Skip to main content

Zelfs dit topic aanmaken gaat niet zonder frustratie, staat er weer onzin; foutcode 3025 geeft het forum aan en dat is pure onzin. En ik kan het niet wegklikken.

 

Ik heb een klacht over KPN en de enige manier om dat door te geven is door te bellen. Iets wat ik niet wil doen!!!! 

KPN maakt een fout om mij toch nog een maand abonnementskosten voor april af te schrijven nadat mijn abonnement per 1 april is opgezegd en is omgezet in pre-paid ivm emigratie. Ik bel en krijg het idiote antwoord dat dit altijd gebeurd en geen zorgen mevrouw, u krijgt dit dan de volgende maand retour op uw rekening. Ja. Amahoela. Ik krijg een bedrag terug, bijna alles, maar toch nét weer niet alles. Op deze creditnota zijn de data aangepast. Het is een walgelijke manier van werken en ook niet correct volgens de wet! Het is een bedrag van niets, maar nu wel echt een principe kwestie: dit mag niet! En is zelfs frauduleus.

Neem ik contact op met de chat. Vraag om een medewerker. Momentje; nee die is niet beschikbaar. Kunnen we een belafspraak met u maken? Tuurlijk. Ik krijg een datumvoorstel en word gevraagd te bevestigen, waardoor de chatbot mij weer mededeeld dat het niet gelukt is een belafspraak te maken. Chat gesloten. Zoek het maar uit klant! Wederom klachtenswaardig.  

Jullie zorgen maar dat de boel correct wordt verwerkt en ik alles tot op de laatste cent retour krijg op mijn rekening.

 

Lies

In de voorwaarden staat dat kpn twee maanden de tijd heeft om, na de beëindiging van het contract, de slotnota te maken. U bent hiermee akkoord gegaan.  De volgende faktuur zal de slotnota zijn. Ga geen bedragen storneren want eventuele daaruit voortvloeiende kosten zijn voor u.


Dit gaat niet om een slot nota maar om een onterecht gerekende abonnementsmaand terwijl deze opgezegd was. Is ook wat KpN mij bevestigde aan de telefoon: het is onterecht gerekend en wordt met een volgende maandfactuur gecrediteerd. En dan gaan ze smerig een datum aanpassen, terwijl dat niet correct is.

 

heeft nogmaals niets te maken met een slot of; dat gaat over gemaakte kosten die ze mogen rekenen. Is hier geen sprake van. 


Ok. Een moderater gaat hier reageren op jouw bericht en dit uitzoeken.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag.  Komt echt wel goed.  De wachttijd is een dag of twee. 


Hi @LiesLies, welkom hier. 

Wat een emotie, wat een heftigheid! Wat is er precies aan de hand? Je hebt je abonnement opgezegd en er is toch een periode in rekening gebracht? Begrijp ik dat zo goed? Het bedrag is ook niet op je slotfactuur verrekend? 

Ik hoor graag van je. 

 


Nou nou… er zit emotie in ja, want ik ben boos. Het is zo rete frustrerend bij KPN dat contact krijgen zo ingewikkeld moet en altijd richting bellen gedreven wordt. Niet ieder mens belt graag, zoals ik. Plus het kost mij dan weer geld, terwijl KPN fouten maakt, die mij ook geld kosten. 

 

Dus nogmaals de uitleg:

abonnement tijdig opgezegd (omgezet naar prepaid). Toen toch een factuur gekregen voor nieuwe abonnementsmaand (die dus al geen abonnement meer was). Gebeld. Was allemaal standaard, “gebeurt altijd zo”. (Onzin, dus extra reden tot woede, want er word gewoon gelogen! Bij mijn man is dit ook niet gebeurt en ging het gewoon zoals het hoort: geen onterecht belaste maand). Om vervolgens de maand er op niet het bedrag volledig gecrediteerd te zien, zoals mij is toegezegd, maar door een datum verschuiving van KPN, nét niet alles. Dus ipv de werkelijke periode 1-30 april die onterecht gerekend is, in de creditnota de periode 2-30 april aanhouden. Dat is sneaky. Achterbaks. Maar ook onwettelijk. (Om extra duidelijk te zijn; het gaat om de abonnementskosten. Er is geen sprake van extra verbruikte kosten).

