Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem zoals hier vermeld:

Op 6 september via de KPN opzegformulier (https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen/opzegging-doorgeven.htm) mijn TV + internetabonnement met einddatum contract 17 oktober opgezegd. Dus ruim voor de 1 maand opzegtermijn. Meteen de volgende bevestiging via e-mail ontvangen:

Ik werd inderdaad meerdere keren gebeld door een 088-nummer, maar was niet in de gelegenheid om op te nemen. Ze lieten ook nooit een voicemail achter zoals gebruikelijk bij andere bedrijven, dus het leek meer een spam call.

Volgens de e-mail hierboven wordt mijn abonnement toch per einddatum van het contract beëindigd, dus ik maakte mij geen zorgen. 

Helaas op 18 oktober nog niks vernomen van KPN, dus ik besloot maar om op 19 oktober te bellen met de klantenservice. Ik kreeg een medewerker aan de lijn die aangaf dat mijn verzoek voor beëindiging van het abonnement niet binnen is gekomen, want hij zag niks hierover in de systemen. Ik gaf aan dat ik het online heb ingediend, maar daar was hij niet mee bekend. Volgens hem heb ik een standaard bericht gekregen, dus moest ik nu maar de overstapservice gebruiken 😐 Dit is natuurlijk totale onzin gezien het feit dat ik op dit moment al TV + Internet heb van een andere provider. Voordat het gesprek helemaal onprettig werd, besloot hij een mail te sturen naar de Back Office. Ik zou dezelfde dag of vandaag nog iets terughoren. Je raadt het al, anders zou ik hier niet posten 🙂 Dus alweer niks van KPN vernomen.

@Denise_  kun mij a.u.b. ook helpen ?

We zijn bijna een maand verder en het probleem is nog steeds niet helemaal opgelost. Zo te zien werd mijn bericht hier ook genegeerd.

Ik heb een negatieve feedback gegeven voor mijn gesprek van 19 oktober met de KPN klantenservice. Op 26 oktober werd ik gebeld door KPN vanwege mijn feedback, het was een medewerker van de afdeling Opzeggingen. Deze medewerker heeft deze Community post gelezen (er was een link in mijn feedback). Hij werkt al jaren bij deze afdeling, maar heeft nog nooit gehoord van de online opzegformulier en gaf aan dat het altijd telefonisch moet gebeuren. Dus het ging weer in de richting van het eerste gesprek met KPN klantenservice. Ik verwees deze meneer verschillende malen naar mijn post hierboven met daarbij een link naar de online opzegformulier. Het is gewoon te gek voor woorden, KPN heeft geen idee wat op hun eigen website staat. Je zou toch verwachten dat iemand van de afdeling Opzeggingen tenminste weet van alle mogelijkheden om op te zeggen. Het lijkt wel alsof KPN management met opzet hun medewerkers niet op de hoogte stellen van de mogelijkheid om online op te zeggen.

De medewerker heeft het uiteindelijk intern besproken en ik werd vervolgens gevraagd om de bevestiging die ik op 6 september heb ontvangen (zie schermkopie hierboven) door te sturen naar opzeggen@kpn.com. Dan zou mijn abonnement met terugwerkende kracht opgezegd worden. Heb ik op dezelfde dag gedaan en ik kreeg alweer een ontvangstbevestiging.

Volledigheidshalve, op 19 oktober werd ik gefactureerd voor de volgende periode (18 oktober t/m 18 november) voor een bedrag van €49,12 , dus dit bedrag zou ik terug moeten krijgen.

Ik kreeg op 1 november een e-mail van KPN dat mijn abonnement is beëindigd. Tot mijn grote verbazing kreeg ik vandaag een factuur van € -25,00. Daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord.

@Denise_ Nogmaals, kun je mij helpen ? Niemand van KPN klantenservice heeft een idee over de online opzegformulier.

 

Hierbij ook wat extra informatie voor anderen die soortgelijke problemen ondervinden met het online opzeggen. De ACM geeft het volgende aan:

 

Regels voor online abonnement

Bedrijven die online abonnementen aanbieden aan consumenten moeten ervoor zorgen dat consumenten deze abonnementen net zo makkelijk online kunnen opzeggen. Bedrijven moeten consumenten vooraf en tijdens de overeenkomst duidelijk informeren hoe zij het abonnement kunnen beëindigen. Dit betekent concreet:

  • Deze informatie moet bij elkaar staan en goed vindbaar zijn op een logische plaats op de website;
  • Bedrijven mogen geen drempels opwerpen om online op te zeggen, zoals het sturen op telefonisch opzeggen of de consument meerdere malen laten doorklikken om online te kunnen opzeggen;.
  • Bedrijven moeten een online opzegging schriftelijk of per e-mail bevestigen aan de consument en melden per wanneer het abonnement wordt stopgezet.

 

Zie ook https://www.acm.nl/nl/publicaties/voorlichting-aan-bedrijven/acm-leidraad/leidraad-bescherming-online-consument/regels-over-het-online-opzeggen-van-de-overeenkomst

Ik overweeg om een melding in te dienen bij de ACM (https://www.acm.nl/nl/uw-tip-melding-doorgeven-aan-de-acm), want KPN houdt zich niet aan de regels.


Hoi @BobbiM, bedankt voor jouw bericht en excuses voor deze late reactie! Het lijkt erop dat je topic tussen wal en schip is geraakt en dat had niet mogen gebeuren. 

Hier gaat inderdaad heel erg veel niet goed en dit is is (uiteraard) geen goede reclame voor ons. Dat je je abonnement ook online op kunt zeggen, was mij al langer bekend en daarom is het ook apart dat een collega van de afdeling die over de opzeggingen gaat hier niet bekend mee is. Ik ga dit intern dan ook zeker aankaarten. Ik zie ook dat je je klantnummer reeds hebt ingevuld bij je forumprofiel waarvoor dank alvast. Zou je ook je postcode & huisnummer hier nog aan toe willen voegen? Dan kan en mag ik je klantdossier erbij pakken zodat ik de zaken hopelijk nog enigszins recht voor je kan trekken. 


@JanZ_ Ik heb mijn postcode en huisnummer toegevoegd. Alvast bedankt voor de hulp.


@JanZ_ Ik heb mijn postcode en huisnummer toegevoegd. Alvast bedankt voor de hulp.

Jij bedankt voor het invullen van je profiel @BobbiM :)

Ik stuur je even een PB. 


@JanZ_ Hierbij de mail die ik ontvangen heb over de creditfactuur:

 

 

Dit bedrag staat nog niet op mijn rekening.


@JanZ_ Hierbij de mail die ik ontvangen heb over de creditfactuur:

 

 

Dit bedrag staat nog niet op mijn rekening.

Top, dank voor het delen van deze factuur (en het verwijderen van persoonlijke informatie)  @BobbiM. Ik ga hiermee aan de slag en kom hier bij je op terug.