Skip to main content

Ik dien hierbij een klacht in over de afhandeling van mijn verzoek om afgesproken korting te verrekenen. Het gaat over een van de 4 nummers die ik bij KPN heb, eindigend op 418. Dit voorjaar, bij het overdragen van het nummer naar KPN heb ik met de medewerker die ik aan de telefoon had overeengekomen dat de eenmalige aansluitkosten van eur 25 gecrediteerd zouden worden. Dat is niet gebeurd, zie facturen van juli en aug. Vorige week heb ik dus met kpn gebeld en zei de medewerker die ik sprak dat hij idd die afspraak in het systeem zag staan maar dat hij dat zelf niet mocht afhandelen. Hij zou zijn collega die destijds die afspraak met mij had gemaakt een mail sturen met het verzoek mij te bellen. Dat bellen is niet gebeurd. Daarop heb ik zelf maar weer contact opgenomen met kpn vandaag en kreeg ik een medewerker die zei in de log niks te kunnen vinden over die crediterings afspraak, wel dat de medewerker die ik vorige week sprak een mail naar zijn collega had gestuurd met het verzoek om dit met mij af te handelen. Van de regen in de drup dus. Opeens lijkt de gemaakte afspraak niet meer in het systeem te staan. Wat een drama! Ik had nog beter dit nummer via Mobilel.nl kunnen laten overzetten, dan was dit niet gebeurd.

Ik wil gewoon dat KPN gemaakte afspraken nakomt! Graag verzoek ik KPN dit netjes met mij af te handelen en wel door iemand die WEL geautoriseerd is om dit te doen!

Hallo @PeVo, welkom op het KPN Forum!

Goed dat je contact met ons opneemt. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat je wil dat een gemaakte afspraak nagekomen wordt.

Normaal gesproken betaal je 1 keer aansluitkosten per bestelling. Bestel je meerdere abonnementen in 1 keer, betaal je maar 1 keer aansluitkosten. Bestel je meerdere abonnementen verspreid over meerdere bestellingen, dan betaal je ook meerdere keren aansluitkosten.

Soms spreek je een collega die aanbied aansluitkosten te vergoeden, ook al zou je die wel gewoon moeten betalen. Dit is dan een afspraak tussen jou en die collega. Je zult begrijpen dat het dan belangrijk is dat deze collega de afspraak in het systeem noteert. Anders weten anderen hier niks van af. Het gesprek was immers tussen jou en die ene collega.

Ik kan voor je kijken wat ik voor je kan betekenen. Met de kanttekening dat ik alleen kan helpen als de afspraak in het systeem genoteerd staat. Als er niets staat, dan zijn we afhankelijk van de collega met wie jij deze afspraak gemaakt hebt. Maar goed, laat ik eerst eens even kijken. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je dit gedaan hebt?


Hallo Denise, dank voor je reactie. Ik mijn profielgegevens zoals gevraagd aangevuld. Grt. Peter


Ik zie dat je de bestelling op 25 februari 2023 hebt geplaatst. Op die dag heb je 1 abonnement besteld. Volgens de regels, zou je voor dit abonnement dus aansluitkosten moeten betalen.

Ik zie op deze datum geen notitie van mijn collega dat de aansluitkosten vergoed zouden worden. Sterker nog: ik zie op deze datum helemaal geen contact. Ik zie alleen de bevestiging van de bestelling. Ik weet niet met wie je de afspraak gemaakt zou hebben. Het spijt me, maar ik kan om die reden de aansluitkosten niet vergoeden.


Denise, sorry maar ik vind dit echt ronduit schandalig!! Twee collega’s van KPN die mij telefonisch bevestigen dat dit idd is afgesproken én is vastgelegd in het systeem, en dan nu dit! Werkelijk schandalig!! De laatste medewerker die dit aan mij bevestigde heette Dries (of Driss) en zei: “ja, meneer, ik zie het hier staan maar ik kan en mag dit niet zelf met u afhandelen. Ik zal de collega die dit met u heeft afgesproken een mail sturen en zij zal contact met u opnemen”. Er is dus een naam, de afspraken staan in het systeem, en vervolgens lijkt alles opeens te zijn verdampt. Waarom bel ik dan met KPN om dit rechtstreeks te regelen? Oplichterij is dit, zoals gezegd: had ik de overgang van het abonnement maar rechtstreeks met mobiel.nl geregeld, dan had ik dit gezeur niet gehad. Ik eis dat dit netjes wordt opgelost en ga er nu ook een principe kwestie maken. Ik heb notabene inmiddels 4 mobiele abonnementen bij KPN ondergebracht én Internet en TV. Hoe kunnen jullie zo weinig empathisch met deze situatie omgaan? Een hele stevige knauw in het vertrouwen dat ik heb in jullie klantenservice en is aan jullie zelf om dit snel goed te maken. EUR 25, in godsnaam waar hebben we het over?? Los het maar op, kom je afspraken na!! Moet ik ook elke dag!


EUR 25, in godsnaam waar hebben we het over??

Precies @Peter Vossen , waar maak je je druk over? Zolang je de toezegging niet zwart-op-wit hebt ben je nergens.

 


De eerste melding die ik in het systeem zie staan is van 3 maart. Dat is ruim na het plaatsen van de bestelling. In deze melding staat een naam, ja, maar dit is op basis van wat jij gezegd hebt. Ik zie géén notitie van de collega in kwestie zelf. Om die reden mag ik de vergoeding niet invoeren. Het enige wat ik kan doen, is de naam in de notitie van 3 maart een e-mail sturen met de vraag hiernaar te kijken.

Ik snap dat je graag wilt dat afspraken nagekomen worden. Maar je moet ook begrijpen dat voor zover ik kan zien er geen sprake is van een afspraak. Dat maakt het zo lastig.