Skip to main content

Wij hebben tijdelijk twee abonnementen gehad.

1 op de toenmalige woonadres.
1 op een nieuwe woning die grondig werd verbouwd.

KPN gaf aan geen tussentijds abonnement te kunnen leveren, maar het was geen probleem na de uiteindelijke verhuizing het oorspronkelijke abonnement op te zeggen. Dus heb ik een tweede abonnement afgesloten en de diensten zoals mail en vaste nummers alvast laten verhuizen naar het nieuwe abonnement

Nu probeer ik op te zeggen op het oude adres en kom in een bureacratisch molentje terect.

Mij was een paar weken geleden verteld een mail te sturen aan opzeggen@kpn.com
Dat heb ik gedaan, een bevestiging van ontvangst gekregen, en daarná niets meer.

Vandaag gebeld.
Dan blijkt er een interne commnicatie te zijn waarin de aanvraag is afgekeurd.
Ik krijg hier van jullie niets over te horen. Ja...nu ik erover bel.

Nu is mij gevraagd een aanvraag via ’kpn.com/samenwonen’ te doen, “Fijn dat jullie gaan samenwonen”?? 
Ik moet een uitreksel bij de gemeente vragen om te bewijzen dat ik ga samenwonen. Twee documenten zelfs:

  • Bewijs van inschrijving bij de gemeente 
  • Uittreksel uit het gemeenteregister

Ik ga niet samenwonen!!

Het was ook geen probleem om op mijn nieuwe adres een nieuw abonnement af te sluiten toch? Daar had ik ook geen uitreksels voor nodig. Een telefoontje was genoeg.

Volgens mij worden hier twee partijen opgezadeld met een heleboel werk en vooral irritatie.
Dit is geen standaard wijziging, dat begrijp ik. En het past dus ook niet in jullie standaard proceduretjes blijkbaar.
Dus zou fijn zijn als iemand hier even met gezond verstand naar zou kunnen kijken en de procesjes aan de kant zou zetten.

 

M.v.g

PS:

Dit zijn typisch redenen om eens een poosje naar een andere aanbieder over te stappen.

 

PS:
Waarom loopt mijn abonnement tot 2023?
Ik ben al meer dan 20 jaar klant op dit adres en heb toch een standaard opzegtermijn van 1 maand?

 


Waarom nou toch meteen dat dreigement erbij?? De medewerkers hier werken keihard en lossen 99,9% van de problemen op. Vul je profiel helemaal in met klantnummers etc dan kunnen ze meteen meekijken.  De wachttijd is een dag of twee.


Ben geneigd je gelijkt te geven maar je weet niet wat zich nog meer allemaal heeft afgespeeld de laatste weken.
Dit is even de kers op de taart, de druppel in de emmer…
En het argumenten aanleveren in een telefoongesprek met een andere hardwerkende collega van de klantenservice leidt enkel tot meer, mijns inziens onnodige acties.

De klantenservice zou een ‘escape’ moeten hebben bij situaties die niet in het proces passen.

 


 


Laat u verrassen 😉 maar ben het met u eens dat de telefonische klantenservice weleens wat steken laat vallen.  Je moet net de juiste persoon treffen. 


Hi @Mendek, welkom op het forum. 

Ik denk graag mee. Even voor mijn duidelijkheid. Je oorspronkelijke abonnement heb je laten verhuizen naar je nieuwe adres, en op je oude adres heb je "tijdelijk” een nieuw abonnement afgesloten dat later opgezegd zou worden. Begrijp ik het tot nu toe goed? 

Zou je in je profiel onder persoonlijke opmerkingen duidelijk willen vermelden welke je oude postcode en huisnummer is en welke je nieuwe? 

Ik hoor graag van je. 


Hi ALex,

 

Ik heb géén abonnement laten verhuizen.

Er is een tweede abonnement afgesloten op het nieuwe adres.
Dat abonnement moet blijven bestaan.
Ik heb een nieuw Mijn KPN Account account moeten aanmaken voor het tweede abonnement omdat ik anders de SIP gegevens niet kon opvragen.

 

In het profiel waar we nu in communiceren staat enkel het oude abonnement. 
Alle gegevens over de profielen staan in de support tickets van jullie systeem.

 

Ik zal kijken of er ruimte in het profiel is om het nogmaals weer te geven.
Denk dat het beter is als je mij even belt
 

 

 


Hallo @Mendek  Zet de informatie, die je elders niet kwijt kan, in “Persoonlijke opmerkingen”


Ik neem aan dat het Forum Profiel wordt bedoeld.

Ik heb  in het profiel aangegeven welk abonnement geannuleerd moet worden.
Dit is het oude-abonnement op het Oude adres waar ik inmiddels niet meer woon.

Op het nieuwe adres is een nieuw abonnement afgesloten. daar heb ik dus ook een nieuw klantnummer.
Dat moet blijven bestaan. 


 


Inderdaad, zoals @Alex_P eerder vroeg.

Alex_P schreef:
Zou je in je profiel onder persoonlijke opmerkingen duidelijk willen vermelden welke je oude postcode en huisnummer is en welke je nieuwe? 


Staat erin.

Nieuw adres heb ik er niet in gezet om te voorkomen dat het verkeerde wordt geannuleerd.
Jullie kunnen dit ook uit de admin halen!
Graag PB van een KPN medewerker.
Ik wil graag zeker weten dat het nu duidelijk is.

 

 

 


Staat erin.

Nieuw adres heb ik er niet in gezet om te voorkomen dat het verkeerde wordt geannuleerd.
Jullie kunnen dit ook uit de admin halen!
Graag PB van een KPN medewerker.
Ik wil graag zeker weten dat het nu duidelijk is.

Zou je dit alsnog willen doen? Dit zodat alles voor mij duidelijk is. Ik verzeker je dat ik hier voorzichtig mee om ga en niet per ongeluk je nieuwe adres opzeg. 


Stuur even een PB aub


Stuur even een PB aub

Gedaan. 


Hi ALex,

Wil je even een update geven aub?

 


En Dan krijg vandaag dit bericht

Beste meneer ..…

 

Een andere of toekomstige bewoner heeft een aansluiting aangevraagd op uw adres xxxx. Gaat u verhuizen of wilt u uw abonnement opzeggen en u hebt dit nog niet aan ons doorgegeven? Bel ons dan zo snel mogelijk op 0800-0402.

 

Gaat er nog iemand in beweging komen?

 

 

 

 

 


@Mendek elkaar net gesproken. Volgens mij is het nu in orde. Oud adres is opgezegd. 😊


Top geregeld Alex l!!!

Dank je wel.

 


Top geregeld Alex l!!!

Dank je wel.

 

👌