Skip to main content

Mijn contract laten verlengen welke afliep op 25/10/2024. Op 11/10/2024 mijn contract daadwerkelijk verlengt, voorafgaande hieraan geen aanbod gezien vanuit KPN. Afijn je kan niet altijd 6 gooien en bleek naderhand in de SPAM te zitten, maar al lang niet meer geldig schuld ligt in het midden…. 

Tijdens het verlengen via de website word mij keurig netjes een prijs medegedeeld van €50,99 per maand. Daarna krijg ik ook in beeld te zien “Na 3 maanden €55,99” en “Na 1 jaar €85,20”. Helemaal goed weer een jaartje verder en dan zien we het wel weer. Vervolgens krijg ik ook mijn nieuwe contract waar de prijs van €50,99 nog in vermeld staat. Echter wel wat dingen omtrent kortingen vanaf en tot datum X. De €50,99 staat er nog steeds onderaan de streep.

Vervolgens krijg ik afgelopen zondag 27/10 de factuur voor de eerste maand van het nieuwe contract, en ja hoe kon het ook anders het bedrag klopt niet eerste factuur bedraagt €77,50. Uiteraard 16 dagen na verlenging dus ruimte tot schakelen 0 want ja 14 dagen verstreken….. 

Maandag 28/10 8:00 weer contact met KPN, en krijg hier een wazig verhaal te horen dat er met huidige prijzen wordt gerekend op het moment van verlenging en het systeem de kortingen dus ziet. Echter na aflopen huidige contract vervallen de kortingen en komt de nieuwe prijs vrij. Dit betekend dat mijn nieuwe prijs dus €26,51 duurder is, en na de eerste 3 maanden de prijs nog hoger word en €31,51 duurder is dan aangegeven op de webshop en in het contract. Allerlei opties en beredenering verder wordt er een terugbelafspraak gemaakt, ik krijg een “manager” te spreken. 

Ook hij komt met het verhaal dat het wel zou kloppen en dat de bedenk termijn is verstreken, tevens kan ik het contract niet beëindigen omdat deze inmiddels ingegaan is. Ik heb vanuit de webshop screendumps van het aanbod en mijn contract zegt ook andere dingen. Uiteindelijk besluit de man dat de "backoffice” mij misschien nog tegemoet kan komen en er uiterlijk een dag later contact opgenomen wordt. Anders raad meneer mij toch aan om de opzeglijn te bellen en te kijken wat er kan en of de prijs anders berekend kan worden. 

Je raad het al, ruim 1,5 dag verder niks van KPN. Heel vroeg om nu al te roepen…. Maar net zoals de kwestie met de IPhone 12 in combinatie met 5G de laatste periode, kan ik weer een hoop aandacht in een onbegonnen zaak gaan stoppen.

KPN dit is nu de 2de keer binnen een half jaar dat ik met jullie in gesprek moet om transparantie, eerlijke prijzen en om antwoorden te krijgen, en dus weer achter mijn eigen geld aan moet omdat afspraken niet kloppen. Ik moet nog steeds voor 1 06 abonnement gecompenseerd worden dit is nog steeds niet afgehandeld, en nu dit ook nog.

Wanneer ik de opzeglijn bel is dit niet voor het maken van nieuwe afspraken dit moet in 1 keer goed gaan, behandel oude vertrouwde klanten niet als vuil dan houdt je niks meer over. Wanneer er fouten worden gemaakt kom dan met oplossingen i.p.v. kastje naar de muur en hopen dat iets dood bloed.

Hi @vanBreemen, wat jammer dat het zo gelopen is met het verlengen van je abonnement. Je zou denken dat als je de bevestiging van je contract ontvangt, dat je daar vanuit kunt gaan. Zo zou het wel moeten zijn.

Is het intussen gelukt om meer duidelijkheid te krijgen? Zie je wel het juiste abonnement in MijnKPN?

Ik moet wel zeggen: de eerste factuur na het starten van een nieuw abonnement of verlenging, kan afwijken. Dat komt doordat het een ‘gedeelde’ periode kan zijn: deels het oude abonnement en deels het nieuwe. Als je abonnement in MijnKPN klopt, dan verwacht ik dat je volgende factuur wel is zoals ‘ie zou moeten zijn.

Reageer