Skip to main content

Vorige week in de KPN winkel geweest aangezien ik een aanbod van een andere provider heb gekregen voor tv en internet. Daar werd mij verteld dat ze wat korting konden geven als ik zelf bij KPN mijn contract weer met een jaar zou vastzetten. Deze korting was niet in verhouding met het voordeel bij een provider en de medewerker gaf aan dat ik even met 08000402 moest bellen voor een gelijkwaardige aanbieding aangezien deze optie er zou zijn voor bestaande vaste en loyale klanten. Echter heeft het bellen met de klantenservice geen resultaat en dus ben ik benieuwd.. Kan KPN echt niets voor mij betekenen en ben ik verkeerd geïnformeerd in de winkel? Of is er wel degelijk meer mogelijk en heb ik gewoon de verkeerde afdeling aan de lijn gehad. Verschil is zo enorm dat ik inmiddels na vele jaren een overstap naar een andere provider overweeg.

 

Groeten Melvin

Hallo @MBaaij ,

 Daar werd mij verteld dat ze wat korting konden geven als ik zelf bij KPN mijn contract weer met een jaar zou vastzetten.

En dit is precies wat er mogelijk is. Zelf heb ik dat ook gedaan en hier op het forum ook al tientallen anderen. 

Maar een tijdelijke korting staat nergens vast. Je kunt dit in het gesprek vast wel aanstippen als de tijdelijke korting jou niet automatisch wordt aangeboden, zoals dat bij mij wel gebeurde. Maar een (hoge) korting die nieuwe klanten krijgen, ga jij niet ontvangen. Die (hoge) korting krijgt iedere klant maar eenmalig.  

 

Je kunt dus na afloop van jouw contractperiode jouw contract verlengen en dan ga je tegenwoordig automatisch over op KPN TV+.

Je kunt dan via het gratis telefoonnummer 0800-0402 (spreek in "verlengen") vragen om een verlenging van jouw contract (nieuw jaarcontract), je gaat dan dus over op KPN (TV)+. Dan krijg je ook de nieuwe ontvanger. En mogelijk krijg je een tijdelijke korting, maar dat is afwachten. 

Check de huidige prijzen via dit schema: 

Lees alles over de voor- en nadelen van KPN TV+ in dit topic: 

 

 


Maar een (hoge) korting die nieuwe klanten krijgen, ga jij niet ontvangen. Die (hoge) korting krijgt iedere klant maar eenmalig. 

Dit is ook niet helemaal waar. De klanten die vorig jaar de actie “12 maanden internet en tv voor 35 euro” hebben afgesloten. Krijgen dit jaar vlak voor afloop van hun jaarcontract de aanbieding om dat nog een jaar te verlengen.


Dat is inderdaad bij een beperkte groep gebeurd. Heb je gelijk in. Maar telefonisch of in de winkel krijg je dat echt niet voor elkaar als je niet bij die geselecteerde groep hoort.   


Dat is inderdaad bij een beperkte groep gebeurd. Heb je gelijk in. Maar telefonisch of in de winkel krijg je dat echt niet voor elkaar als je niet bij die geselecteerd groep hoort.   

Helemaal mee eens wat je zegt!


Als ik jullie goed begrijp zou er dus wel degelijk iets mogelijk moeten zijn. Al wordt t nooit een gelijkwaardige korting als bij een nieuwe klant. Je zou toch verwachten dat klantbehoud meer oplevert dan een klant die overstapt (jaarlijks) naar een andere provider? Ik overweeg inmiddels serieus een overstap naar bijv. Vodafone Ziggo of Odido.


Wat betreft de mogelijke korting heb je het goed begrepen. 

Wat betreft een overstap: Zelf ga ik daar niet aan beginnen. Veel te veel gedoe. 

 


Wat betreft de mogelijke korting heb je het goed begrepen. 

Wat betreft een overstap: Zelf ga ik daar niet aan beginnen. Veel te veel gedoe. 

 

Maar is dat niet juist waardoor een provider een bestaande klant die korting niet geeft l. Gewoon puur omdat er veel zijn die het teveel gedoe vinden. Wat is precies dat gedoe ?

