Skip to main content

Ik mocht 3 maanden gratis Disney + kijken en daarna pas betalen. Leek me leuk dus aangemeld op 15 juni. Helaas doe ik er niks mee en ik wilde het verwijderen. Tot mijn grote verbazing moet ik €5,00 meer gaan betalen als ik iets wat gratis is opzeg!!!

Heel vreemd dus maar weer eens bellen met klantenservice waar je iemand aan de telefoon krijgt die 10 x hetzelfde vraagt. Geen oplossing alleen dat ik mijn geld dan wel terug krijg??? Sorry hoor maar kpn heeft al meer beloofd en niet nagekomen dus dat ga ik zeker niet doen.

Dan moet ik het maar door laten lopen tot de 3 maanden om zijn dan kan ik het wel opzeggen.

Ik heb niet constant tijd om te bellen en een half uur minimaal aan de telefoon te zitten zonder oplossing.

Ik zie graag dat hier aandacht aan word besteed want het irriteert behoorlijk. En stop met die zogenaamde gratis aanbiedingen als je er toch niet vanaf komt.

Hallo @Oma Sandra ,

Ook na die drie maanden ga je hier tegenaan lopen. 
 

Les voor de toekomst: Doe nooit meer mee aan een actie van tijdelijk iets gratis. Want in de praktijk ga je gewoon een betaald abonnement aan met een tijdelijke (100%)-korting. En iets opzeggen, kost vaak meer moeite dan het aanmelden. 


Zou je kunnen uitleggen wat dan 5 euro meer moet gaan kosten?, dit zou normaal gezien niet zo moeten zijn.


Zou je kunnen uitleggen wat dan 5 euro meer moet gaan kosten?, dit zou normaal gezien niet zo moeten zijn.

Zodra ik Disney + verwijder en ik ga naar mijn winkelmand om te bevestigen betaal ik €5,00 meer. Waarom dat is is de grote vraag waar ik graag antwoord op wil.


Had je hiervoor al een entertainment optie, ik gok van niet ?

Want anders is het volgende geval, je heb nu twee keer voordeel gehad.
Drie maanden gratis Disney+, maar daarbij heb je ook nog combi voordeel gehad van het systeem omdat je Disney+ hebt. Normaal krijg je dus 5 euro korting op je Disney+.

In dit geval heeft u niet alleen gratis Disney+ gehad maar ook nog 5 euro korting voordeel.
Omdat Disney+ gratis is, zou je die theoretisch niet gehad moeten hebben, u heeft dus 3x een maand 5 euro verdient hiermee. 

Die combi voordeel vervalt nu omdat u geen extra entertainment pakket heeft, daarom ziet u nu 5 euro meer. Maar, als u een oud factuur erbij pakt zal u zien dat dit uw oorspronkelijke prijs was.


Waarschijnlijk is dat gewoon een fout in de weergave. Bij het aanzetten van Disney+ werd het ook niet helemaal goed weergegeven bij iedereen. 


Nee, is geen fout. Ik leg net uit wat de situatie is, zie mijn factuur:
 Als je Disney+ opzegt, vervalt ook die korting.


Waarschijnlijk is dat gewoon een fout in de weergave. Bij het aanzetten van Disney+ werd het ook niet helemaal goed weergegeven bij iedereen. 

Nee, is geen fout. Ik leg net uit wat de situatie is, zie mijn factuur:
 

Als je Disney+ opzegt, vervalt ook die korting.
 

@SaltyBart : jij snapt het, maar voor de gewone klant is dit een puzzel.  
 

Het is natuurlijk treurig dat KPN een cadeautje uitdeelt en dan dit vorm geeft door het te beschouwen als een ingegaan abonnement met tijdelijke korting. 


@Oma Sandra Kan je eens een screenshot plaatsen van je factuur zonder je gegevens ?


@SaltyBart : jij snapt het, maar voor de gewone klant is dit een puzzel.  
 

Het is natuurlijk treurig dat KPN een cadeautje uitdeelt en dan dit vorm geeft door het te beschouwen als een ingegaan abonnement met tijdelijke korting. 

Ik zie dat op mijn oude factuur ook Netflix erbij zit. Dit geeft een vertekend beeld met de 5 euro korting.
Hier een beter voorbeeld: 
 

Voor de gewone klant kan het inderdaad verwarrend zijn @Noordzee.


@Oma Sandra Kan je eens een screenshot plaatsen van je factuur zonder je gegevens ?

Mag ik vragen of jij klant bent of werkt bij kpn?


@Oma Sandra Kan je eens een screenshot plaatsen van je factuur zonder je gegevens ?

Mag ik vragen of jij klant bent of werkt bij kpn?

Iedereen is hier klant, tenzij er staat ….. van KPN ,dit forum is een klant helpt klant forum.
Moderators hier adviseren vaak hetzelfde als klanten, en als je er niet uit komt verwijzen ze je te bellen naar de klantenservice. In uitzonderlijke gevallen pakken ze digen vanuit hier op.

Ik ben dus gewoon een klant die hier vaak probeert te helpen op het forum, daarom vroeg ik je ook een screenshot te plaatsen zonder je privé gegevens.
Zoals ik gedaan heb zeg maar.


Goedemorgen @Oma Sandra! Jammer dat je telefonisch niet direct de juiste uitleg hebt gekregen, wel fijn dat je de moeite hebt genomen om het hier bij ons voor te leggen!
 

 Waarom dat is is de grote vraag waar ik graag antwoord op wil.

Mede community lid @SaltyBart heeft het juist uitgelegd:

Je krijgt elke maand €5,- Entertainmentkorting als je Internet, Mobiel, TV en entertainment combineert. Je kan Entertainmentkorting krijgen in combinatie met:

  • Disney+
  • HBO Max
  • Spotify
  • Viaplay
  • Netflix
  • ESPN Compleet
  • Film1
  • Xbox Game Pass Ultimate

Het is goed om te weten dat je maximaal één keer €5,- Entertainmentkorting per maand kunt krijgen.

Ik heb je profiel gecontroleerd (fijn dat je deze al voorzien had van klantgegevens) en zag dat je nog geen entertainmentoptie had die voor de Entertainmentkorting in aanmerking kwam.

Met het activeren van Disney+ op 13 juni, is automatisch de Entertainmentkorting van €5,- geactiveerd. Hierdoor heb je naast de gratis Disney+ ter waarde van €10,99, ook €5,- extra korting gekregen, wat direct op je maandelijkse factuur in mindering is gebracht.

Dit betekent dat je in jouw situatie een voordeel hebt gehad, omdat je €5,- minder hebt hoeven betalen. Wanneer je Disney+ opzegt, komt ook de Entertainmentkorting te vervallen en wordt er weer €5,- in rekening gebracht.

 

Ik zie graag dat hier aandacht aan word besteed want het irriteert behoorlijk. 


Snap ik echt en er is aandacht voor! Ik begrijp dat dit verwarrend en irritant kan zijn. We zullen tzt aanpassingen doorvoeren om te voorkomen dat dit nogmaals gebeurt. De collega die je gesproken hebt, heeft ook feedback ontvangen.

Is dit zo duidelijk voor je? Als je nog vragen hebt, laat het gerust weten!


Dit is een duidelijk antwoord dank je wel. 


Reageer