de opzegging dan in het systeem zetten. Als je hiervoor kiest kunnen zij ook tegelijkertijd het telefoonnummer uit je internetabonnement halen.
  2. Als je dat liever niet doet dan kan ik het voor je doen. Maar dan moet het door het telefoonnummer eerst over te zetten naar je Internetabonnement. Dit zorgt ervoor dat het PSTN abonnement automatisch stopt. Vervolgens kan ik dan beide telefoonnummers uit je internetabonnement halen.

Als je gaat voor optie twee, reageer hier dan even weer. Dan regel ik het voor je. 


Beste Erik, zelf bellen met 0800 is denk makkelijker. 

Mag ik je nogmaals bedanken.


Heel graag gedaan. En mocht er toch nog wat zijn, of je hebt andere vragen, je bent welkom hier :)