Skip to main content

N.a.v. een telefoontje van een medewerker van KPN outbound kwam hij er tijdens het gesprek achter dat er al 2 jaar een dubbele aansluiting is op ons adres, dus ook dubbele facturen etc. (dit is het nadeel van automatische afschrijvingen dan let je daar niet op).Nu vertelde de dame aan de lijn van het algemene nummer dat je dan een klacht in kan dienen  om teveel betaalde facturen terug te vragen. (zij heeft nu de 2e aansluiting stopgezet per 26-06-2023). Kan nergens iets vinden om een klacht hierover in te dienen. 

De medewerker had de klacht zelf gewoon kunnen doorsturen naar de afdeling die gaat over klachtenafhandeling.  Voor het indienen van een klacht kunt u dus gewoon bellen met 0800-0402.


Hallo @Switser 

 

Je kan via de website ook een klacht indienen, zie deze pagina: https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm


...dit is het nadeel van automatische afschrijvingen dan let je daar niet op...

Ow nee? Waarom niet? 


...dit is het nadeel van automatische afschrijvingen dan let je daar niet op...

Ow nee? Waarom niet? 

Inderdaad, waarom niet? 

Ik heb bij mijn bank ingesteld dat als er een nieuwe aut.incasso aankomt ik eerst toestemming moet geven en na die toestemming krijg ik bij iedere periodieke aut.incasso daar een melding van van de bank zodat ik waar nodig in kan grijpen voordat de incasso daadwerkelijk plaatsvindt. @Switser en @Nick83 


Dit werd niet van 1 rekening afgeschreven maar 1 van zakenrekening van man en 1 van privérekening maar daar gaat het helemaal niet om😢maar het ligt ingewikkelder dan hier omschreven 


Autiomatische bijschrijvingen bij de bank moet je goed controleren, maar automatische afschrijvingen bij de bank moet je dubbel goed controleren, vooral in deze tijd van hackers en digitaal inbreken.

 


Goedemorgen @Switser en welkom hier op ons forum :)

Ik zie dat je veel goede input hebt mogen ontvangen vanuit onze community en ik neem aan dat je je klacht inmiddels hebt ingediend!


Nee , nog steeds niet omdat ik niet weet waar ik een klacht moet indienen, dame aan de lijn was het zo snel aan het afraffelen dat ik niet eens de kans kreeg om mijn verhaal te doen en het e-mailadres waar je een klacht kan indienen op te schrijven. Gaat niet echt over een klein bedrag😢


Ik denk dat u sowieso niet het volledige bedrag terug krijgt. Misschien de laatste paar maanden ofzo.


 

 

Ik denk dat u sowieso niet het volledige bedrag terug krijgt. Misschien de laatste paar maanden ofzo.

Sowieso krijg je dacht ik geen kosten terug, je hebt n.l. zelf als particulier ook de plicht e.e.a. te onderzoeken en jezelf goed te laten informeren. Als er nooit een contractovername heeft plaatsgevonden, dan zijn er geen onterechte kosten in rekening gebracht.

Jaren geleden zag je wel vaker dat bijvoorbeeld internet geleverd werd aan een particulier via het ene aderpaar en zakelijke internet geleverd werd via het andere aderpaar (DSL). Als je niet zelf je verantwoording neemt en bewust vraagt om een contractovername (van zakelijk naar particulier of andersom) dan heb je gewoon te maken met twee contracten.

Probeer als je zelf twee bestellingen geplaatst hebt (particulier en zakelijk) maar eens je recht te halen. Als je bewust twee abonnementen afsluit kan je niet achteraf naar een leverancier wijzen dat ze iets verkeerd gedaan hebben.

Als bedrijf heb je sowieso bar weinig rechten, die zijn in tegenstelling tot particulieren (consumentenrecht) vaak een heel stuk slechter af.


Nee , nog steeds niet omdat ik niet weet waar ik een klacht moet indienen, dame aan de lijn was het zo snel aan het afraffelen dat ik niet eens de kans kreeg om mijn verhaal te doen en het e-mailadres waar je een klacht kan indienen op te schrijven. Gaat niet echt over een klein bedrag😢

Als je je forumprofiel invult en een seintje geeft zodra je dit hebt gedaan, dan kan ik kijken of de klacht voor je is aangemaakt @Switser!