Skip to main content

Ik heb afgelopen vakantie in Canada een “Super Voordeellanden buiten de EU 2000” aangeschaft. Circa 20 minuten na de bevestiging dat deze bundel is verwerkt heb ik mijn eerste telefoongesprek daar gevoerd.

Echter, in het systeem van KPN is deze bijna 8u later pas verwerkt waardoor ik bijna 80 euro aan kosten doorgerekend krijg. Via de klantenservice telefoonlijn werd het een welles-nietes spel waarbij het systeem van KPN de enige waarheid is terwijl ik via mijn telefoon bewijs kan leveren dat de bundel al eerder verwerkt is vermeld dan het systeem aangeeft. Echter, er wordt alleen beweerd dat wat ik vertel niet klopt en geen enkele handreiking gedaan om informatie aan te kunnen leveren.

Ik zou graag horen hoe ik dit kan aanleveren/aantonen zodat deze onterecht doorgerekende kosten gecrediteerd kunnen worden.

Hallo @JdH85, goed dat je ons een berichtje stuurt. Ik kan me voorstellen dat je het hier niet mee eens bent. Ik denk graag met je mee.

Ik heb daarvoor wel wat informatie van je nodig:

  • Waar in Canada verblijf je momenteel? Dit wil ik graag weten in verband met het tijdsverschil.
  • Zou je een screenshot van de bevestiging die je van ons hebt gekregen?
  • Zou je je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum, klantnummer en de laatste 3 cijfers van jouw IBAN? Jouw mobiele nummer en IBAN kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’.

Ik wacht je berichtje af.


Ik ben bij een KPN winkel geweest en daar de benodigde informatie laten zien en uiteindelijk correct geholpen. 


Hallo @JdH85 

Kan je nog toelichten wat de oorzaak was van jouw probleem? Hield het soms verband met het tijdsverschil (ook 8 uur) tussen Canada en Nederland? Ik zie nu namelijk nog een ander topic waar dit het geval lijkt te zijn. Dan kan jouw ervaring daar ook tot steun zijn.


@RBxx

Het gekke was dat in het KPN systeem de bundel ongeveer 7,5u later is ingegaan dan ik de SMS met bevestiging verwerking bundel heb ontvangen. 

Ik heb van KPN geen oorzaak gehoord. Mijn ervaring is dat bewijs tonen in de KPN winkel in ieder geval enorm heeft geholpen om dit opgelost te krijgen. 


Bedankt voor deze reactie @JdH85 . Dan lijkt m.i. het tijdverschil toch een rol te spelen. In Nederland is het afh. van de locatie in Canada ook zo’n 7- 8 uur later. De klant in het andere topic komt met een hele berekening waar het tijdverschil wordt aangewezen als oorzaak.

Ik zal jouw ervaring delen met de topicstarter in het andere topic, mogelijk is een bezoek aan een KPN winkel ook voor hem de oplossing.


@RBxx Mijn gok is ook dat het te maken heeft met het tijdsverschil. Vandaar ook mijn vraag waar in Canada @JdH85 verbleef.

Maar fijn dat het opgelost is, @JdH85!


@Denise_ , ik zat destijds in de staat Alberta (8u tijdsverschil)


Bedankt voor deze reactie @JdH85 . Dan lijkt m.i. het tijdverschil toch een rol te spelen. In Nederland is het afh. van de locatie in Canada ook zo’n 7- 8 uur later. De klant in het andere topic komt met een hele berekening waar het tijdverschil wordt aangewezen als oorzaak.

Ik zal jouw ervaring delen met de topicstarter in het andere topic, mogelijk is een bezoek aan een KPN winkel ook voor hem de oplossing.

Tijdsverschil mag toch niks uitmaken, stel, 08.00 uur in NL, 00.00 uur in Canada om 00.00 bericht in Canada je bundel is actief, dan heeft dat systeem in NL dit om 08.00 uur gestuurd, die tijden blijven om het even, tenzij de KPN systemen de tijd gaan omzetten naar NL, dus 00.00 tot 08.00 uur in Canada word omgerekend naar 00.00 tot 08.00 uur NL tijd en zit je in een tijd die niet kan voor de bundel, die ging namelijk om 08.00 uur in en zit er eenngrove fout in de systemen die gewoon niet mogen voorkomen.


De sms voor het aanvragen van de bundel wordt ‘real-time’ door KPN afgehandeld, maar de gespreksgegevens zullen door de Canadese provider pas later doorgegeven worden. Als dan niet rekening wordt gehouden met welke tijdzone dit in speelde, dan krijg je dit soort problemen. UTC-6 is wat anders dan UTC+2. Maar daar zou toch wel over nagedacht moeten zijn, toch… 🤔