 

Dus ja. Ik ben boos. Woest zelfs. En als dat belachelijk gemaakt word, zoals met kreten als “wat een emotie, wat een heftigheid”, maak je iemand enkel nóg bozer. 

 

Klantnummer (hoewel ook rete vervelend dat ik dus gedwongen word dan via een topic privé gelinkte data op te geven. (Want tja, de chatfunctie, terugbelfunctie en het aanmaken van een topic, werken ook allemaal niet (goed)!): ***************.

 

Los het op. 

 

Gr Lies


Dus ja. Ik ben boos. Woest zelfs. En als dat belachelijk gemaakt word, zoals met kreten als “wat een emotie, wat een heftigheid”, maak je iemand enkel nóg bozer. 

Dat was totaal niet mijn bedoeling. Mocht het zo zijn overgekomen, hierbij mijn oprechte excuses. 

Ik probeer juist te helpen. Ik kan echter niets vinden op basis van je opgegeven klantnummer. Ik heb dit overigens verwijderd in verband met privacy. Zou ik het 06-nummer van je mogen waar dit om gaat? Vul het hier in, niemand kan dit overigens zien. 

Laat het me weten wanneer dit is gedaan, dan ga ik voor je bezig. 

 


Hi Alex,

Excuses aanvaard. Ik heb net mijn 06-nummer ingevuld. 
 

gr Lies


Dankjewel voor het nummer. Ik zie inderdaad dat het bedrag van april ook is afgeschreven, dit komt doordat die factuur al in aanmaak was. Daarna is dit ook gecrediteerd op de slotfactuur van 2 mei., Daarop zie je dat de maand april terug is gedraaid, zie je dit zelf ook op die factuur? 


Ja dat is het excuusje van Kpn. Totale onzin dat april “al in aanmaak was”, want het is meer dan ruim op tijd opgezegd. Het is slordigheid van kpn. En nogmaals -ik kan lezen- is die factuur dus in mei niet GEHEEL gecrediteerd maar gaat KpN daar met data rommelen!!!!! Ik weet niet hoe vaak ik het verhaal moet vertellen….. maar dit heb ik onderhand al 3 keer getypt.


Ik snap het misschien niet nu hoor, je hebt toch per 1 april opgezegd? Vanaf die datum is het ook opgezegd en vergoed op de slotnota. Het kan zijn dat ik het verkeerd zie, dus help me op weg mocht het zo zijn. 


2 facturen naast elkaar leggen een naar de data kijken; de creditfactuur is niet de gehele maand april. En zo verdient KPN dus -hetzij met centenwerk- toch geld aan mij. En daar ben ik principieel op tegen. En ik wil tot op de laatste cent mijn geld terug.

 


Ik zie toch dat het per 1 april is opgezegd en vergoed, hieronder een screenshot van de slotfactuur. Dat bedrag is gecorrigeerd. 

 


Toch beter leren lezen. Dus nog een keer:

de afgeschreven maand is 1 tm 30 april. De gecorrigeerde maand is 2 tm 30 april. De periode EN bedragen zijn verschillend. 
 

 

MAG IK NU EINDELIJK MN GELD GEHEEL TERUG?!?!?!?! 
 

 


Excuus, ik zag dat verschil van 1 dag niet zo snel. Het gaat hier om een bedrag van € 0,49. Kun je je hierin vinden? 


Fijn dat je het nu wel ziet. En inderdaad, die laatste € 0,49 wil ik terug.

groet Liset


Het lijkt wellicht een belachelijk klein bedrag, maar dit is principieel niet oké. Als KPN dit met 1000 klanten doet, is het 490,- enz. Het hoort niet. Het klopt niet. Het mag niet. 
 

KPN heeft ten onrechte een maand gerekend en dus wil ik dat geheel terug, tot op de laatste cent. 


Dat begrijp ik, ik heb het bedrag van € 0,49 toegevoegd aan je beltegoed, aangezien dit nu een prepaid is geworden. 


@LiesLies als medeklant ken ik niet exact het moment van opzeggen. De abonnementen worden vooraf in rekening gebracht en het kan daarom inderdaad voorkomen dat de incasso wordt gedaan terwijl het abonnement afgelopen is. Bij energiemaatschappijen wordt dit ook zo gedaan. De slotnota corrigeert dan.

