Skip to main content

Mijn moeder (op leeftijd) probeert na het overlijden van mijn vader wat geld te besparen dus besloot over te stappen van Ziggo naar KPN. Afgelopen woensdag, 20 december 2023, kwam de monteur voor de installatie. Er was telefonisch NOOIT aangegeven dat er een stopcontact aanwezig moest zijn in de meterkast, dus de oplossing van de monteur was een belachelijk hoog bedrag bij te betalen, maar voor nu een haspel aan te sluiten op een stopcontact in de hal en deze langs de muur en dan onder de mat bij de voordeur naar de meterkast te laten lopen (meterkast kan niet mee dicht). Onderin de meterkast staat de haspel nu (meerendeels nog opgerold) zijn rol als stopcontact te vervullen. Brandgevaarlijk? Best wel... Ook heeft hij op enig ogenblik de electra van de woning eraf gehaald en na het aanzetten hielden de inductie kookplaat, wekker en andere electrische apparatuur er spontaan mee op.

Toen de monteur wegging deden in ieder geval de televisie, het internet en de telefoon het. 2 uur na vertrek hield alles er helaas weer mee op. Sowieso had de monteur in installeren van de wifi op apparaten aan mijn moeder overgelaten. Had het netjes gevonden als hij dit even gedaan had aangezien mijn moeder daar totaal geen weet van heeft en zij zelf op zoek heeft moeten gaan naar de codes voor de wifi.

Ook staat het basisstation van de telefoon (met toestel) nu in de meterkast. Is dit normaal?

Mijn man is afgelopen vrijdag vanuit Spijkenisse naar Almere gereden en heeft alles behalve de kookplaat weer aan de praat gekregen. Wel heeft mijn moeder helaas een nieuwe kookplaat moeten aanschaffen.

Naar de KPN winkel gegaan om even een klacht in te dienen, maar dat kon in de winkel niet. We werden doorverwezen naar de online omgeving om daar een emailadres voor klachten te vinden. Deze bestaat dus niet eens…

Waar geprobeerd is kosten te besparen is mijn moeder inmiddels aardig wat geld kwijt. Laat staan de stress die dit haar heeft opgeleverd.

 

KPN, ik hoop dat jullie hier iets mee doen, want ik ben echt totaal niet onder de indruk. Nalatigheid in de informatie, half werk verrichten en totaal geen customer service. 

 

Goedendag, dit is een slecht verhaal maar tot op zekere hoogte wel verklaarbaar.
Ik hou mij bezig met oplossen van dit soort probleempjes in mijn omgeving, ik heb geen binding met kpn.

Voor nu reageer ik alleen even op dit :

Onderin de meterkast staat de haspel nu (meerendeels nog opgerold) zijn rol als stopcontact te vervullen. Brandgevaarlijk? Best wel...

Nee, dat is alleen met een grootverbruiker (een kachel oid).

Ook heeft hij op enig ogenblik de electra van de woning eraf gehaald en na het aanzetten hielden de inductie kookplaat, wekker en andere electrische apparatuur er spontaan mee op.

Ja, zonder spanning werkt er niet, maar waarom moest het uit ?

Toen de monteur wegging deden in ieder geval de televisie, het internet en de telefoon het. 2 uur na vertrek hield alles er helaas weer mee op.

De elektra of het internet ?

Sowieso had de monteur in installeren van de wifi op apparaten aan mijn moeder overgelaten. Had het netjes gevonden als hij dit even gedaan had aangezien mijn moeder daar totaal geen weet van heeft en zij zelf op zoek heeft moeten gaan naar de codes voor de wifi.

Ik weet niet wat daar de afspraken over zijn.

Ook staat het basisstation van de telefoon (met toestel) nu in de meterkast. Is dit normaal?

Dat kan prima, maar dan wel met een extra losse lader in de huiskamer, dat is vrij gebruikelijk.

Mijn man is afgelopen vrijdag vanuit Spijkenisse naar Almere gereden en heeft alles behalve de kookplaat weer aan de praat gekregen. Wel heeft mijn moeder helaas een nieuwe kookplaat moeten aanschaffen.

Dat klinkt mij erg vreemd, een apparaat mag niet stuk gaan als de spanning er even af is geweest.

Naar de KPN winkel gegaan om even een klacht in te dienen, maar dat kon in de winkel niet. We werden doorverwezen naar de online omgeving om daar een emailadres voor klachten te vinden. Deze bestaat dus niet eens…

NEE ! Email daar doet kpn niet aan, althans ze versturen wel maar je kunt niet terug reageren, echt waar, ongelofelijk, dat kost ze te veel tijd is het verweer !
Er is wel een klachtenformulier, dat zal ik of iemand anders later wel toevoegen.

Waar geprobeerd is kosten te besparen is mijn moeder inmiddels aardig wat geld kwijt. Laat staan de stress die dit haar heeft opgeleverd.

Ja, helaas.


Wat enorm zuur dit @Zoslechtdit 😕

Gezien de aard van deze situatie wil ik jullie aanraden hier wel een officiële klacht voor in te dienen, hiervoor kan je vanaf woensdag bellen met 0800 - 0402. De klantenservice is voor dit soort zaken gesloten tijdens de feestdagen.

Ik hoop dat er snel tot een oplossing gekomen kan worden!