Skip to main content

Ik zit met hele gezin bij kpn. Internet, TV+ en mobiel 3x.

Als mijn kinderen tv willen kijken op hun pc dan moeten ze inloggen via mijn KPN ID. Terwijl ze een eigen email adres hebben. Waarom kunnen ze dat niet gebruiken om tv te kijken. De kids kunnen nu mijn abonnement aanpassen (is al eens gebeurd). Kan hiervoor geen oplossing voor worden bedacht?

 

Hallo @Thedinos en met abonnementsnummer en pincode?


Laat ze voor tv inloggen met de itv gegevens: abonnementsnummer (14 cijfers 2000000xxxxxxxx) en de itv pincode. 

http://tv.kpn.com

En verander je wachtwoord voor MijnKPN 😉


Met abo-nr + pincode kunnen zo ook film bestellen en abonnement aanpassen. Lijkt me dus niet handig


Heb je niet gezegd dat ze het abonnement niet mogen aanpassen? 

Lijkt me toch een kwestie van opvoeding.


Met MijnKPN (gegevens) kunnen ze nog véél meer….

Je kinderen nemen wel veel vrijheid…. Vragen ze niet of ze een film mogen huren? Gewoon inhouden op hun zakgeld. En vertellen dat dat gebeurt bij film huren. Verder ze gewoon vertellen het televisie abonnement of pincode niet te wijzigen.


Met abo-nr + pincode kunnen zo ook film bestellen en abonnement aanpassen. Lijkt me dus niet handig

Het is voor jou misschien niet handig, maar jij bent er wel verantwoordelijk voor als er oneigenlijk gebruik wordt gemaakt van het account. Niet KPN. Gewoon zelf passende en doeltreffende maatregelen inzetten. Wil je niet voor onnodige gemaakte kosten komen te staan. En je KPN daar misschien wel de schuld van kan geven. Zo werkt het in ieder geval niet. 


TS vraagt of er een oplossing is. Hij geeft geen schuld of zo aan KPN,


Klopt, er worden enkele oplossingen gegeven. Maar @Wim27 ik zeg 'kan'…. niets meer en niets minder. 


Voor zover ik weet heb je voor het bestellen van een extra zenderpakket of betaalde film een pincode nodig en kan dit niet alleen met de login gegevens van KPN TV.

Misschien loont het de moeite eens te kijken of je het kinderslot etc. ingesteld hebt.

 

Voor KPN zou het inderdaad geen gek idee zijn als ze met profielen zouden werken waarbij de contractant permissies kan toekennen aan ieder aangemaakte profiel, maar daarmee is het probleem “nu” (nog) niet opgelost.


Hallo @Thedinos omdat alles tegenwoordig via Mijn KPN gaat is het een advies verificatie aan te zetten in Mijn KPN, dan krijg je pas toegang na verificatie per SMS, tevens meteen de inloggegevens van Mijn kpn aanpassen.


Maar kunnen de kinderen dan nog wel tv kijken op hun PC?
Want dat lijkt toch de bedoeling.


Maar kunnen de kinderen dan nog wel tv kijken op hun PC?
Want dat lijkt toch de bedoeling.

Jawel, maar jij hebt de regie er over.


Hier kijken de jongens via hun laptop - als ze überhaupt al televisie willen kijken - en daarvoor heb ik maar één keer hoeven inloggen. Hiervoor gebruikte ik het abonnementsnummer en pincode - dus geen KPN ID login waardoor ze niet ook nog in “Mijn KPN“ kunnen.

X-Rated e.a. troep is geblokkeerd d.m.v. een leeftijdsgrens, en als er (per ongeluk) op een knop gedrukt wordt waarbij ze een film zouden kunnen kopen dan moeten ze de pincode invoeren “die ze natuurlijk niet hebben” die behoort bij het TV Abonnementsnummer.

 


Zie punt 7 van 

punt 6 van 

punt 2 van 

en punt 2 van