Ik persoonlijk vind de reactie ook wel erg heftig. Het is de eerste indruk die je achterlaat hier en ook als je gelijk hebt is een oplossing dichterbij als je rustig je verhaal doet. Je wekt de suggestie dat KPN bewust aan het smokkelen is met datums. Daar geloof ik niet in. Er zal vast een reden voor zijn. En de oplossing is er ook inmiddels.

De manier hoe je de moderator te woord staat vind ik persoonlijk over het randje. Het zijn mensen en ze doen hun best om te helpen. En nee, ik heb geen behoefte om een heel emotionele reactie te ontvangen.

 


@LiesLies als medeklant ken ik niet exact het moment van opzeggen. De abonnementen worden vooraf in rekening gebracht en het kan daarom inderdaad voorkomen dat de incasso wordt gedaan terwijl het abonnement afgelopen is. Bij energiemaatschappijen wordt dit ook zo gedaan. De slotnota corrigeert dan.

Ik persoonlijk vind de reactie ook wel erg heftig. Het is de eerste indruk die je achterlaat hier en ook als je gelijk hebt is een oplossing dichterbij als je rustig je verhaal doet. Je wekt de suggestie dat KPN bewust aan het smokkelen is met datums. Daar geloof ik niet in. Er zal vast een reden voor zijn. En de oplossing is er ook inmiddels.

De manier hoe je de moderator te woord staat vind ik persoonlijk over het randje. Het zijn mensen en ze doen hun best om te helpen. En nee, ik heb geen behoefte om een heel emotionele reactie te ontvangen.

 

We zijn net(te) mensen. Dank. 😊 


Beste Alex,

 

daar ben ik niet mee akkoord. Het nummer is enkel een prepaid voor noodgevallen en dus niet het nummer wat ik gebruik. Ik wil het geld op mijn rekening retour, gewoon, zoals Kpn het bedrag volledig aan mij had moeten retourneren.

 

ik ontvang dus graag die laatste 49 cent ook op mijn rekening retour.

 

en Roy; misschien goed om gewoon uit de discussie te blijven. Als je geen reactie wilt, moet je hem ook niet geven. Je kunt alles vinden van mijn reactie, maar die heeft een reden en een aanloop waar jij totaal geen weet van hebt.  Het gaat niet on een suggeste wekken maar om simpelweg die ervaring hebben dat KpN dit bewust doet. En om nog maar eens aan te vullen heeft KpN de betreffende onterechte nota pas opgemaakt ruim nadat ik opgezegd had. Totaal onnodig dus. En totaal onterecht. Ik heb toen zelfs eerst nog gebeld, op een normale toon en ik kreeg een idiote leugen, die ik pas doorhad toen het bij mijn man zijn opzegging dus niet zo liep zoals mij mij vertelt wat “altijd zo gaat”. En om dan eens contact te krijgen met KpN zonder dat ik daar per minuut een bak euro’s tegen aan moet gooien is ongelooflijk moeilijk. Ik ben tegen tig muren aangelopen voordat ik de weg naar t forum nam. Waar ik ook nog eens honderduizend keer heb moeten uitleggen. En dan ook nog eens ernaast via prive berichten. 
 

tevreden over KpN? Nope. Totaal niet. 
 

uw mening interesseert mij dan ook geen hol. 

 


Beste @LiesLies, daarom gaf ik ook aan dat ik niet exact het moment van opzeggen weet. Daarom heb je mogelijk best een punt maar dat kan ik niet helemaal beoordelen. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je tijdig was met opzeggen maar dat er mogelijk een wijziging in het facturatieproces was of een storing waardoor er vertraging is geweest. Ik poogde duidelijk te maken dat je een probleem ook anders kan verwoorden.

Als medeklant helpen we elkaar op dit forum. Ik denk serieus dat het goed is om toch een beetje te matigen in het taalgebruik. Je gaat nogal tekeer. De moderator poogt het volgens mij netjes op te lossen. Soms is het een beetje geven en nemen. Is maar een opbouwend advies hoor. Hopelijk wordt er een oplossing gevonden waar je tevreden mee bent.

 


Beste Roy,

Als er iets mis was gegaan, had KpN gewoon toen ik belde moeten zeggen: oh sorry mevrouw, dat is helemaal misgegaan. Onze fout. En dan vervolgens gewoon keurig het volledige bedrag retour.

