Skip to main content

een week geleden werd ik als particuliere klant gebeld door kpn zakelijk met de vraag of ik het abonnement wil omzetten naar zakelijk omdat er ook een bedrijf op mijn adres is gevestigd.

Daarop heb ik geantwoord NEE en het klopt dat ik mijn factuur ook zakelijk in mijn boekhouding invoer, ik ontvang daarvoor al een btw factuur. De medewerker ging dat nakijken en kwam na enige tijd terug en de verbinding werd verbroken.

Toen ontving ik een mail van KPN met een gewijzigd contractnaam en een bedrijfsnaam. Hier heb ik nooit toestemming voor gegeven en de gebruikte naam is ook niet mijn bedrijfsnaam, maar de naam en bedrijfsnaam van mijn partner. De overige gegevens, zoals geboortedatum zijn wel nog steeds van mij.

Nu probeer ik zowel via kpn zakelijk als via kpn particulier mijn eigen contractnaam weer terug te krijgen. Dat blijkt niet zo makkelijk. Al 2 keer de belofte gekregen dat er iemand terugbelt, maar dat is nog niet gebeurd.

Vandaag zelf weer gebeld en gesproken met aardige service medewerkster. volgens haar vergt een naamsverandering een contractovername met alle administratie van dien. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn als kpn zelf dit ongevraagd wijzigt. Zij heeft nu een klacht aangemaakt. Als het goed is wordt ik binnen 3 werkdagen hierover teruggebeld.

Afwachten maar weer.

ongelofelijk!

Hi @0Patricia en welkom op het forum! Dat lijkt me inderdaad bepaald niet de bedoeling. Niet netjes dat het zomaar is aangepast nadat je al had aangegeven dat dit niet moest en dat het dan ook zo'n moeite kost om het weer terug te krijgen. 

Goed dat er een klacht voor aan is gemaakt. Dan ligt het bij de juiste partij en hopelijk is het via hen snel rechtgezet! Je ontvangt vanzelf een telefoontje van ze en mochten ze je niet te pakken krijgen dan krijg je een SMS en e-mail waarin staat hoe je contact met hen op kunt nemen. 🙂


ondertussen is de factuur met de verkeerde tenaamstelling geïncasseerd. Deze heb ik gestorneerd, maar kan nergens de vraag neerleggen om een juiste tenaamstelling. Echt ongelofelijk.


Een aardige medewerkster heeft haar best gedaan en me geprobeerd te helpen. De factuur zou gecrediteerd worden en een nieuwe factuur buiten het systeem om gemaakt. Dat is gebeurd, met allemaal verschillende factuurbedragen en een incasso van een klein bedrag. Dit had niet helemaal het gewenste effect. Met als resultaat dat de oorspronkelijke factuur nog steeds open stond en nu dus te laat betaald is met een boete van €20 als gevolg. Het is nu heel onoverzichtelijk geworden. Net gebeld, maar een zeer onvriendelijke medewerker gesproken, die totaal niet probeerde in te leven. Triest.


Jeetje ik snap dat je het overzicht dan kwijt bent. 😓 Wat zuur dat het nog niet opgelost is. 

Staat de klacht nog open? Als deze recent gesloten is dan krijg je bericht met de melding dat de klacht gesloten is en een nummer dat je kunt bellen wanneer de klacht nog niet afgerond is. Heb je die ontvangen en kun je dat nummer nog bellen? 
Of als je mailcontact hebt gehad met de aardige medewerkster kun je haar wellicht nog benaderen per mail. Is dat een optie?

Zo niet, laat het hier weten!Â