Skip to main content

Zojuist weer een mail gestuurd naar KPN vanwege een klacht waarvoor geen enkele oplossing wordt geboden. Waarschijnlijk omdat ik overgestapt ben inmiddels wordt geen moeite meer voor mij gedaan.

KPN heeft ons twee keer te vroeg afgesloten nadat zij geïnformeerd waren over onze overstap. De eerste keer hebben ze na een aantal dagen het kabeltje weer aangesloten in een straatkastje (1 minuut werk), maar de tweede keer (binnen twee weken opnieuw afgesloten!) konden ze niets meer voor ons doen. Heel erg vervelend dat er niets vanuit KPN wordt gedaan, en vervolgens ook niet binnen 5 dagen wordt gereageerd op een klacht hierover. Eerder stond in mijn KPN een credit klaar van een bedrag rond €40 en ik verwachtte dat dat de compensatie was. Helaas is die credit verdwenen, en ontvangen we niets aan compensatie voor de onkunde en blunders vanaf de kant van KPN, alleen een paar euro’s van de dagen waarop we “storing” hadden. 
Ik heb de factuur gestorneerd en dit ook bij KPN aangegeven bij het melden van mijn klacht, en hiervan heb ik inmiddels een herinnering ontvangen. Maar reactie op mijn klacht, ho maar. 

Gekmakend deze rompslomp. Als ik weer bel, sta ik zomaar weer 30 minuten in de wacht en ik heb echt leukere dingen te doen.

what to do???

What to do? Persoonlijk zou ik bij de nieuwe provider aankloppen alhoewel je daar ook nee gaat horen. De eerste “storing” is veroorzaakt doordat je nieuwe provider KPN de opdracht heeft gegeven om de verbinding alvast over te zetten naar hun lijn, maar aangezien deze niet werkt op het modem van KPN heb je dan geen internet meer. De tweede keer heeft de nieuwe provider zeer waarschijnlijk doorgegeven dat de overstap is afgerond en KPN de diensten kan stoppen. Dit is inderdaad niet zomaar meer om te draaien. 
 

Verder zou ik de factuur wel betalen, het is een geautomatiseerd systeem wat van factuur → herinnering → €20 te laat betaald boete en als het dan nog niet wordt betaald door naar de deurwaarder. Lijkt me niet dat u dat traject wilt om uw gelijk te halen, want hoewel ik het niet voor u kan nakijken aangezien ik niet bij de klantenservice werk verwacht ik dat KPN helaas niks fout heeft gedaan.

 

Als laatste; KPN heeft geen e-mail adres, dus als u mailt naar de afzender waar u ook facturen van krijgt (noreply@kpn.com) krijgt u geen reactie. Een klacht kunt u indienen via de klantenservice als u dat wenst.


Dank je wel voor je uitgebreide reactie! Door KPN is de eerste keer echter aangegeven dat zij de fout hebben gemaakt, en de tweede keer konden ze het “niet achterhalen”. 
En het klopt inderdaad dat ik de mail terug heb gekregen. Het was het adres service@kpn.nl dus ik dacht dat dat zou werken, maar helaas pindakaas. 
 


KPN is niet te benaderen via mail en geen enkele mail wordt gelezen. 
Je kan contact opnemen met de kpn klantenservice op de volgende manieren;

Bellen; 0800-0402

X / Twitter

Facebook

en per brief naar 

Klantenservice KPN
Postbus 235
2400 AE Alphen aan den Rijn

 

Verder ben ik monteur bij KPN, en afgesloten klanten die een overstap naar een andere provider aanvragen welke ook over ons netwerk leveren is 99/100 keer toch echt de oorzaak van de nieuwe provider. Wel moet ik in mijn werkbon de oplos reden zetten en dat is dan “infra KPN” want er zit een draad in de kabelverdeler niet goed. Als je dan belt met KPN zullen ze inderdaad zeggen dat het onze schuld is. Maar de opdracht om deze draad te verwijderen is toch echt van de nieuwe provider.