Ik heb namelijk wegens emigratie meer dan de benodigde opzegtermijn aangehouden. Dus daar lag het zeker niet aan.

 

maar nee, ik kreeg het verhaal dat dit het standaard protocol was en kpn altijd na opzeggen nog een maand factureert om die vervolgens een maand later weer te crediteren.

 

oke, raar, zal wel….ik had direct al het gevoel dat ik een totaal onzin verhaal kreeg, maar oke, ik wacht de creditnota en terugstorting wel af. En daar ging t mis. En begon kpn met klooien. En waar ik dan boos om word is dat je dan onmogelijk wordt gemaakt om contact te krijgen. Vraag je n terugbelverzoek, kies je een moment. Moet je dat bevestigingen. Kan het ineens niet. Een mailadres is er niet. En dan moet je dus bellen. Ik bel niet graag want ik oan mensen niet volgen aan de telefoon, plus het kost me euro’s per minuut terwijl kpn de fouten maakt. Nog tig duizend routes gezocht om contact te krijgen en dan dus al boos het forum op, wat ook al niet normaal kon. De ene foutmelding na de andere, klopt allemaal van geen kant. Nou, ja. Op enig moment ben ik het zat en furieus. En ik kom niet op t forum om er met “mede klanten” uit te komen. 
 

En de nette afhandeling…. Mwah. Ik ben ondertussen al hoelang bezig? Meermaals moeten uitkauwen waar kpn de fouten maakt. Ook in de priveberichtwn waar ik exact hetzelfde kon herhalen. En dan komt er totaal ongevraagd een bedrag op een prepaid telefoon die ik niet gebruik, terwijl de creditering gewoon volledig via mijn bankrekening had moeten lopen. Dus nee, tevreden ben ik nog steeds niet. Boos nog steeds wel. Ik heb meer dan genoeg gegeven, en ik krijg geen hol van kpn terug. Dus een beetje geven en nemen is n leuk advies, maar inmiddels ben ik meer dan klaar met kpn. Het is ook niet het eerste foutje die ze maken in mijn hele kpn tijd. En ook nu heb ik juist alles maanden van te voren al nagevraagd, gecheckt en tijdig opgezegd. Uiterst vriendelijk en geduldig allemaal. Maar ergens is een grens. 
 


Ik snap prima dat het frustrerend kan zijn. Maar toch, probeer in de bewoording netjes te blijven. Je laatste reactie is al een stuk prettiger om te lezen.

Er zijn soms omstandigheden waardoor dingen niet helemaal goed lopen. Dan lijkt alles mis te gaan. Probeer dat ook voor te stellen.

De moderator denkt het goed te doen voor je door het bedrag via beltegoed te compenseren. Wellicht is dat de snelste route, ik kan me voorstellen dat er anders financiële afdelingen betrokken moeten gaan worden. Heel gedoe waarschijnlijk. Soms is een geboden alternatief ook goed in plaats van een principieel standpunt innemen. Dat is geen waardeoordeel. Ik las je topic en schrok een beetje.


en soms zijn mensen gewoon echt heel boos. Zoals ik. En dan is er geen aardige route meer. Als je keer op keer als shit behandelt wordt, houdt mijn aardigheid echt op.

En ik begrijp heel veel. Ben doorgaans n zeer begripvol persoon. Maar deze manier van doen hou ik niet van. En als een klant dan al echt boos is, is zomaar iets doen geen handig en wijs besluit. Daarbij heb ik steeds aangegeven alles geheel retour te willen en die route is enkel via de bankrekening geweest waar ze tekortschoten. Zelf een d-tour bedenken komt dan vooral over als een niet klantvriendelijke gemakzuchtige route. Terwijl het allemaal begon met 2 verschillende bedragen op mijn bankrekening. Het kan me in die zin dus niet schelen hoeveel moeite het kpn kost: ze zijn verplicht alles via de route van de bankrekening te crediteren. 
 

en buiten dat: geld overmaken is voor geen enkel bedrijf een gedoe hoor. Dat is echt kul. T is een kwestie van doen. 


HI Lies, ik snap wat je bedoelt. Ik heb echter de optie niet om dit rechtstreeks op een rekening te storten als een abonnement is opgezegd. Ik zie echter dat jullie thuis ook een vast internetabonnement hebben. Zal ik het daarmee verrekenen? Dan wordt het op die factuur in mindering gebracht.