Skip to main content

Ik wil graag een klacht indienen naar aanleiding van een verhuizing. Even schetsen, ik ben de zoon en mijn moeder is verhuisd van eigen woning naar bejaardenwoning van de woningbouwvereniging.  

Op de website zie je dat je eenvoudig een verhuizing kan doorgeven en zelf alle materiaal simpel kan meenemen en op het nieuwe adres kan installeren.  

Echter, we zagen dat het op het nieuwe adres niet zo makkelijk zou zijn. Er was namelijk geen aansluiting in de kast. Enkel een kastje van PTT waar we niks in konden pluggen.  

We hebben op 14/10 direct de klantenservice gebeld dat we een monteur nodig hadden. Na veel uitleg heen en weer, de aansluiting zou op donderdag 19/10 gebeuren en de persoon van het callcenter ging terug contact binnen het uur met de bevestiging van de monteur.  Niet gebeurt. Zelf teruggebeld, iemand anders van de klantenservice zei ons dat we op zaterdag geen monteur konden bestellen. Dat kon pas op maandag 16/10.  

Maandag 16/10 teruggebeld voor een monteursafspraak maar deze persoon verzekerde ons dat het niet vanuit de meterkast hoefde maar gewoon vanuit de 4puntsstekker, telefonie. Ok geen probleem, donderdag 19/10 proberen we de boel aan te sluiten. Geen internet, gebeld naar klantenservice. Resetten meneer en dit kan tot vanavond 20u duren vooraleer activatie voltooid is. S`avonds 20u30 nog steeds geen service.  

20/10 opnieuw gebeld en ze zagen inderdaad dat er geen signaal binnenkwam op het nieuwe adres. Er was uiteraard ook geen internet, TV en telefonie meer op het oude adres. Medewerker maakte voor ons afspraak monteur op 9/11 en in tussentijd konden we gebruik maken van digitenne. Ze verzekerde ons als het naar een postpunt werd gestuurd dat dit 21/10 geleverd werd. Zaterdag 21/10 geen pakket.  

Maandag 23/10 pakket bij Postpunt. Mobiel internetpunt was snel geïnstalleerd, digitenne ook maar geen signaal waar je ook antenne plaatste. Uiteindelijk toch NPO 1,2 en 3 ontvangen.  

Als je belt naar de klantenservice moet je steeds jouw postcode en huisnr geven, dus het is toch makkelijk te zien dat er totaal geen bereik is op dit adres.  

24/10 opnieuw gebeld dat er geen signaal komt naar digitenne. Mobiel punt internet is ok maar niet toereikend om kpn app te kijken. Er is ook nog steeds geen telefonie. Zorgzaam had ondertussen mijn moeder proberen te contacteren in verband met een afspraak en belde ongerust naar mij. Dit was voor mij de druppel.  

25/10 opnieuw gebeld omwille van de noodzaak om dringend aangesloten te zijn. Na aandringen is de monteursafspraak vervroegd naar 30/10. De monteur is 2 uur bezig geweest om alles in orde te krijgen en aan te sluiten. Extra set wifiversterkkers was nodig, vorige waren defect.  

Allemaal ok maar er is netjes elke maand tv, internet en telefonie betaald. Van 14/10 tot 30/10 geen gebruik van gemaakt. Maar er wordt wel 75€ monteurskosten aangerekend en 120€voor set wifi versterkers.  

Ze zijn al jarenlang klant en dit vind ik niet kunnen. Ik zie nu ook dat ze nog met een oud contract zit, ALLES IN 1 STANDAARD, en dat ze eigenlijk veel te veel betaald. 

En je kan met klacht enkel telefonisch terecht waardoor ik genoodzaakt ben dit op deze manier te doen.

Goed dat je hier het verhaal verteld.  Een moderater gaat hier binnenkort op reageren.  Vul in je profiel de gegevens in van het adres waar het omgaat en ook het klantnummer.  Dan kunnen ze meteen meekijken.  De wachttijd is een dag of vier.


Wat een knullige gang van zaken. En een opeenstapeling van problemen.

Hier had gelijk een monteur bij ingeboekt moeten worden. En dan niet een betaalde installatie monteur van 75euro, want die kosten kan een monteur niet weghalen als blijkt dat je als klant helemaal niet zelf had kunnen aansluiten.

 

 

Volgens mij zijn die 75eur, en de 16 dagen zonder verbinding gewoon terug te vragen.

Het abonnement is ook gewoon te vernieuwen/verlengen, waarbij de kosten omlaag kunnen.

Die Superwifi’s heeft de monteur gebruikt om de tv ontvanger aan te sluiten zonder een kabel te hoeven aan te leggen, denk ik.


@Ba Le Welkom op het forum. 

Wat balen dat je moeder zo'n slechte ervaring heeft gehad met het aansluiten op het nieuwe adres. 

Het vermoeden dat @DennisA78 hier deelt deel ik. Ik controleer graag wat ik in deze situatie kan betekenen. 

Zou je daarom je forumprofiel zo volledig mogelijk willen invullen met de gegevens waar het om gaat. 

Dan kan ik deze er bij pakken.