Skip to main content

Beste lezer,

 

Op 22-06-2022 ben ik overgestapt naar een andere telecomaanbieder met nummerbehoud voor mijn sim-only abonnement. Aan beide kanten is beloofd en bevestigd dat er geen dubbele kosten zouden zijn en dat mijn abonnement bij KPN zou worden stopgezet. Op dezelfde dag heb ik ook een bevestiging gekregen van KPN dat mijn abonnement is opgezegd door mijn nieuwe provider.

Zo ook in de bevestigingsmail die ik van KPN kreeg waarin stond dat ik slechts nog 2 facturen moest betalen en een afkoopsom van ca. €11,37. Ik dacht en hoopte dat dit goed zou gaan, maar tot mijn schrik wordt er nog steeds elke maand abonnementskosten in rekening gebracht en aan de facturen in mijnKPN te zien is dit voor hetzelfde abonnement.

Waarom loopt mijn abonnement door? Ik hoop dat dit opgelost kan worden en mijn abonnement met terugwerkende kracht stopgezet kan worden per de einddatum.

Hallo @Die ene wat zegt je nieuwe provider hiervan, want daar is met de overstap met nummerbehoud iets niet goed gegaan.

 


Bedankt voor het meedenken @JanD! Dat was ook mijn eerste gedachten.

Mijn nieuwe provider stelde dat ze mijn toenmalige abonnement voor mij zouden opzeggen. Waarna KPN mij per mail geïnformeerd heeft dat ze het verzoek van mijn nieuwe provider hebben ontvangen en dat mijn abonnement is opgezegd.

Van beide KPN en mijn nieuwe provider hoor ik dat mijn abonnement nu opgezegd zou moeten zijn, maar dat blijkt niet zo te zijn. Aan welke kant er iets fout is gegaan weet ik niet. Vandaar dat ik zowel met KPN (middels dit forum) als mijn nieuwe provider contact opneem.


Op welke datum ben je overgestapt?


Hoi @Die ene, welkom op het forum! Wat een gekke situatie. Fijn dat je al je forumprofiel hebt ingevuld. Daarmee heb ik gelijk kunnen kijken. Wat ik zie is dat er inderdaad bij ons op 22-06 een overnameverzoek is binnengekomen. Normaal is het zo, als je met je nummer overstapt, je alsnog een maand opzegtermijn hebt. Dat is in dit geval niet gebeurd, daarom is de €11,37 in rekening gebracht als afkoopsom. Vervolgens had inderdaad je abonnement bij ons beëindigd moeten worden. Zoals ook in de mail werd aangegeven. Alleen lijkt het systeem zich daarin verslikt te hebben. Wellicht omdat het binnen opzegtermijn is gegaan. Het systeem heeft namelijk wél je nummer naar de nieuwe provider laten gaan, maar niet je abonnement beëindigd. In plaats daarvan is er een nieuw nummer aan je abonnement gekoppeld en is deze blijven doorlopen.

 

Ik kan dit zelf niet oplossen. Hiervoor moet je bij onze afdeling opzeggingen zijn. Ik raad je dan ook aan even te bellen naar 0800-0402 (op werkdagen tijdens kantooruren, gratis nummer). Je krijg een keuzemenu te horen, spreek daar in dat je wilt opzeggen. Je komt dan direct bij de juiste afdeling terecht. Ik maak een notitie in het systeem van dit topic en de situatie. Het zou dan vrij snel opgelost moeten zijn :)