Skip to main content

Half september staat er bij mij een verkoper voor de deur. Vriendelijke jongen, niet zo'n opdringerig praatje, dus aangehoord. Mooie aanbieding: tv + internet voor €35 euro het eerste jaar en gratis aangesloten door een monteur van jullie.

Na 7 jaar Ziggo besluiten we daarom maar eens KPN te gaan proberen. Wel aangegeven dat wij geen tv-ontvanger willen. Ik wil namelijk niet zo'n kastje op mijn televisiekast hebben + we hebben geen zin in nog meer kabels + voor dat uurtje Bumba wat er in de ochtend aan staat hebben wij voldoende aan een CI+ module die we al jaren heel tevreden gebruiken van de Ziggo.

Verkoper geeft aan: geen probleem, kan ik alleen niet op voorhand al bestellen, maar u krijgt gratis (gratis!) een monteur voor het aansluiten van het internet etc. en als u bij hem aangeeft een CI+ module te willen, dan heeft hij die standaard in zijn bus liggen en kan hij deze ter plekke voor u aansluiten i.p.v. de tv-ontvanger. 

Nou, perfect, dachten wij. Blij mee! 
Nog geen 5 minuten later de orderbevestiging binnen. Daar staat op dat wij inderdaad een jaarcontract hebben afgesloten a €35 het eerste jaar. Plus €75 eenmalige aansluitkosten voor de monteur. Maar hee, dat laatste zou gratis zijn… Toch even bellen…
We werden direct gerustgesteld: ‘neehoor, dat staat alleen op de orderbevestiging, maar in mijn systeem staat hij op €0 dus dat brengen we uiteindelijk niet in rekening’ 

Oke, prima!

Alles installeren zou uiteindelijk binnen een tot twee weken gebeuren, maar daar zou ik over worden teruggebeld.

Ik werd inderdaad gebeld, echter de eerste anderhalve maand was er al geen plek voor een monteursafspraak. Afijn, geen haast, jullie zullen wel goed verkocht hebben. Nogmaals aangegeven: wij willen graag een CI+ kaart voor in de televisie van de monteur. Geen probleem, werd ons nogmaals verteld.

Anderhalve maand later, op 17 oktober, zou de monteur langskomen. Eindstand: afspraak verkeerd gepland door KPN en uiteindelijk een nieuwe afspraak voor de 19e gekregen tussen 13.00 en 15.00 uur.

De 19e om 11.30 uur gaat mijn telefoon: een geïrriteerde KPN-monteur vraagt mij waarom er niemand thuis is. Nou, simpel, omdat ik vanaf 13.00 uur heb afgesproken en daarom eerst gewoon ben gaan werken. Gelukkig werk ik om de hoek, dus binnen 5 minuten was ik thuis. 

Direct bij binnenkomst, zonder dat er ook maar iets is geïnstalleerd/besproken/uitgeprobeerd, komt meneer met een doos met een wifi-versterker aanzetten. ‘Moet jij kopen voor betere internet en anders heb jij geen 4K op de televisie.’

Nou sorry, maar we gaan het eerst even uitproberen allemaal en mijn zoontje hecht niet zoveel waarde aan Bumba in 4K. Dus nee. Meneer gaf niet op, maar uiteindelijk ging de doos de bus weer in.

De monteur zag vervolgens allemaal problemen, want hij zag geen vrije HDMI-poort en geen vrije internetkabel bij de televisie. Ik heb hem toen uitgelegd dat dat de reden is waarom wij een CI+ module wilden en direct gevraagd of hij die dus wilde installeren ipv de tv-ontvanger. Meneer had geen idee waar ik het over had. Uiteindelijk de kaart van Ziggo laten zien en toen ging er een lampje branden, maar nee, die had hij niet bij zich. Meneer gaf aan de tv-ontvanger te installeren en dat ik dan een nieuwe afspraak moest maken voor het installeren van de CI+ module en dan zou de tv-ontvanger weer retour moeten. Afijn… Prima… Als Bumba het morgenochtend maar doet.

Vervolgens werd mijn televisiekastje vakkundig uit elkaar gehaald; onze soundbar werd losgekoppeld van de tv en de Playstation werd ontdaan van de internetkabel en al onze vakkundig weggestopte kabels werden naar boven getoverd om het kastje aan te sluiten. Nu heb ik een lompe tv-ontvanger in het zicht staan met een wirwar van kabels er omheen; een soundbar die niet meer samenwerkt met de televisie en een Playstation die niet meer online kan. Heel onhandig met een partner in huis die net de nieuwe FIFA heeft aangeschaft. Wordt het niet gezelliger van! Maar goed, het zou even tijdelijk zijn, dus oke.

Volgende probleem: meneer installeert het internet en komt er achter dat onze nieuwe modem minder poorten heeft dan onze Ziggo-modem, dus er zijn kabels die hij nu niet meer kwijt kan. Had ie wel iets voor. Kostte wel €35 euro. Nou sorry, maar nee. Wij hadden een perfect werkende situatie. Waarom heb ik nu ineens allemaal problemen en moet ik daar van alles voor aan gaan schaffen? 

Uiteindelijk is de monteur weggegaan, ben ik de rest van de middag bezig geweest om alles weer enigzins toonbaar en weggestopt te krijgen (losse kabels zijn niet zo'n succes met een loslopende peuter he) en vandaag had ik tijd om even te bellen met jullie voor de CI+ module.

