Skip to main content

Ik heb het al meerdere keren gelezen, maar mijn zoon heeft een kids SIM, kan zelf geen aankopen doen via de App Store zonder toestemming van zijn ouders,en kpn pay staat uit. En toch factureert kpn 10 euro op de maandelijkse factuur voor een abonnement. 

Ik heb inmiddels zelf met ESR tv contact gehad die zeggen dat ze geen contracten met minderjarigen mogen afsluiten en zeggen dat ze het geld terug storten en het abonnement opzeggen. Maar bewijs dat een abonnement is aangegaan leveren ze niet. 

Voor jullie klantenservice medewerker was dit nieuw maar die heeft nu wel de online aankopen via kpnpay uitgezet.

Dus KPN… ik ben niet op zoek naar een oplossing om dit te stoppen ik wil graag weten waarom jullie factureren voor zo'n bedrijf? Het regent klachten, en er zijn zoveel mensen die helemaal geen abonnement hebben afgesloten. Stop daar gewoon mee… en zeker als dit soort zaken op een kids sim abonnement worden afgesloten. Ik mag toch aannemen dat er dan ergens een belletje moet gaan rinkelen.

 

Hallo @Caroline552, wat goed dat je hier zo alert op bent en super fijn dat de aankoop door ESR tv weer ongedaan is gemaakt. Het klopt dat dit is af te sluiten met een Kids Sim abonnement, behalve als je deze aankopen blokkeert en ik begrijp dat je dit nu hebt gedaan. We kunnen deze aankopen niet specifiek blokkeren, dit is wettelijk op deze manier toegestaan. Ik ben blij dat het door hun is opgelost. 

In het topic ESR TV online aankoop: hoe voorkom ik dit soort aankopen? kan je nog tips vinden hoe je dit in de toekomst kan voorkomen. 


Dat is geen antwoord op mijn vraag. Waarom werkt Kpn samen met een malafide partij als esr.tv?

Het forum staat vol met dubieuze verhalen en jullie facturen gewoon voor deze oplichters.


ESR TV is een legitieme aanbieder van diensten, het is een site waar je een abonnement kunt nemen om een esports tv kanaal te kunnen bekijken, een streamingsdienst. Zodra het abonnement wordt geactiveerd dan ontvang je ook een sms of e-mail met informatie hoe je dit weer kunt stopzetten. Ik begrijp dat het frustrerend is als het wordt geactiveerd zonder dat je dit actief doorhebt, maar het is een legitieme aanbieder en zij kunnen daarom ook gebruik maken van de optie om dit te factureren via de factuur van de mobiele provider als je deze optie aan hebt staan. 


Dat ben ik niet helemaal met je eens. Jullie bieden een kids Sim aan, maar het is niet duidelijk dat dit soort abonnementen afgesloten kunnen worden.

Van een kids abonnement zou je verwachten dat alle extra opties uitstaan. Of dat ik als ouder geïnformeerd wordt om dit soort opties uit te zetten.

 

Buiten dat is het toch heel raar dat met een klik op een banner een abonnement wordt afgesloten? Ik vraag mij af of dit legaal is. Ik heb  in ieder geval een melding gedaan bij de ACM en de fraude helpdesk. 
 

Jammer dat KPN dit als legaal ziet en dit gewoon laat gebeuren.


Ik snap oprecht niet waarom KPN het betalen via de KPN factuur niet standaard uit zet op de abonnementen en al helemaal op Kids sim only abonnementen.

@Liesbeth_, Wat is de reden daarvan?

Dit had daarmee dus gewoon voorkomen kunnen worden.


Goede vragen en opmerkingen! Ik weet de reden niet waarom de optie niet uitstaat, maar ik ga het signaal wel intern doorzetten zodat dit onder de aandacht komt. Dat verzekert geen veranderingen, maar het is wel goed dat hier goed naar wordt gekeken.

Op de website over de Kids Sim staat aangegeven dat deze opties niet standaard uitstaan, maar wel informatie hoe je betalen via de factuur uit kan zetten. Je kan op de pagina KPN Pay: betalen via je KPN factuur hier ook meer informatie over vinden. Nu gaat het in deze om een sms dienst en dat werkt dan weer via payinfo.nlPayinfo: betaalde sms- en mobiel internet diensten.


Op de website over de Kids Sim staat aangegeven dat deze opties niet standaard uitstaan, maar wel informatie hoe je betalen via de factuur uit kan zetten.

En dat is dus precies hoe het niet zou moeten. Ik pleit ervoor dat deze optie standaard uit staat en dat er op de site aangegeven wordt hoe je die optie aan kunt zetten als je dat echt wilt. Dus altijd een opt-in en nooit een opt-out.


Dat signaal heb ik n.a.v. de eerdere berichten in dit topic ook intern doorgezet, zodat dit opnieuw kan worden bekeken.