Skip to main content

Op dit moment heb ik nog een "oud" abonnement dat voorlopig ook nog even doorloopt. Ik zou echter heel graag over willen stappen op een TV+ box, omdat het bij mij door aanpassingen in de woning ontzettend veel gedoe is om een losse LAN-kabel speciaal voor de TV-decoder te hebben. Met de TV+ box kan ik "gewoon" over internet TV kijken (en ja: ik weet dat dat geen multicast is en de kwaliteit wat minder zal zijn).

Telefonisch is mij net medegedeeld dat ik binnen contract niet over kan stappen. Is er echt geen manier om dit wél voor elkaar te krijgen? Eventueel tegen betaling? Want om tot januari 2026 te moeten wachten is wel erg lang...

Dan heb je je thuisabo nog maar kort geleden verlengd en wat voor abo heb je dan nu Hussel???

Want een TV+ abo bestaat al sinds begin vorig jaar @pbrasser 


Ik heb nu Hussel inderdaad en niet zo lang geleden verlengd (in januari). Ik heb geen moment stilgestaan bij TV+, tot nu dus.


Ik heb nu Hussel inderdaad en niet zo lang geleden verlengd (in januari). Ik heb geen moment stilgestaan bij TV+, tot nu dus.

Dan zul je toch helaas je contract uit moeten zitten @pbrasser , of KPN moet binnen jouw contract de voorwaarden aanpassen dat je alsnog kan switchen, daartoe de berichtgeving via het forum of de nieuwsbrieven in de gaten houden.

Je hebt wel een geschikt modem en eventueel aanvullende hardware nodig als je het TV+ kastje uitsluitend draadloos wilt gebruiken, zie hieronder een schema van de aansluitmogelijkheden die door KPN ondersteund worden:

 


Ik gebruik nu het KPN modem niet maar heb een Unifi-setup waarop ik de losse VLAN heb ingesteld. Dat werkt op zich prima, ware het niet dat die kabel met de losse VLAN nu dus wat ingewikkelder is geworden (die ligt nu los door het huis). Bovendien wil ik eigenlijk af van die VLAN, ik heb een familielid die gewoon via unicast TV kijkt via het TV+ kastje en dat bevalt prima. Dat wil ik dus ook :)

Maar goed, wat niet kan kan niet… Misschien dan toch maar eens naar NLZiet kijken.


pbrasser schreef: Met de TV+ box kan ik "gewoon" over internet TV kijken

Haha, je kijkt met elke ontvanger over internet. Maar alleen met de TV+ ontvanger kan dat óók via wifi. Maar alleen modem box12 en/of SuperWiFi 2 met de beste beeldkwaliteit multicast 14,2 Mbps. Via vlan 4 inderdaad. Anders vlan 6, internet, met 7,2 Mbps. 

 

Ik heb nu Hussel inderdaad en niet zo lang geleden verlengd (in januari). Ik heb geen moment stilgestaan bij TV+, tot nu dus.

Dat zal dan met 2 jaar zijn neem ik aan?

Dan kun je pas medio Jan 2026 naar TV+.

 

ANDERE OPTIES 

KPN TV app. Deze is 6 Mbps. 

Is je tv een Samsung of LG met bouwjaar 2017 of jonger kun je de app daarop zetten. Een televisie met Android-TV kan ook.

Of

Koop een Android-TV of Google-TV streaming apparaatje en gebruik daar de KPN TV app op.


Ik weet dat het beiden over internet is, vandaar de "gewoon" tussen aanhalingstekens 😉 Het ging mij om het verschil tussen de multicast-streams over de losse VLAN en de unicast-uitzendingen.

 

KPN TV app is een optie, hoewel ik daar dan weer niet mee kan opnemen natuurlijk. Maar goed, het is zeker een interessant alternatief. Ik ga het eens proberen.


KPN TV app is een optie, hoewel ik daar dan weer niet mee kan opnemen natuurlijk

Hoezo niet? Het opnemen pakket is voor al je devices. 

http://kpn.com/opnemen 

 


OK, dat wist ik niet, superinteressant ga ik proberen!


Heb je niet de app in je telefoon of tablet?

Of op de laptop via http://tv.kpn.com ?

Daar staan al je opnamen ook. (tenzij gemaakt op de HDglas kanalen via 661 t/m 670, die zie je niet in de online apps/site.)

Dat geldt dus ook voor de app in een smart-tv.


Reageer