Vriendelijke dame aan de telefoon. Had geen enkel idee wat een CI+ module was. Uiteindelijk heb ik zelf gegoogled op ‘CI+ module KPN’ om er vervolgens achter te komen dat dit Digitenne heet bij jullie. Toen wist de mevrouw aan de telefoon het wel. Maar ja, wij hadden geen Digitenne abonnement, maar een interactief televisie-abonnement afgesloten. Dus die kaart kregen we niet.
Ik vervolgens het verhaal uitgelegd van wat ik met de verkoper aan de deur heb afgesproken. Er is wel tien keer genoemd dat we een CI+ module willen en uiteindelijk krijg je een tablet onder je neus geschoven waarop je tekent voor een ‘Televisie en internet abonnement’ en je gaat er vanuit dat dat goed gaat + de CI+ module zou door de monteur worden geregeld, is mij door twee verschillende personen gemeld. De verkoper en de mevrouw van de planning van de monteur.

Afijn, de mevrouw aan de telefoon gaf aan dat, omdat we nog binnen de 14 dagen probeertermijn zaten, dat zij het abonnement om kon zetten naar een Digitenne abonnement. Dat kostte ons dan wel aansluitkosten a €25. Nou sorry, maar daar ga ik niet mee akkoord. Dit is niet mijn fout, maar die van jullie. Ik stelde haar vervolgens de vraag of dan het afgesproken maandelijkse bedrag a €35 gelijk zou blijven en zij gaf aan dat dit zelfs naar €25 per maand zou gaan. Nou, fijn! Dat is een meevallertje voor de moeite. Opgelost!

Eenmaal afgerond en opgehangen bekijk ik nog eens de orderbevestigingen in mijn mail en ik krijg het sommetje van die €25 per maand niet rond. Hoe komt ze daarop? Ik toch even terug bellen en uiteindelijk na wederom een uur en 2 medewerkers verder komt daar de aap uit de mouw: ik ga €35 euro voor het internet betalen en er komt nog €18 bovenop voor het nieuw afgesloten Digitenne abonnement. Dus maandelijkse eindstand: €53!

Ja daaaaaaag! Dat slaat natuurlijk nergens op, gezien ik voor 5 tientjes bij de Ziggo zat. Dat is niet de deal waar ik aan de deur akkoord mee ben gegaan en waardoor ik dacht: laten we de KPN eens proberen!
De mevrouw aan de telefoon (hele vriendelijke medewerkster overigens, in tegenstelling tot de medewerkster die ik eerder die ochtend sprak) stelde voor om nog even na te denken of ik dan niet toch beter het Digitenne-gebeuren kon annuleren en dan akkoord wilde gaan met het €35-abonnement (met dan dus een tv-ontvanger ipv CI+ module)….

Ik heb daar mee ingestemd. Ik was het na 2,5 uur bellen en boos zijn namelijk een beetje zat. Toch lijkt het houden van het abonnement met tv-ontvanger mij ook niet helemaal een optie. Er moeten dan 2 van die leuke tussenstukjes worden aangeschaft a €35 volgens de monteur, waardoor al het financiële voordeel van het overstappen naar de KPN voor lagere maandlasten zich weer tegen elkaar wegstreept. 

Goed. Besloten dit even te parkeren om vervolgens dit weekend een knoop door te hakken…

KRIJG IK VERVOLGENS EEN MAIL MET EEN FACTUUR VAN €111!

Oke, de abonnementskosten, die begrijp ik, maar dus ook die verdomde €75 aan aansluitkosten door de monteur die volgens de verkoper gratis zouden zijn en waarvoor ik zelfs direct na het afsluiten nog specifiek naar jullie heb gebeld toen ik de orderbevestiging kreeg om te laten bevestigen dat die aansluitkosten €0 zouden zijn!

Wat een bedrijf zeg. Echt waar. We hebben ons ook twee mobiele sim only abonnementen aan laten smeren door jullie, dus ik mag hopen dat dat wel allemaal netjes verloopt. Betreft het hele tv- en internetgebeuren ben ik er namelijk klaar mee. Dat mag regelrecht retour. Wat een ellende.

 

Hallo @LKK ,

Een klacht kun je via deze website indienen:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm


Hallo @LKK ,

Een klacht kun je via deze website indienen:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

 

Dank! Kon het nergens vinden...


Pff.. wat een verhaal. En wat gaat er een boel mis.

Dat er niemand aanslaat op de CI+ module vraag 🤦🏻

En waar was die monteur mee bezig? Enkel en alleen verkopen? Belachelijk. Een KPN modem (4) heeft niet minder ethernetpoortjes dan een ziggo modem (4).

Direct met wifi versterkers aankomen plus slap en onjuist verhaal over 4k?.. schande.

 

Geen vrije HDMI poort kan KPN inderdaad niks aan doen. Klanteigen apparatuur. 

Die tv ontvanger kan echter compleet verstopt worden en nog steeds werken (Bluetooth verbinding tussen afstandsbediening en tv ontvanger) Hij kan dus prima achter de kast of tv geplakt worden. 

Wel moet die tv ontvanger aangesloten worden middels een Internet kabel vanuit het modem. Zo te lezen ligt er wel eentje die voor de Playstation gebruikt worden. Om die te splitsen zou je dan inderdaad een switch nodig hebben a 32,50.

 

In geval van evt digitenne zou ik wel even kijken naar de zenders die je dan krijgt. Dat zijn er ongeveer de helft dan dat je bij itv krijgt. Zitten daar dan wel de zenders tussen die je wilt?

 

Al met al wel een jammerlijk verhaal, en slechte reclame voor KPN. Het gaat namelijk 100x per dag goed, maar soms ook niet.

 

 

 


Hoi @LKK, welkom hier. 

Wat een gedoe allemaal zeg. Ik kan mij voorstellen dat je baalt. Ik zie wel dat je naar aanleiding van de reacties een klacht hebt ingediend en dat mijn collega dit met je besproken heeft. Fijn dat het daarmee opgelost is. 

Mocht je nog andere vragen krijgen, laat het dan vooral weten.