12 maanden €27,50 in mn zak houden, daarvoor wil ik best een beetje gedoe hebben


Prima, dat is natuurlijk jouw goed recht. 


Wat betreft de mogelijke korting heb je het goed begrepen. 

Wat betreft een overstap: Zelf ga ik daar niet aan beginnen. Veel te veel gedoe. 

 

Maar is dat niet juist waardoor een provider een bestaande klant die korting niet geeft l. Gewoon puur omdat er veel zijn die het teveel gedoe vinden. Wat is precies dat gedoe ?

12 maanden €27,50 in mn zak houden, daarvoor wil ik best een beetje gedoe hebben

Hallo @MBaaij , wat dacht je van je mailaccounts kwijtraken nieuwe aanmaken, relaties en familie op de hoogte brengen, en dat vin ik nogal een gedoe.


Wat betreft de mogelijke korting heb je het goed begrepen. 

Wat betreft een overstap: Zelf ga ik daar niet aan beginnen. Veel te veel gedoe. 

 

Maar is dat niet juist waardoor een provider een bestaande klant die korting niet geeft l. Gewoon puur omdat er veel zijn die het teveel gedoe vinden. Wat is precies dat gedoe ?

12 maanden €27,50 in mn zak houden, daarvoor wil ik best een beetje gedoe hebben

Hallo @MBaaij , wat dacht je van je mailaccounts kwijtraken nieuwe aanmaken, relaties en familie op de hoogte brengen, en dat vin ik nogal een gedoe.

Dat snap ik. Maar die hebben wij gelukkig niet van /via KPN. Benieuwd naar meer gedoe ;-)


Hallo @MBaaij , wat dacht je van je mailaccounts kwijtraken nieuwe aanmaken, relaties en familie op de hoogte brengen, en dat vin ik nogal een gedoe.

Dat is dan eigenlijk nog vrij gemakkelijk op te lossen… 

 

@MBaaij
Als ik de diverse fora van providers zo bekijk dan komt het soms nog wel eens voor dat een overstap toch niet helemaal lekker verloopt.

 

  • Jij neemt een vrije dag, monteur is ziek. Je oude provider heeft vanwege de overstapdatum de diensten gestaakt maar omdat de monteur ziek is, zit je vanaf dat moment tot aan de nieuwe afspraak zonder diensten - tenzij je, je oude provider weet te overtuigen dat de overstap later plaatsvind omdat de afspraak verviel.
  • Je hebt een halve dag vrij genomen maar de monteur loopt uit op eerdere afspraken hierdoor ben je afwezig en kan de monteur de zaken niet afhandelen.
  • De patch in de POP wordt niet goed verricht (Guidion is daar nogal goed in) en door de verkeerde patch blijk je 's avonds nog steeds geen diensten te hebben. Bij Odido betekent dit vaak al dat je enkele dagen (of afhankelijk van de drukte zelfs weken) kunt wachten eer deze fout hersteld is.

Tip is sowieso om ook de fora van de internet providers zelf eens te checken zodat je op voorhand weet wat voor zaken er zich kunnen afspelen bij overstappen. Ben je echt afhankelijk van dergelijke diensten, dan is het soms verstandiger om een goed moment uit te kiezen waarbij een dergelijk ongemak de minste impact heeft.

Sowieso kan een winkel of (telefonische) klantenservice weinig voor je betekenen. Klantenservice is er hooguit voor het beantwoorden van standaard vragen, het geen wat jij wenst zal je via een andere afdeling moeten regelen, deze zijn vaak ook wel bekend als retention/klantbehoud of opzeggingen. Klantenservice heeft geen mogelijkheid tot het doen van een (misschien) mooi/interessant aanbod. Sowieso zou ik even wachten tot Black Friday hopende dat KPN dan met een mooi aanbod komt waarvan je dan misschien gebruik kunt maken.

 

Overigens/Aanvulling:

Hier heb je trouwens een voorbeeld wat mis kan gaan bij overstappen, zelfs van Ziggo naar KPN is soms niet zonder kleerscheuren:

 

Op de fora's van andere providers vind je soortgelijke berichten.